Skip to main content

.

Hallo,



Ik probeer om internet te krijgen op mijn telefoon maar het werkt niet. Ik heb mijn roaming aanstaan. Meerdere keren me telefoon opnieuw aan en uit gezet.



Het probleem is dus dat als k handmatig een netwerk wil kiezen dat er staat: Uw simkaart staat de verbinding met dit netwerk niet toe. Wat betekent dit? Is er dus geen mogelijkheid voor internet omdat de netwerken niet werken met mijn sim?



Bedankt alvast voor het helpen.
Hoi Radu,



Oei, wat vervelend dat je geen internetverbinding krijgt in het buitenland! Ik zie dat je inmiddels alle opties op Mijn Simyo goed hebt gezet, maar ik heb nog geen internetverbruik bij je gezien. Daarom heb ik voor de volledigheid je internetinstellingen gereset. Hiermee wordt er een nieuwe internetverbinding met het netwerk gemaakt. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt het daarna wel.



Ook wil ik je aanraden om de internetinstellingen van je toestel te controleren met behulp van onze toestelhulp. Dit doe je door de instructies bij 'Internet handmatig instellen' stap voor stap op te volgen. Start daarna je toestel opnieuw op. Heeft dat effect?



Wel vreemd dat je deze melding krijgt zodra je handmatig naar een netwerk zoekt. In welk land ben je nu? Dan zoek ik graag op welke providers onze roamingspartners daar zijn.



Ik hoor graag of het is gelukt. Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Samantha
Ik heb me telefoon uitgezet 10 min gewacht en nog geen internet. Toen heb ik jullie toestelhulp gevolgd. Alle stappen 2x doorgelopen. Nog steeds geen verandering.



Ik ben nu in Roemenie. Ik hoop dat dit je info geeft om verder te komen.
Hoi Radu,



Wat vervelend dat je nog steeds niet op internet kan. Heb je na de reset ook al gekeken of je handmatig andere netwerken kon kiezen?



Als het nog niet werkt, probeer dan eens je simkaart in een ander toestel te doen, en een andere simkaart in jouw toestel te doen. Waar kan je dan wel op internet en waar niet?



Groetjes,

Caspar
Ik heb nergens internet. Ik zit nu gewoon op wifi. Ik kan wel andere netwerken handmatig kiezen. Ik heb alle netwerken geprobeerd en geen van alle geeft mij internet(bij sommige zie ik 3G staan en andere een E).



Ik zou wel een screenshot kunnen sturen van de netwerken als dat zou helpen. (weet alleen niet hoe dat zou moeten)



Ik heb nu wel sinds dat Samantha mijn instellingen heeft gereset dat ik smsjes kan sturen en kan bellen. Alleen me internet doet t nog niet.



Ik heb ook al geprobeerd met simkaarten omwisselen van telefoon. Dit werkte ook niet.
Hoi Radu,



Ik vind het erg vervelend dat je internet nog steeds niet werkt!



Ik zou je graag willen vragen om te controleren of je de optie '(data)roaming' aan hebt staan op je telefoon. Staat deze optie al aan? Dan kun je het beste je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van onze Toestelhulp. Als je in het buitenland niet kunt internetten, dan komt dit namelijk vaak door verkeerde internetinstellingen. Het is belangrijk dat 'portalmmm.nl' is ingesteld als APN, 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord.



Gaat het lukken zo?



Groetjes,

Asma
Ik heb alles geprobeerd. Maar laat het nu maar. Op dit moment ben ik al terug van mijn vakantie. Ik vind het erg teleurstellend dat dit probleem niet opgelosd is. Ik zie ook veel meer mensen met dit probleem.



Daar boven op heb ik nu ook opeens geen 3g/4g in Nederland meer. Ik vind het echt nergens op slaan.
Hoi Radu,



Wat ontzettend vervelend dat je in het buitenland geen internet hebt kunnen gebruiken. Ik kan me voorstellen dat je op vakantie graag verbinding had gemaakt met het internet. Nog vervelender is het dat je ook na je terugkomst in Nederland niet kunt internetten.



Zojuist heb ik contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij geven aan dat er geen bijzonderheden te zien zijn op je netwerk. Je zou hiermee in het buitenland en in Nederland moeten kunnen internetten. Wel zien ze dat je op dit moment alleen via 2G verbonden bent met het netwerk. Zou je je netwerkmodus kunnen controleren? Om te kunnen internetten zal deze op 3G moeten staan. Staat hij al op 3G? Dan wil ik je vragen om hem tijdelijk naar 2G te zetten en vervolgens weer terug naar 3G, start hierna je telefoon opnieuw op.



Laat je het me weten of dit geholpen heeft?



Groetjes,

Els

Reageer