Skip to main content

.

Beste,

Ik reis een poos in Portugal en zowel mijn man als ik hebben een simyo sim only kaart aangeschaft voor onze samsung A52. Echter kan ik geen enkel telefoontje, smsje ontvangen en heb ik hier ook geen internet. Bij mijn man werkt dit wel. Hij heeft al gegeken naar mijn instellingen maar snapt er ook niks van. Het vreemde is. Toen ik even in NL was deed alles het wel! Wat kan ik doen?

Naar welke instellingen heeft je man allemaal gekeken?

Hoi @MargrietB,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding hebt in het buitenland! Ik help je hier graag mee verder.

Ik ben even mee gaan kijken op je aansluiting en ik zie dat je instellingen goed staan in Mijn Simyo. Ik raad aan om te checken of je APN-instellingen goed staan met behulp van onze Toestelhulp. Hier kun je kiezen tussen Android of Apple om je instellingen te controleren. Ook kun je handmatig een ander netwerk selecteren in je telefoon, dit helpt vaak. Het is belangrijk dat je mobiele gegevens en dataroaming ingeschakeld zijn, dit kun je ook controleren in de instellingen van je telefoon. 

Verder heb ik een reset uitgevoerd waardoor je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Zou je je telefoon nog even uit kunnen schakelen voor 10 minuten zodra je dit leest? Dit is van belang om de reset te voltooien.

Ik hoor graag van je of je internet hiermee weer werkend is! 

Bedankt voor je reactie Ron! 😊 @Ron H 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer