.

Beantwoord

Mijn internet werkt niet goed in Kroatië

  • 7 August 2017
  • 2 reacties
  • 541 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties
Op mijn Samsung S8 had ik geen Internet in Kroatië. Mijn instellingen bleken niet goed te staan voor roaming. Aangezet, maar nog steeds geen internet. Alle settings op mijn telefoon tig keer doorlopen, volgens info op de site, zonder resultaat. Uiteindelijk handmatig een provider gekozen (tele2) en dan heb ik even internet, maar max enkele uren en dan valt het weer weg. Heb de SIM er een dag uitgehad om van het provider netwerk uit te loggen zonder dat Simyo een reset hoeft te doen, maar dat helpt ook niet.

Mn moeder heeft ook Simyo, maar die heeft geen problemen. Balen, want zo heb ik niets aan de extra databundel die ik deze maand heb gekregen.
icon

Beste antwoord door Els 11 August 2017, 11:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Het feit dat je wel verbinding had geeft aan de dat je instellingen correct zijn. Toch nog handmatig een ander netwerk zoeken lijkt mij in dit geval het beste.
Reputatie 5
Badge +5
Hallo DSK,

Van harte welkom op het Simyo Forum! Leuk dat je hier bent om je vraag aan ons te stellen. :)

Wat onhandig dat je in Kroatië een instabiele internetverbinding hebt via je telefoon. Ik kan me voorstellen dat je op vakantie graag regelmatig online wilt kunnen zijn.

Ik zie dat er in de afgelopen dagen al regelmatig wat internetverbruik is geweest in Kroatië. Dit geeft aan dat het via jouw simkaart dus wel mogelijk is om te internetten, je instellingen staan dus allemaal goed. Voor de zekerheid heb ik je aansluiting een reset gegeven. Hierbij wordt je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou je je telefoon voor tien minuten willen uitschakelen? Hierna zou je weer een goede internetverbinding moeten kunnen opstarten. Indien het nog niet helemaal loopt zoals je wilt, blijf dan handmatig een ander beschikbaar netwerk selecteren. Ook wil ik je vragen om een kruistest te doen. Bij een kruistest plaats je je simkaart in een andere telefoon om te testen of internet daar wel goed werkt. Test dit ook met een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we vaststellen waar het probleem precies zit.

Laat je me weten wat hier uit komt? Indien het allemaal weer werkt, laat me dan vooral even weten wat de oplossing was. :)

@ Ray, bedankt voor je snelle reactie op deze vraag!

Groetjes,
Els

Reageer