Skip to main content
Hi Simyo,



Ik heb gisteren enkele minuten gebruik gemaakt van wat ik dacht dat wi-fi was in Canada. Helaas bleek dit mobiele gegevens te zijn. Nu mag ik dus €60,50 betalen aan jullie, ofwel €5 per mb(!). Het lijkt me niet dat dit bedrag per mb ook maar in de buurt van de kostprijs komt, dit is exorbitant, welke marge halen jullie hier in godsnaam op?



T-mobile bijvoorbeeld rekent €2,50 per mb in 'zone 2' (rest van europa, canada, etc). Jullie verdienen dus minstens dubbel aan mijn misere!



Ik zal officieel een klacht indienen bij Simyo en bij de Consumentenbond. Dit kan echt niet.



Groet, Judith
Hoi Judith



Waarom wil je een officiële klacht indienen bij Simyo als deze de kosten doorberekend aan jou van de roamingpartner? Het staat ook vermeld op de site.
Op grond waarvan dien je die klacht in? Het staat op de website, en ik vermoed dat je ook een SMS hebt gehad.

Roaming is gewoon duur. Bij de ene provider gewoon duur, en bij de andere extreem duur. Alles wat je doet boven

een text whatsapp kost veel geld.



Als je gewoon roaming uit had gezet op je toestel had dit nooit kunnen gebeuren.



Als je trouwens nu overstapt naar t-mobile kom je volgend jaar tijdens je cruise achter dat t-mobile daar twee keer zo duur is in vergelijking met Simyo.
Roaming tussen providers in Europa is door regelgeving stapsgewijs naar beneden gehaald. Buiten Europa, en dus die regelgeving, is min of meer alles nog mogelijk.



Ik ben laatst een keer de websites van mobiele providers langs gegaan en per MB data werd tussen de 0,01 euro en 10 euro gevraagd.



Uiteindelijk richt Simyo zich niet op zijn tarieven in het buitenland. Zonder regelgeving zouden de tarieven binnen zone 1 echt niet binnen de bundels zijn gekomen en buiten zone 1, dat Simyo geen moeite om goedkope tarieven te halen.



Ik als klant heb daar vrede mee! Waarom? Ik ben misschien 2 weken per aantal jaar buiten zone 1. Dat zal voor veel mensen zo zijn! En daarom heb ik liever dat Simyo binnen Nederland en zone 1 goede tarieven heeft, dan bijvoorbeeld voor Canada, waar ik veel gemakkelijker tijdelijk een lokale simkaart kan halen.
Hi Judith1989,



Welkom op het Simyo Forum!



Jammer om te lezen dat je een hoge rekening hebt opgebouwd. Daar zit niemand op te wachten natuurlijk.



Zoals Friesian en wimj12 aangeven berekenen buitenlandse providers de gebruikskosten aan ons door. Op onze website en in het sms'je dat we je gestuurd hebben lezen welke tarieven er gelden. Zodra je kosten ging maken voor internet in het buitenland hebben we je nogmaals een bericht gestuurd en vervolgens je simkaart geblokkeerd na € 60,50. Hadden we dat niet gedaan en was je verder blijven internetten over mobiel internet in plaats van wifi, dan had je een nog veel hogere rekening kunnen opbouwen.



Persoonlijk zet ik altijd mijn mobiele internet uit op mijn mobiel zodra ik naar het buitenland ga. Het is zeker een stuk voordeliger om een lokaal simkaartje te kopen zodra je buiten de EU gaat reizen zoals Groentjuh al aangeeft.



Mocht je meer tips en informatie willen teruglezen dan kun je terech top onze blog over internet en bellen in het buitenland. Laat je het weten als je nog vragen hebt?



Bedankt voor het uitleggen en helpen Friesian, wimj12 en Groentjuh!



Groetjes,

Thomas

Reageer