.

Beantwoord

Kosten bellen buitenland niet uit Sim Only pakket?

  • 27 February 2013
  • 13 reacties
  • 1222 Bekeken

Goedenavond, de kosten van bellen in het buitenland worden die volledig apart berekend.....m.a.w. wordt niet eerst mijn bel minuten, 250....aangesproken? Ik begrijp dat bellen in het buitenland duurder is maar nu zie ik dat de belkosten in het buitenland VOLLEDIG apart berekend worden!!
icon

Beste antwoord door Natascha 6 March 2013, 12:36

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +1
Klopt staat ook duidelijk op de site vermeld maar is bij bijna alle providers zo
Ikzelf heb een xxl bundel, kom daar net mee uit maar was vorige week een dag in België en had dieendag ook bijna 20 euro buiten bundel verbeld helaas was me eigen schuld
Reputatie 2
Badge +1
Bellen in het buittenland gaat bij geen provider uit de bundel, tenzij je er een aparte buitenland bundel voor het geactiveerd. Volgens mij heeft alleen vodafone dit soort bundels...
nou dan heb ik weer wat geleerd! Stom van mij..ga mijn bundel direct naar beneden zetten. Snap trouwens niet waarom dat is..............k betaal toch een bepaald bedrag................??? Dus de klant is nog steeds geen koning! Jammer.
Reputatie 3
Badge +9
De prijs vanuit of naar het buitenland ligt anders (hoger). Dus vanuit een standaard bundel zal dit hogstwaarschijnlijk niet uit kunnen.
Badge +1
Was het maar waar bellen uit je bundel in buitenland, een Europa maar alleen als bedrijven het uitkomt niet alleen telecom maar ook bij andere
Badge +6
Goedenavond, de kosten van bellen in het buitenland worden die volledig apart berekend.....m.a.w. wordt niet eerst mijn bel minuten, 250....aangesproken? Ik begrijp dat bellen in het buitenland duurder is maar nu zie ik dat de belkosten in het buitenland VOLLEDIG apart berekend worden!!

Hoi Frankie1258,

Het klopt dat wanneer je belt naar het buitenland of een sms stuurt naar een buitenlands telefoonnummer dit apart wordt berekend.
Je bundel is voor het bellen naar Nederlandse vaste en mobiele telefoonnummers. Op de website staat dit ook vermeld.

@Erickiel, Ronald renes, & Martijn R bedankt voor het meedenken.
Badge
Goedenavond, de kosten van bellen in het buitenland worden die volledig apart berekend.....m.a.w. wordt niet eerst mijn bel minuten, 250....aangesproken? Ik begrijp dat bellen in het buitenland duurder is maar nu zie ik dat de belkosten in het buitenland VOLLEDIG apart berekend worden!!

Hoi Frankie1258,

Het klopt dat wanneer je belt naar het buitenland of een sms stuurt naar een buitenlands telefoonnummer dit apart wordt berekend.
Je bundel is voor het bellen naar Nederlandse vaste en mobiele telefoonnummers. Op de website staat dit ook vermeld.

@Erickiel, Ronald renes, & Martijn R bedankt voor het meedenken.

Begrijp ik het goed dat alles wat je in het buitenland belt of sms't (naar nrs in nederland) niet vanuit de bundel gaat?
Het gaat dus om bellen vanuit het buitenland naar nederland.

Afgelopen zomer zijn we op vakantie naar Italie geweest en voor mijn dochter het bellen in en naar het buitenland voor de vakantie aangezet.
Helaas was de pret in duitsland al over, want wat we ook probeerden geen verbinding te krijgen. Ook in Italie bleef het akelig stil, dus twee weken geen telefoon voor mijn dochter.
Na de vakantie heb ik hierover gemaild naar simyo, echter hierop nooit een reactie mogen ontvangen.
Nu gaat mijn dochter maandag naar Engeland. Op hoop van zegen het bellen in en naar het buitenland weer aangezet, maar mijn dochter en ik zijn er niet gerust op dat het dit keer wel gaat werken.

Wie kan over bovenstaande vragen uitsluitsel geven?

Voor de duidelijkheid, mijn dochter heeft een simonly abbo.

