.

Beantwoord

Komt een aparte knop op Mijn Simyo om EU-verbruik aan of uit te zetten?

  • 1 June 2017
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

Vanaf 1 juni kunnen we in de EU onder de zelfde condities bellen, sms'en en data gebruiken. Echter buiten de EU blijft dit duur.
Krijgen op "mijn Simyo" nu een aan/uit knopje voor roaming buiten de EU? Dit zou wel heel fijn zijn.
Het aan/uit knopje voor de raoming buitenland zal nu toch bij iedereen op aan staan (geen functie meer hebben)
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 June 2017, 22:45

Bekijk originele reactie

2 reacties

Dit is recentelijk nog besproken, het komt er op neer dat de sim geen onderscheid kan maken in landen. Alleen het gastgebruik van een ander netwerk wordt met internet aan in het buitenland (roaming) op mijn simyo mogelijk. Natuurlijk indien nodig ook instellen (data) roaming op de telefoon.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Rosimi,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een goede vraag 🙂 Je hebt gelijk - vanaf 1 juni kun je binnen de EU je Sim Only bundels gebruiken zoals je dat ook binnen Nederland doet. Op deze pagina lees je daar alles over. Het houdt min of meer in dat als je internet, sms't of belt, dit van je bundels af zal gaan in plaats van dat het onder 'extra buitenbundelkosten' geschaard wordt.

Als je inlogt op Mijn Simyo en dan surft naar Instellingen > Netwerkinstellingen, dan zie je inderdaad de opties 'Bellen in/naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel in het buitenland'. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen EU en niet-EU, omdat dat verschil erg moeilijk te maken is. Er is namelijk roaming (op een buitenlands netwerk zitten) en niet-roaming (op een Nederlands netwerk zitten). Bovendien kun je je afvragen of je echt iets zou hebben aan een extra knop. Stel dat die knop wel bestond en je 'm uit wilde zetten zodra je buiten de EU kwam. Je kunt nu gewoon die hele optie uitzetten. De tijd die het zou innemen om te schakelen met de EU-knop kun je nu gebruiken om te schakelen met het buitenland.

Heb je hier nog vragen over?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer