.

Beantwoord

Mijn simkaart werkt niet in het buitenland. Hoe kan dat?

  • 8 December 2017
  • 5 reacties
  • 360 Bekeken

Ik woon in Spanje en sinds vandaag kan ik niet meer bellen met mijn gsm en krijg ik de melding: “niet aangemeld bij netwerk”. Ik kan wel appen. Hierover heb ik vandaag contact gehad met Simyo via de app en via een e-mail. Ik heb de kaart ook gebruikt in een ander toestel, maar kreeg dezelfde melding. Er is dus duidelijk iets met de simkaart aan de hand.ook heb ik het toestel 15 min. uitgezet. Wie weet raad?
icon

Beste antwoord door Asma 10 December 2017, 13:51

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heel vreemd dat je wel kunt appen en niet kunt bellen of gaat het appen via Wi-Fi?
Als het appen via Wi-Fi gaat kan je misschien eerst proberen een ander netwerk te zoeken.
Een reset van je simkaart kan misschien helpen, een nieuwe simkaart kan alleen naar een adres in Nederland worden gestuurd, misschien dat je dat, indien nodig, met familie, vrienden of kennissen kunt regelen.
Het appen gebeurt via WiFi. Er is al een reset van de simkaart geweest, helaas zonder resultaat. We gaan ook nog proberen om het via een ander netwerk te doen. Bedankt voor het meedenken.
Toch een vraagje. Je bent ermee op de hoogte dat als je langer dan 4 maanden de Nederlandse sim gebruikt in Spanje dat Simyo vragen kan stellen?
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/mobiele-telefonie/roaming-mobiel-bellen-sms-internetten-buitenland

Ik zou je aanraden als alternatief een Spaanse simkaart als (nood)oplossing.
Neen daar was ik niet van op de hoogte. We gaan de mogelijkheden bekijken. Bedankt voor je antwoord.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Pauljos,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je geen gebruik kunt maken van je simkaart!

Ik zie dat mijn collega je vanochtend heeft gemaild. Je simkaart is voor jou gereset. Zet jij je telefoon even uit en aan? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk. Gaat het lukken zo?

Het klopt trouwens wat Friesian zegt. Je kunt je abonnement tot vier maanden zorgeloos gebruiken in het buitenland. Na deze vier maanden mogen wij een toeslag in rekening brengen voor dit verbruik. Meer informatie vind je hier.

@Franswon en @Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer