.

Beantwoord

Kon niet uitbellen in Turkije

  • 13 November 2013
  • 3 reacties
  • 1054 Bekeken

Was in Turkije en kon niet uitbellen, ontving wel inkomende gesprekken. Tevens ontving ik continue (soms wel 30 op een dag) "info" smsjes als volgt :
KADRIYE +tijd en datum of BELEK +........ of andere plaatsen. Hoe kan ik in het vervolg normaal telefoneren en smssen , andere mobiele provider ?
icon

Beste antwoord door Scotsman 13 November 2013, 14:44

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik ben nooit in Turkije geweest maar in de meeste buitenlanden kan je met je Nederlandse sim uit meerdere netwerken kiezen. Je moet daarvoor even naar de instellingen van je mobiele telefoon gaan, en in plaats van automatische netwerkkeuze de instelling kiezen waarbij je dit met de hand doet. Dus volgende keer zou je een ander Turks netwerk kunnen kiezen.
Reputatie 7
Badge +9
Die berichten waren infoberichten, die worden uitgezonden via de lokale (turkse) provider. Dat staat ook los van Simyo. Hoe je dat kan uitzetten is afhankelijk van het toestel dat je gebruikt. Vaak weet de reisleiding ook hoe je het uit kan zetten.

Het probleem met niet zelf kunnen bellen is raar. Ik zou zelf in 1, 2, 3 weten hoe dat kan. Ik denk dat een simyo moderator daar in gaat duiken.
Badge +8
Was in Turkije en kon niet uitbellen, ontving wel inkomende gesprekken. Tevens ontving ik continue (soms wel 30 op een dag) "info" smsjes als volgt :
KADRIYE +tijd en datum of BELEK +........ of andere plaatsen. Hoe kan ik in het vervolg normaal telefoneren en smssen , andere mobiele provider ?

Die berichten waren infoberichten, die worden uitgezonden via de lokale (turkse) provider. Dat staat ook los van Simyo. Hoe je dat kan uitzetten is afhankelijk van het toestel dat je gebruikt. Vaak weet de reisleiding ook hoe je het uit kan zetten.

Het probleem met niet zelf kunnen bellen is raar. Ik zou zelf in 1, 2, 3 weten hoe dat kan. Ik denk dat een simyo moderator daar in gaat duiken.


Hoi Proper,

Die netwerkberichten komen inderdaad van het Turkse netwerk waar je op hebt gezeten. De tip om te informeren bij je reisleider, of zelfs de lokale bevolking hoe je dat uitzet, vind ik een hele goede.
Het niet uit kunnen bellen, dat is vreemd, en heel vervelend begrijp ik. Het feit dat je wel gesprekken kon ontvangen, geeft aan dat de Buitenland optie goed aan stond. Ik denk ook dat je misschien met een ander Turks netwerk meer succes had gehad. Ik kan pas laten controleren wat er mis gaat, wanneer je je weer in Turkije bevindt, helaas. Mocht je binnenkort weer gaan, en weer hetzelfde merken. Als je in de gelegenheid een berichtje te plaatsen of een mailtje te sturen, dan duiken we er inderdaad in, zoals Groentjuh al zegt :)

Groetjes, Charlene

Reageer