.

Beantwoord

Mijn simkaart wordt niet herkend. Wat nu?

  • 18 January 2019
  • 4 reacties
  • 400 Bekeken

Bel en data tegoed vrijwel op. 500MB bijgekocht. Kan nog geen verbinding maken. Heb nog belminuten genoeg en krijg de melding " Geen simkaart" . Hoe krijg ik weer contact met de wereld?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 January 2019, 11:37

Bekijk originele reactie

4 reacties

Kun je een kruistest plegen? Jouw sim anders telefoon en andere sim in jouw telefoon.

Op die manier kom je erachter probleem is of de sim of de telefoon.
Reputatie 7
Badge +9
Geen simkaart betekend dat je toestel de simkaart niet kan lezen. In dat geval moet je je toestel uitschakelen, controleren of de simkaart goed in het toestel zit (controleer de juiste positie via de icoontjes op het toestel of in de handleiding) en daarna het toestel weer inschakelen.

Na het inschakelen zou het toestel de simkaart moeten zien en om een pincode voor de simkaart vragen (indien dit niet is uitgeschakeld). Mocht dat niet gebeuren en weer de melding "Geen simkaart" verschijnen dan is het wenselijk om een zogenaamde kruistest uit de voeren.

Bij een kruistest probeer je de simkaart uit in een ander toestel en indien mogelijk ook een andere simkaart in jouw toestel. Op die manier kan achterhaald worden of de simkaart misschien kapot is gegaan of dat jouw toestel niet kapot is gegaan. Als jouw simkaart bijvoorbeeld niet werkt in beiden toestellen, maar die andere simkaart wel werkt in beiden toestel, dan is de simkaart waarschijnlijk kapot. Als geen van de twee simkaart werkt in jouw toestel, maar beiden simkaarten wel in het andere toestel, dan is mogelijk jouw toestel kapot.
Dankjewel. Problem inmiddels opgelost
Reputatie 7
Badge +10
Hi Nico,

Welkom op het Simyo Forum!

Zonde dat het even niet lukte om verbinding te maken met de simkaart, maar gelukkig werkt alles nu weer naar behoren 🙂 Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, laat je me dat dan weten?

@ Groentjuh en Friesian, dank voor de hulp heren!

Groetjes,
Jihane

Reageer