.

Beantwoord

Kost het extra voor iemand met een buitenlands nummer om bij te bellen in het buitenland?

  • 22 November 2019
  • 2 reacties
  • 366 Bekeken

Badge

Ik ben op het moment in Engeland, dus in zone 1. Dus als ik een Engels nummer bel maak ik als het goed is geen kosten. Maar stel iemand hier met een Engels telefoonnummer belt mijn Nederlandse nummer, maken zij dan wel extra kosten?

icon

Beste antwoord door Scotsman 23 November 2019, 13:01

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Of iemand met een Engels nummer extra betaalt als hij een Nederlands nummer belt, hangt af van het contract met zijn telecom provider. Ikzelf bijvoorbeeld met mijn vaste UK nummer kan kosteloos met Nederlandse vaste nummers bellen, maar niet met Nederlandse mobiele nummers. Maar met mijn UK mobiele nummer betaal ik altijd voor gesprekken met een Nederlands nummer, behalve als ik in een ander EU land aan het ‘roamen’ ben. Want dan komen de belminuten uit mijn belbundel.

Reputatie 4
Badge +4

Hey Lotterijnvis,

 

Welkom om het Simyo Forum!

Scotsman heeft helemaal gelijk. Het hangt namelijk van de beller in het VK af. Maar normaliter kost het altijd extra geld als er gebeld wordt naar een buitenlands nummer met de huidige EU regels. Ik adviseer je om de beller in het VK te vragen wat zijn of haar voorwaarden zijn voor het bellen naar andere EU nummers. Ik kan natuurlijk niet voor je bekijken wat de voorwaarden van een andere provider zijn. Maar dat kan ik gelukkig wel over jou zeggen als Simyo klant  😊. Omdat jij buiten Nederland maar wel in de EU zit, kan je alle 06-nummers en vaste lijnen binnen de EU bellen zonder extra kosten. Meer info lees je hier. Hou er wel rekening mee dat deze regels waarschijnlijk gewijzigd worden als de Brexit achter de rug is.

Heb je verder nog vragen? Reageer dan gerust even. Ik help je dan graag verder! 

 

@ Scotsman: thanks voor je advies!

 

Groetjes,

Ouael

Reageer