.

Beantwoord

Mijn internet werkt niet in het buitenland. Hoe kan dat?

  • 9 November 2017
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Badge
Ik zit in het buitenland heb data roaming aan maar krijg geen 3G of 4G. Ik heb wel O2 network. Kan iemand mij adviseren
icon

Beste antwoord door franswon 9 November 2017, 22:12

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Lozzie,

Heb je prepaid dan is internet in het buitenland onmogelijk met een Simyo-simkaart.

Met Sim Only moet op Mijn Simyo ook internet in het buitenland aan staan.

Ik weet niet waar je bent maar in het buitenland is de dekking van 3G en 4G niet altijd even goed als in Nederland, vooral in heuvelachtig gebied, de bergen en bij heel grote meren kan het zelfs zijn dat er geen enkele dekking is. Je kunt dan proberen om handmatig een andere provider te kiezen, de dekking per provider kan sterk verschillen!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Lozzie,

Welkom op het Forum!

Oei, ontzettend balen dat je internet niet werkt in het buitenland. Ik kan mij voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor je is.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je een Sim Only aansluiting hebt. De optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' staat aan op Mijn Simyo. Dat is mooi!

Volgens je verbruik heb je inmiddels al geïnternet in het buitenland? 😄 Mocht je internet toch niet helemaal goed werken, dan adviseer ik je om je internetinstellingen na te lopen op je telefoon. Je APN hoort 'portalmmm.nl' te zijn, gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS'.

Laat je het ons weten of het lukt op deze manier?

@Franswon, super bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo bedankt voor jullie reacties. Ik heb het uitgevonden hoor. Ik had idd ‘internet buitenland’ niet aan staan. Ik ben in Engeland en heb altijd een Englse simkaart gebruiktmaar aangezien dat het nu allemaal kan op mijn Simyo wilde ik het uit proberen.

Alles werkt prima.

Nogmaals bedankt franswon en Asma voor jullie snelle reacties
Badge
Terwijl ik hier ben mag iets anders vragen?

Ik probeede via sms fotos te sturen maar dat lukte niet.

Kan iemand mij dat uitleggen hoe ik dat doe. Ik zie nergens waar ik MMS heb maar dat is erg vreemd omdat ik iPhone heb en notmaal staat het daar op.

Ik hoor graag van iemand.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Lozzie,

Heel veel providers hebben afscheid genomen van MMS, de rest volgt uiteraard binnenkort. Door de opkomst van WhatsApp, Messenger etc. was de vraag uiteraard sterk gedaald. KPN en dus ook Simyo heeft dit per 1 juli 2017 stopgezet.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Lozzie,

Fijn dat het probleem met je internetverbinding is opgelost! Altijd fijn wanneer alles weer werkt. :)

Wat franswon zegt klopt, sinds 1 juli 2017 is het helaas niet meer mogelijk om een MMS te versturen. Met de komst van Whatsapp en andere internetdiensten, is het gebruik van deze dienst sterk teruggenomen. Uiteindelijk is er gekozen om deze dienst volledig stop te zetten.

Heb je hier nog vragen over?

@ franswon, bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Els

Reageer