Skip to main content
Weet niet in welke zone ik zit in Duitsland kan ook niet inloggen
Duitsland zit in de EU en daarmee in zone 1.



Hieronder een algemene checklist, loop die even na.



Prepaid:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen

Staat roaming AAN op je toestel.

Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.



Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?

Staat data-roaming AAN op je toestel?

Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :

APN - internet

Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)



Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.



Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.



Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.



Hou je ons op de hoogte?



+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Hi Reineke,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat jammer dat het niet lukte om te internetten in het buitenland! Zoals Ray aangeeft zit Duitsland in zone 1, wat inhoudt dat je je Nederlandse bundels daar ook gewoon kunt gebruiken 🙂 Ik zie dat er intussen verbruik heeft plaatsgevonden in Duitsland en in Denemarken. Kan ik daaruit halen dat het probleem opgelost is en dat alles nu goed werkt?



Wat gaat er mis met het inloggen? Ik zie dat je contact hebt gehad met de klantenservice, kun je nu wel inloggen? Zo niet, wil je precies vertellen wat er mis gaat?



Ik ga daar voor nu vanuit, maar mocht er toch nog iets fout gaan, kun je altijd aan de bel trekken!



@ Ray, dankjewel voor je reactie!



Groetjes,

Jihane
Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar het gaat weer, wachtwoord opnieuw, opnieuw opgestart en ik kan weer inloggen.

Bedankt voor het meedenken
Hi Reineke,



Aah gelukkig werkt alles weer! 😃 Dat is mooi!



Mocht er in de toekomst nog iets zijn, kun je altijd aan de bel trekken.



Groetjes,

Jihane

Reageer