.

Beantwoord

Kost Whatsappen vanuit Amerika geld?

  • 8 September 2019
  • 5 reacties
  • 3564 Bekeken

Badge
Gister heb ik een whatsappje vanuit Amerika beantwoord. Zijn hier kosten aan verbonden? Ik kan er nl niets over vinden en ik heb niets buiten de bundel gedaan voor zover ik kan zien
icon

Beste antwoord door Kevin 9 September 2019, 13:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dit valt gewoon binnen je bundel mits je genoeg en base hebt, anders betaal je het buitenbundeltarief.
Bij bellen ligt dit echter anders.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-de-tarieven-van-simyo-340
Reputatie 5
Badge +4
Hoi frederika2,

Welkom op het Simyo forum!

Whatsapp is is in principe gratis, deze app neemt namelijk onze diensten over. Whatsapp gaat altijd via internet, zolang je gewoon MB's of wifi hebt zullen hier geen kosten aan verbonden zijn. Het maakt voor Whatsapp dus ook niet uit of je een bericht binnen Nederland verstuurd of een bericht stuurt naar Amerika.

Dankjewel voor de hulp Ron H!

Groetjes,

Kevin

Hallo, wij hebben ook problemen met onze whatsapp in de USA. wij werden gebeld op de whatsapp door onze zoon, en enige dagen later zag ik dat wij een rekening hebben van ruim €19.00 voor 15 minuten whatsappen. Wij hebben al een paar keer gemaild met de klantenservice van symio, maar tot nu (2 weken later) geen reactie gehad.We hadden de optie buitenland aan staan, maar nu uitgezet en roaming heeft helemaal niet aangestaan. Wij zijn in de afgelopen 3 weken al 30 euro aan extra kosten kwijt. Wie kan ons helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik vermoed dat je zoon niet via WhatsApp heeft gebeld maar via het reguliere mobiele netwerk. Waarom ik dit denk? 15 minuten x € 1,271 (het tarief voor gebeld worden in de VS) = € 19.065. Om dit soort kosten te voorkomen is het inderdaad het beste om de buitenlandoptie op Mijn Simyo uit te zetten.

Reputatie 4
Badge +4

Hey r en r,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Oei, sorry dat je geen reactie hebt gekregen op je e-mail. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij reageren op alle e-mails die binnenkomen. Heb je misschien ons bericht in je spambox gekregen? Het kan ook zijn dat er misschien naar een ander e-mailadres is gemaild dan klantenservice@simyo.nl.

Ik snap dat je hiervan geschrokken bent en het lijkt erop dat Scotsman gelijk heeft. Ik heb je verbruik erbij gepakt en je bent via het reguliere netwerk gebeld en daar zijn kosten aan verbonden. Het is belangrijk om goed op je scherm te kijken om te checken via welk programma je wordt gebeld. Het belscherm van je toestel zelf ziet er namelijk anders uit dan het belscherm van Whatsapp. Daarnaast betekent het ook dat de persoon die je belde via het reguliere netwerk heeft gebeld en niet via Whatsapp zelf. Je hebt nu 'Bellen in en naar het buitenland’ uitgezet op Mijn Simyo.  Dit soort belkosten kunnen daarom niet weer plaatsvinden buiten Nederland.

 

Ik hoop dat het nu helder is waar de kosten vandaan komen. Heb je nog een andere vraag? Reageer dan gerust.

 

@ Scotsman: dank je wel voor het meedenken!

 

Groetjes,

Ouael

Reageer