Groet,
Gerrit
Badge +1
Kijk voor de zekerheid of je netwerk (roaming) op automatisch staat in je telefoon ben daar zelf ooit de mist mee ingegaan
Reputatie 5
Badge +10
Begrijp ik het goed dat alles wat je in het buitenland belt of sms't (naar nrs in nederland) niet vanuit de bundel gaat?
Het gaat dus om bellen vanuit het buitenland naar nederland.

Afgelopen zomer zijn we op vakantie naar Italie geweest en voor mijn dochter het bellen in en naar het buitenland voor de vakantie aangezet.
Helaas was de pret in duitsland al over, want wat we ook probeerden geen verbinding te krijgen. Ook in Italie bleef het akelig stil, dus twee weken geen telefoon voor mijn dochter.
Na de vakantie heb ik hierover gemaild naar simyo, echter hierop nooit een reactie mogen ontvangen.
Nu gaat mijn dochter maandag naar Engeland. Op hoop van zegen het bellen in en naar het buitenland weer aangezet, maar mijn dochter en ik zijn er niet gerust op dat het dit keer wel gaat werken.

Wie kan over bovenstaande vragen uitsluitsel geven?

Voor de duidelijkheid, mijn dochter heeft een simonly abbo.

Groet,
Gerrit


Hoi starink,

Wanneer je vanuit het buitenland belt of een sms stuurt, valt het inderdaad buiten de bundel. Je gebruikt immers het buitenlandse netwerk.

Ik zie dat de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan staat. Je kan daarom gewoon gebruik maken van de aansluiting in het buitenland. Mocht je niet direct een netwerk kunnen ontvangen, kun je ook handmatig voor een buitenlands netwerk kiezen. Al zou het gewoon automatisch moeten gaan.

De tip van erickiel is zeker niet onbelangrijk.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Je gebruikt immers het buitenlandse netwerk.

Alex, ik heb in deze een klein beetje moeite met het gebruik van de toevoeging 'immers', want het is wel degelijk mogelijk om bellen in het buitenland uit de belbundel te betalen. Mijn vorige provider, Vodafone, bood deze mogelijk namelijk wel en heb ik daar heel prettig gebruik van gemaakt. Dat was dan ook wel een van de weinige positieve punten, maar dat terzijde 🆒.

Simyo biedt deze mogelijkheid (nog) niet, maar is het de keuze van Simyo zelf om bellen in het buitenland buiten de bundel af te rekenen of komt dit door/vanwege opleggingen van 'moeder' KPN?
Badge +6
Alex, ik heb in deze een klein beetje moeite met het gebruik van de toevoeging 'immers', want het is wel degelijk mogelijk om bellen in het buitenland uit de belbundel te betalen. Mijn vorige provider, Vodafone, bood deze mogelijk namelijk wel en heb ik daar heel prettig gebruik van gemaakt. Dat was dan ook wel een van de weinige positieve punten, maar dat terzijde 🆒.

Simyo biedt deze mogelijkheid (nog) niet, maar is het de keuze van Simyo zelf om bellen in het buitenland buiten de bundel af te rekenen of komt dit door/vanwege opleggingen van 'moeder' KPN?


Hoi RicoK,

Ik weet dat er providers zijn die speciale bundels of blox aanbieden voor het bellen naar het buitenland of het bellen vanuit het buitenland. Ik weet niet of Simyo zulke bundels gaat aanbieden dat is niet bekend bij mij. Mocht Simyo dit gaan aanbieden dan zal dit bekend worden gemaakt via de site, forum en twitter.
Reputatie 7
Badge +9
Anders misschien een optie dat bellen en sms in en naar het buitenland meerdere units(min/sms) per min of sms kost? Dat is in theorie alleen administratief anders, want de kosten kun je gewoon bepalen aan de hand van hoeveel een unit kostte binnen die bundel.
Badge +6
Anders misschien een optie dat bellen en sms in en naar het buitenland meerdere units(min/sms) per min of sms kost? Dat is in theorie alleen administratief anders, want de kosten kun je gewoon bepalen aan de hand van hoeveel een unit kostte binnen die bundel.

Hoi Groentjuh,

Ik weet niet of je hebt aangemeld voor het gesloten forum. Ik zou zeggen leg je idee daarvoor en dan zal het worden voorgelegd aan de desbetreffende afdeling om te kijken of het idee haalbaar is.

Reageer