.

Beantwoord

Mijn simkaart werkt niet in het buitenland. Wat nu?

  • 15 December 2018
  • 27 reacties
  • 544 Bekeken

Ik heb een nieuwe SIMYO kaart gekocht in Nederland(vooral om bereikbaar te zijn tijdens mijn vakantie)
Ik heb de SIM kaart meegenomen naar Spanje (waar ik nu ben) maar ik kna er niet mee bellen of gebeld worden. Volgens mij heb ik alles goed staan in "Mijn SimYo"maar hij doet het nog steeds niet.

Alle hulp is welkom.

groet,
Margarita Angelov
icon

Beste antwoord door Jihane 17 December 2018, 14:53

Bekijk originele reactie

27 reacties

Staat bellen en gebeld worden aan op je MijnSimyo - instellingen - netwerk instellingen?
Jazeker staat dat aan, maar dat mocht niet baten .
Heb je prepaid of een abonnement?

Is de simkaart geactiveerd.

Loop onderstaande lijst eens na als je wilt.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Heb je wel verbinding met een Spaans netwerk?
Nee geen nverbinding met een spaans netwerk. als ik dan om mijn mobiel kijk zie ik ..:

het betreft hier een (Nieuw) prepaid SIM, in Nederland is hij aangemeld geweest en kon ik bellen.

Ik hoef geen APN of roaming, Ik wil alleen gebeld kunnen worden en bellen. dat is alles ....
Dataverbinding buitenland kun je uitzetten op mijn Simyo. Roaming is nodig om gastgebruik te maken van het netwerk. En voor de controle, heb je prepaid? Beltegoed hoger dan 0?
Ja, er staat (op een nieuwe prepaid SIM kaart €7,50 beltegoed. , roaming heb ik nu aan gezet, telefoon opnieuw opgestart, maar nog steeds NIETS..
Ik zie op dat plaatje allemaal netwerken die je kunt kiezen. Ik zou voor het netwerk kiezen waar 2g bij staat.

Je kan dus kiezen uit Movistar, Vodafone of Orange.

Ik zie trouwens dat je een dualsim telefoon hebt. En 1 heeft wel bereik.
Klopt ik heb een One+6 duo SIM telefoon, één Spaanse (Vodafone SIM en dus één Nederlandse (SIMyo Sim), zoals je op die fot kan ziet staat bij al die netwerken "Verboden" dus ik kan geen netwerk selecteren.
Hoe staat simbeheer ingesteld? Kan ook 'simkaarten' zijn bijvoorbeeld.
Ik keek met m'n verkeerde bril denk ik.. Las verbonden.. 🙈

Standaard staat hij ingesteld om t ebellen met mijn SPaanse SIM, maar ik kan als ik een nummer bel selecteren met welke SIM ik dat wil doen, (Binnenkomende oproepen moet altjd goed gaan natuurlijk (maar dan moet je wel op een netwerk toegelaten worden.)

Zet telefoongesprek eens op sim2.. Alles staat namelijk 1 sim ingesteld. Het is maar een idee.
Net gedaan, maar geen verschil. (maar zoals gezegd maakt deze instelling NIETS uit voor binnenkomende oproepen ..
Maar zoals gezegd.. Het was maar een idee. Als je het niet probeert dan weet je het ook nooit zeker.

Ik denk dat je Simyo sim een reset nodig heeft. Een moderator zal zich melden.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Margarita,

Welkom op 't Simyo Forum!

Goed om te zien dat jullie van alles al geprobeerd hebben! Ik heb meteen je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op zowel je buitenlandoptie als je gehele simkaart. Hiermee worden de instellingen weer vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten of dat iets mag baten?

@ Ray en Friesian, klasse! Dank voor alle hulp! 😃

Groetjes,
Jihane
Net de telefoon bijna en half uur üit" gezet en weer aan gedaan, maar nog steeds, NIETS !! dus ook dit heeft niet geholpen. 😞
Dan stel ik een verkapte kruistest voor.. Kun je jouw Simyo simkaart in een andere telefoon doen en zodoende testen of het dan wel werkt?
Goed idee trouwens, dus mijn SIM in de Samsung S4 van mijn vriend gedaan (die trouwens ook een Simyo Simkaart heeft) toestel opgestart, PIN code ingevoerd maar ...... Helaas, geen netwerk verbinding mogelijk.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Margarita,

Ik ben nog verder voor je op onderzoek geweest! Ik heb de netwerkspecialisten gebeld, om uit te pluizen of er wellicht een diepere blokkade was. Ja hoor! Bleek dat er iets niet goed stond, waardoor je geen verbinding kon maken in het buitenland. Ik ben daarna meteen naar onze technische afdeling toe gelopen, en heb hen gevraagd deze blokkade op te heffen. Ze hebben dit meteen prioriteit gegeven en de blokkade verwijderd. Wil jij je toestel uit en aandoen? Als het goed is, zou je nu wél verbinding moeten kunnen maken met een netwerk.

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Ik was ook al met een collega van jou aan de telefoon bezig maar al deze re-sets hebben nog niet het gewenste resultaat gehad. Jouw collega zal met de specialisten overleggen en mij later vanmiddag terugbellen. Maar dankjewel voor de moeite zover 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi Margarita,

Het is het handigste om de communicatie via één kanaal te doen. Ik hoor dan ook graag of je inmiddels door mijn collega aan de telefoon weer kan bellen :)

Groetjes,
Niels
Prima, jouw collega zou mij gisteren trouwens terug bellen (hij zou dienst hebben tot 20:00 uur), maar ik heb tot op heden nog niets gehoord, en ook het probleem is dus nog steeds niet opgelost.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi F.Steunebrink,

Ik heb mijn collega even gesproken over dit probleem. Die is er nog mee bezig maar gaat je vanmiddag nog terugbellen! :)

Groetjes,

Kevin

Reageer