.

Beantwoord

Mijn internetverbinding in het buitenland is niet goed en mijn belminuten worden niet bijgewerkt. Hoe kan dit?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Ik ben in Italië op een plek waar ik zeker weet dat er een goede dataverbinding mogelijk is. Maar de verbinding is niet stabiel/constant en merkbaar traag. Ik vraag mij af of de roaming verbindingen niet gewoon geknepen worden. Dingetje voor de ACM?

En mijn beltegoed wordt niet bijgewerkt. Laatste moment is 17 juli. Zowel in de app als online niet. Internetgebruik wordt wel bijgewerkt.
icon

Beste antwoord door Samantha 25 July 2017, 12:22

Bekijk originele reactie

11 reacties

Denk dat je vermoeden over het knijpen nergens op gebaseerd is. Ben zelf na 1 juni in het buitenland geweest en had gewoon een goede snelle verbinding. Waar baseer jij op dat het netwerk daar waar je zit zeer goed is? Er kunnen trouwens meerdere factoren spelen waardoor je verbinding matig is.

Heb je na 17 juli een uitgaand telefoon gesprek gehad. Hou er rekening mee dat de standen met vertraging worden bijgewerkt, vanuit het buitenland helemaal.
Badge
Tim en vodafone zijn de gangbare providers hier en leveren op deze plek prima dataverbindingen. En dat is eigen ervaring. Ja natuurlijk heb ik uitgaande gesprekken gehad anders zou ik er niet over beginnen. En met vertraging verwerken heb ik eerder als excuus gezien voor internetverkeer. Nu dus andersom. Internet is t/m vandaag bijgewerkt.
Reputatie 7
Badge +7
Als er geknepen wordt zou het zomaar door de Italiaanse provider kunnen gebeuren. En daar heeft de ACM niets over te zeggenn.

Dus naar het Europese hof van Jusitie oid vrees ik.
Mag ik vragen waar in Italië je zit?

Je zou je telefoon eens 10 minuten uit kunnen zetten en dan bij voorkeur sim en batterij (mits mogelijk) verwijderen. Na die 10 minuten weer terug plaatsen en je toestel weer aanzetten. De simkaart maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk.

Het bijwerken met vertraging is geen excuus maar een feit. De vragen die gesteld zijn worden met een reden gesteld. Het is namelijk niet de eerst keer hier op het forum dat men denkt dat het bijwerken ook gebeurt als er geen uitgaand verkeer is. Kortom, de vragen zijn een goedbedoeld om zodoende een beeld te krijgen van de problemen waar je tegen aanloopt.
Badge +7
Hoi Ebk71,

Wat vervelend dat je internet in Italie niet goed werkt 😞 Geen zorgen, je dataverbinding wordt niet geknepen. In ieder geval niet door ons. Wij hebben namelijk geen invloed op de kwaliteit van het netwerk dat je ter plekke gebruikt.

Toch heb ik de internetinstellingen van je simkaart voor de volledigheid een reset gegeven. Hiermee wordt er een nieuwe internetverbinding met het netwerk gemaakt. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk gaat het daarna beter.

Mocht dat niet zo zijn, dan raad ik je aan om handmatig een ander netwerk te selecteren. Dit kan in de netwerkinstellingen van je telefoon. Er verschijnen dan meerdere Italiaanse netwerken. Krijg je via een ander netwerk een betere internetverbinding?

Ook wil ik je adviseren om de internetinstellingen van je toestel na te lopen met behulp van onze toestelhulp. Dit doe je door de instructies bij 'Internet handmatig instellen' stap voor stap op te volgen. Je kunt ook nog overwegen om je toestel op 3G in te schakelen. Hiermee maak je gebruik van een andere frequentie. Misschien werkt deze frequentie beter op het netwerk waarvan jij gebruik maakt.

Om je verbruik weer te geven, zijn wij ook afhankelijk van wanneer wij je verbruik ontvangen van de provider waarmee jij ter plekke verbonden bent. Het kan soms wel 2 dagen duren voordat wij je verbruik uit het buitenland ontvangen. Dit geldt voor zowel internet als bellen. Tot nu toe hebben we nog geen gesprekken binnen gekregen van je Italiaanse provider. Zodra wij deze binnen krijgen, laten we dit meteen zien op Mijn Simyo. Wanneer heb je een gesprek gevoerd?

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray en wimj12, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Badge
Ik heb op 18,20,22 en 3x op 24 juli gebeld. Dan zijn er dus 3 dagen bij die langer dan 2 dagen geleden gevoerd zijn. Ik merk geen verbetering met de internetsnelheid. En een ander netwerk kiezen? Kan dat wel en is dit niet afhankelijk van de partijen waar simyo/kpn mee sanenwerkt? Ik heb vodafone en tim geprobeerd en daar krijg ik dus geen verbinding mee alsof ik geweigerd wordt.
Badge +7
Hoi ebk71,

Ooh, dat is wel vreemd! We hebben dit verbruik in ieder geval nog niet ontvangen van je buitenlandse providers. Ik zie dat je op die dagen in Duitsland, Zwitserland en Italië bent geweest. Ik kan het me bijna niet voorstellen dat al deze providers je bel verbruik met zo'n vertraging leveren. Heb je deze gesprekken niet toevallig via Whatsapp gevoerd? Je kunt eventueel ook een printscreen sturen van je oproepenlijst (met telefoonnummers uitgewist natuurlijk). Dan zorg ik ervoor dat hier naar gekeken wordt.

Wel jammer dat je internet niet sneller is geworden na de reset. Onze roamingspartners in Italië zijn H3G en Vodafone, dus daar zou je wel een verbinding mee moeten kunnen krijgen. Ik weet echter niet hoe goed de verbinding is van deze providers is op jouw locatie. Je hebt namelijk wel internet op jouw locatie, dus technisch gaat er vanuit je simkaart niet mis lijkt het. Ik verwacht daarom dat het internet op jouw locatie niet al te best is.

Je kunt voor de zekerheid nog een kruistest uitvoeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen we zien waar het mis gaat, bij je simkaart of bij je telefoon. Laat je weten wat er dan gebeurt?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Samantha
Badge
Hoi Samantha, inmiddels heb ik over het algemeen wel een 4G verbinding. Wel door iets vreemds te doen. En dit herhaald zich ook bij mijn vriendin met ook simyo en hetzelfde toestel: handmatig provider kiezen, stuk of drie pogingen waarbij we uiteindelijk kozen voor Tim 2G, en als dan de verbinding er is en je gaat internetten krijg je het 4G symbool, en is de snelheid ook goed.
Ik ga nog even vogelen met dat screenshot van beldata.

@Ray:Wat betreft ongefundeerde opmerking snelheid knijpen, check even wat er voor gefundeerde berichten in omloop zijn zoals over t mobile. Beter wantrouwend dan naïef.
Reputatie 7
Badge +6
https://www.iculture.nl/nieuws/t-mobile-traag-internet-vakantie/
Gelukkig zitten we niet bij T-Mobile maar bij Simyo. Ik heb hier geen stromingen van klachten gezien van trage verbindingen. Hier lees ik meestal geen verbindingen en ligt dat 9 van de 10 keer aan instellingen. Heeft dus niks met naïef zijn te maken aangezien mijn vragen aan jouw helemaal niet zo gek waren. Dus laten we het respectvol houden ik heb immers niet met je geknikkerd.

Ron,

Die link die jij deelde heeft het ook alleen maar over T-Mobile. Dus ergens is dat wel opvallend. Moet trouwens wel lachen om een reactie daar.


Vervelend zeg.. lastig als je op het strand ligt in een land waar wel strandweer is en je hebt geen 4G.. 3G of zelfs helemaal niks! Hoe krijg je dan je strandselfie (vaak alleen benen) geüpload naar instagram!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ebk71,

Mooi om te horen dat je nu wel 4G verbinding heb, wel raar dat je telkens handmatig het netwerk moet kiezen, maar gelukkig dat je verbinding hebt. Heb je hier nog vragen over?

@ Ron H & Ray,

Het artikel lijkt inderdaad veel over de andere provider te gaan. Leuke reactie inderdaad Ray haha, ik moet ook even lachen.

Groetjes,
Caspar

Reageer