Op die site staat:
“In het buitenland gaat uw mobiele telefoon of tablet automatisch op zoek naar een andere aanbieder. Dit heet roaming.
Overal in de Europese Unie (EU) betaalt u dezelfde kosten als in Nederland voor bellen, internetten en sms’en. Dit wordt ook wel ‘roam like at home’ genoemd. Ook voor het ontvangen van telefoontjes betaalt u dan niets extra, net als thuis.”
Dit betekent dat als je in het EU buitenland bent (“roamen”) je met dezelfde kosten te maken hebt als in Nederland. Bijvoorbeeld belminuten en SMS’jes komen uit je Nederlandse bundel (als je die hebt). Maar als je vanuit Nederland naar het buitenland belt ben je niet aan het roamen, dus betaal je het daarvoor vastgestelde tarief. Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer is bij Simyo nooit gratis.
Dank voor de aanvulling. Ik had er niet bij stilgestaan dat er een verschil zat tussen bellen vanuit het buitenland naar Nederland en andersom, klinkt voor mij niet logisch. (En in mijn herinnering heb ik in het verleden bij mijn vorige provider, KPN, kosteloos gebeld van Nederland naar België, maar dat zal dan andersom zijn geweest.) Hier nog wat aanvulling: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/bellen-vanuit-nederland-naar-het-buitenland (als ik googel gaat het meestal over bellen vanuit het buitenland)
Hi @waan68,
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen.
Op die site staat:
“In het buitenland gaat uw mobiele telefoon of tablet automatisch op zoek naar een andere aanbieder. Dit heet roaming.
Overal in de Europese Unie (EU) betaalt u dezelfde kosten als in Nederland voor bellen, internetten en sms’en. Dit wordt ook wel ‘roam like at home’ genoemd. Ook voor het ontvangen van telefoontjes betaalt u dan niets extra, net als thuis.”
Dit betekent dat als je in het EU buitenland bent (“roamen”) je met dezelfde kosten te maken hebt als in Nederland. Bijvoorbeeld belminuten en SMS’jes komen uit je Nederlandse bundel (als je die hebt). Maar als je vanuit Nederland naar het buitenland belt ben je niet aan het roamen, dus betaal je het daarvoor vastgestelde tarief. Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer is bij Simyo nooit gratis.
Ik zie dat @Scotsman je hier de perfecte uitleg voor heeft gegeven! Ik heb verder niks toe te voegen aan zijn uitleg. Super bedankt voor je hulp! @Scotsman
Groetjes,
Roeqajja