Skip to main content
Ik heb een abonnement. Mijn mobiele interenet in het buitenland werkt niet, terwijl ik dit op mijn simyo heb aangezet. Alles op de telefoon staat aan en zie ik ook 3G staan, maar er is geen internet. Waarom niet? Moet ik daar apart een bundel voor kopen en waar vind ik dat dan? Bedankt.
Hoi Manoe,



De je kan geen bundel kopen om te internetten in het buitenland. De optie die je aan heb gezet is er enkel om het te kunnen.



Het ligt eraan welk land je bent en welke provider je het beste kan gebruiken om te internetten in het buiten land.



Let wel, omdat je geen bundel heb kan het internetten via 3g enorm oplopen. het advies is dan ook om zeveel mogelijk wifi te gebruiken. 
Hoi Manoe,



Het ligt eraan welk land je bent en welke provider je het beste kan gebruiken om te internetten in het buiten land.





Oke dank je voor je reactie. Ik vind het alsnog heel vreemd dat dit afhankelijk is van de provider. Zowel in Belgie als in Duitsland werkt het niet. In Nederland zit ik dus op het KPN netwerk. In het buitenland heb ik geen keuze dus moet ik het met het netwerk doen wat op mijn scherm komt. Het zou wel erg vreemd zijn dat deze landen geen overeenkomst met Simyo/KPN hebben.

Bovendien krijg ik bij binnenkomst van het land een bericht wat de kosten zijn voor mobiel internet als ik die gebruik.



Lijkt me duidelijk dat je beter wifi kunt gebruiken, maar er zijn genoeg situaties waar je geen wifi hebt en snel even je 3g wilt gebruiken. Ik heb nooit problemen gehad met andere providers om in het buitenland te interneten via mobiel. Grote tegenvaller van simyo.
Het moet wel mogelijk zijn, maar de fijne kneepjes ken ik niet omdat ik nooit meer naar het buitenland ga.

Een moderator zal je vraag kunnen beantwoorden.
Vaak gaat het ook automatisch maar het kan ook altijd voorkomen dat het om één of andere reden niet zo gaat. Dat bedoelde ik dus ermee te zeggen dat het denk ik afhankelijk is van welk land (misschien gebied) je zit. En er zijn Simyo klanten die geen problemen hebben dus misschien iets te voorbarig om het een tegenvaller van Simyo te noemen? 
Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb eerder Simyo gehad en nooit problemen in het buitenland gehad. Vind Simyo juist fijn, maar dit begrijp ik niet helemaal. Vooral omdat ik juist in steden zit. Maar goed niets aan te doen verder, in ieder geval bedankt voor de hulp!
Een tip die soms helpt is niet je telefoon automatisch een netwerk te laten kiezen, maar dat zelf te doen, met de hand. Vaak zijn er meerdere netwerken beschikbaar, en mocht het bellen of internetten niet lukken met het ene buitenlandse netwerk, probeer dan een ander.
Hoi Manoe,



Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Buitenland. Zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.



Ik zie dat je al veel geholpen bent door de forumgebruikers 🙂 Super om te zien! Zoals Raytje aangeeft zijn er geen internetbundels voor in het buitenland. Als je gaat internetten in het buitenland, dan betaal je het buiten de bundeltarief. Deze kun je hier terug vinden.



Als ik het goed begrijp kun je niet internetten? Ben je nu nog steeds in het buitenland? Ik zie dat er sinds gisteren verbruik heeft plaatsgevonden in Nederland.

Als je met je toestel wilt internetten hoort data-roaming ook aan te staan. Heb je deze ook gecontroleerd? Van welk type toestel maak je daarnaast gebruik?



Je optie Internet in het buitenland heb ik gereset. Wil je je toestel uit en weer aanzetten? Je simkaart gaat zich dan opnieuw aanmelden. Ook staat alles goed op het netwerk. Ik zie dat je wel kunt bellen en sms'en in het buitenland. Er zijn namelijk ook netwerken waar je alleen mee kunt bellen.



Wil je handmatig een netwerk selecteren? Het is belangrijk dat je alle netwerken bij langs gaat en kijkt of je met eentje wel kunt internetten.



Laat je het weten?



@Raytje, koorelle en Scotsman; super bedankt! Top 🙂

Reageer