.

Beantwoord

Mijn zoon in het buitenland kan niet bellen

  • 22 May 2014
  • 6 reacties
  • 246 Bekeken

Badge
Mijn zoon zit nu in Spanje en ik heb bij mijn simyo het buitenland bellen aangezet. Ook hem verteld de mob aan en uit te zetten maar ik kan hem nog niet bellen en hij ook niemand. Duurt dit even?? Kan er wat anders aan de hand zijn?? Heel vervelend want hij is pas 13 en wil graag even naar huis bellen.
icon

Beste antwoord door Ernst 23 May 2014, 10:41

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Gekke vraag misschien maar hebben jij en je zoon elk een aansluiting met Simyo of ben je nu op het forum via het 06 nummer van je zoon? Als jullie allebei een Simyo aansluiting hebben, heb je dan niet per ongeluk de "bellen in/naar het buitenland" optie op je eigen Mijn Simyo aangezet in plaats van die van je zoon?
Badge
hoi,
Wel een slimme vraag maar ik zit bij KPN. Ik beheer zijn account dus dat kan het niet zijn. Groetjes Evelyn
Reputatie 7
Badge +9
In dat geval zou ik zeggen, in afwachting van een magische ingreep van een moderator, zet de buitenlandoptie weer even uit, ga even koffie drinken (thee mag ook) en zet hem weer aan. Het schuifje blijft wel eens "hangen". Het opnieuw opstarten van je zoon's mobiel is ook belangrijk, dan meldt hij zich weer aan op het Spaanse netwerk.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Pientje257,

De tip die Scotsman je geeft heb je nog niet opgevolgd zie ik, dus heb ik nu de optie maar even uit- en aangezet voor je zoon.
Als hij zijn mobiel opnieuw opstart, gaat deze wijziging in werking.
Alleen twijfel ik een beetje of dit de oorzaak is van het euvel. Je zoon zou ook nog een netwerk handmatig kunnen selecteren om dat het juist netwerk niet altijd automatisch wordt opgepikt.
Mocht hij wél een netwerk kunnen selecteren maart niet bellen, is sms'en ook een optie. Dat kan altijd. Als dat dan niet kan, is de kans groot dat het aan zijn toestel ligt.
Daarin zitten vaak ook instellingen die van invloed kunnen zijn; roaming bijvoorbeeld.

Laat je weten of je dit geholpen heeft?

Scotsman; dank je voor het meedenken!

PS: Als hij WiFi heeft zou hij ook even kunnen Skypen, misschien?
Badge
Hoi Ernst,
nee heeft nog niet geholpen. Idd kunnen we soms wel whats appen als hij wifi heeft. Skype lukt niet op zijn  telefoon. Ik zal hem nog maals vragen de telefoon aan en uit te zetten. Of evt handmatig een netwerk zoeken.
Badge +6
Hoi pientje257,

Handmatig een netwerk zoeken is vaak de oplossing, dus dat zou ik zeker je zoon aanraden om te doen.

Ik hoor het graag van je of het daarmee is opgelost! 🙂

Reageer