.

Beantwoord

Kan niet sms'en vanuit de USA met Prepaid sim, wat nu?

  • 11 September 2015
  • 6 reacties
  • 416 Bekeken

Badge
Mijn broer heeft een prepaid nummer, en gebruikt dit als hij in Nederland is, hij woont in de USA en is 65+.
Nu komt hij 1x in de twee jaar naar NL toe en gebruikt dan met veel plezier zijn prepaid via een oude Nokia 1600.
Elke 6 maanden sms sturen via internet bij simyo.
Nu is dit opgeheven, en probeerde hij een sms te sturen , en blijkt zijn Nokia een dual band te zijn die hij niet in de USA kant gebruiken. Helaas staat er nog ruim 25€ op zijn prepaid, en hij weet nu niet wat hij moet doen.
Kan simyo dit bedrag terug storten op zijn ING bank rekening? als zijn nummer vervalt?:?
icon

Beste antwoord door RicoK 11 September 2015, 15:15

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Nee, als het nummer vervalt, vervalt automatisch ook het nog resterende tegoed.......

Kan de broer misschien gebruik maken van een ander mobieltje in zijn omgeving voor het halfjaarlijkse sms'je? Of misschien, dat hoeft niet zo gek veel te kosten, een nieuw mobieltje aanschaffen met quadband ondersteuning?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Sara07, welkom op het Simyo forum :)

Ik begrijp dat het dan een beetje lastig wordt, als je broer via zijn eigen mobiel geen sms kan versturen. De tip van RicoK is denk ik heel handig. Hij kan zijn simkaart even in een andere telefoon plaatsen 🙂 Vanuit daar een sms versturen en dan weer in zijn eigen telefoon stoppen. Dit is ook voldoende om het nummer te behouden.
Zoals RicoK al heeft gezegd, vervalt ook het beltegoed wanneer het nummer vervalt. Het is dus goed om te kijken wat hierin het handigst is.

Stel dat hij geen gebruik meer wilt maken van zijn nummer, dan is het mogelijk om het Prepaid beltegoed over te hevelen naar een andere Prepaid aansluiting. Dit kost wel € 5 aan administratiekosten.

Lukt het denk je met deze tips?

@RicoK; dankjewel voor je goede hulp!
Badge
Bedankt voor je reactie Naomi. Mijn broer is 79 jaar, en ik ben ook 65+, hij heeft geen idee wat hij moet doen. Ik had hem ook al voorgesteld om een ander mobieltje te pakken. Hij vertelt mij dat niemand mobieltjes over heeft , omdat ze altijd t mobiel inleveren en korting krijgen als ze een nieuwe mobiel nemen. Dus ik kwam daar niet verder mee. Nu komt hij pas na April 2016 naar NL als t goed is. Dus over 6 maanden heeft hij weer dit probleem als hij een nieuwe simcard neemt, en wordt deze simcard naar de usa gestuurd? Hij is echt erg onthand door t vervallen van sms sturen via internet op de simyo pagina. Jammer.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Sara07,

Jammer om te horen. In Nederland heb je ook onafhankelijke telefoonwinkels. Vaak zijn de medewerkers daar ook behulpzaam. Misschien kan je broer naar zo'n winkel toe om een mobieltje te gebruiken.
De simkaart en het telefoonnummer vervallen anders. Helaas is dit een automatisch proces en kan ik dit verder niet tegengaan.

Doordat de online optie 'sms versturen' te weinig werd gebruikt, is het met de nieuwe Mijn Simyo komen te vervallen. We hebben met de komst van de vernieuwde pagina ook een e-mail gestuurd, waarin dit werd aangegeven. Voorlopig lijkt het er niet op dat het terugkomt. Ik ga je klacht in ieder geval meenemen.

Het is mogelijk om een nieuwe simkaart met een nieuw nummer te bestellen. Simkaarten worden alleen geleverd in Nederland. Ze worden niet buiten Nederland gestuurd. Een mogelijkheid is om bij de bestelling bijvoorbeeld jouw adres op te geven. Wanneer je broer dan in Nederland is, kun je de nieuwe simkaart geven.

Heb je hierover nog vragen?
Badge
Ik kreeg een pb van een aardige simyo gebruiker, en die stelde voor voor 1 dag een internetbundel van 1€ om te simkaart te activeren! Briljant!
Bedankt allemaal voor de reacties
Groeten
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Sara07,

Dit zou inderdaad ook moeten helpen! Goede tip van een Simyo gebruiker 🙂. Wil je 'm voor ons bedanken?

Groetjes, Tiury

Reageer