Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan niet gebeld worden in buitenland. Hoe kan dit?

  • 16 januari 2015
  • 13 reacties
  • 1643 Bekeken

LS
Ik kan niet gebeld worden in het buitenland.
Optie staat wel aan op mijn Simyo.Inmiddels enkele malen aan en uit gezet en telefoon ook, maar het helpt niet!
Zelf kan ik wel bellen vanuit buitenland.
Sms ontvangen werkt daarentegen wel in het buitenland.Graag hulp!
icon

Beste antwoord door Caspar 15 augustus 2017, 11:52

Hoi Jan Hendrik,



Welkom op 't forum :)



Wat vervelend dat je niet gebeld kan worden, en sms'jes kan ontvangen in het buitenland. Heb je al eens geprobeerd om handmatig andere netwerken te proberen? Dit doe je in je telefoon bij instellingen > mobiele netwerken/aanbieder.



Ik heb verder de buitenland instellingen gereset. Doe hiervoor alleen even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.



Ik hoor graag van je of het heeft geholpen.



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi EllenO,

Wat leuk dat je je vraag hier stelt.:)

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum buitenland, zo is het voor iedereen makkelijker terug te vinden.

Als jij zelf wel uitgaand kan bellen in het buitenland, betekend dat je wel een goede connectie hebt met het netwerk. En je simkaart juist staat ingesteld. Daar is dus niets mis mee:D Heb je al een geprobeerd om je simkaart te testen in een ander toestel, wanneer je in het buitenland bent?

Wat het ook zou kunnen zijn is dat je diegene die jou belt, de landcode verkeerd gebruikt. Kun je door meerdere nummers niet gebeld worden?
Beste Ruud,
Degene die mij wil bellen kan wel naar me SMSen!
Bellen gaat echter niet!
Krijgt dan melding dat het nummer niet bestaat!
Zoals gezegd, SMSen naar hetzelfde nummer gaat wel!?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi EllenO,

Uit je bericht begrijp ik dat je zelf wel kan bellen en ge-sms’t kan worden. Alleen kun je niet worden gebeld.

Ik heb navraag gedaan bij de netwerkspecialisten. Er is in ieder geval geen blokkade.
Ruud vraagt of de landcode goed wordt gebruikt, omdat het bellen en sms’en anders kan werken. Wil je het doorgeven aan diegene, dan kan er even gekeken worden naar de landcode :)

Als het hier niet aan ligt, dan hebben wij iets meer informatie nodig om dit uit te kunnen zoeken. Kunnen meerdere mensen je telefonisch niet bereiken? En krijgen zij allemaal dezelfde melding ‘nummer bestaat niet’?

Wil je het nummer en de provider e-mailen van deze persoon. Deze kun je e-mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email].

Laat je het ons weten? 😮
Ik heb dit zelfde probleem. Is het al opgelost?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Anneke,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet gebeld kunt worden in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je eergisteren contract hebt gehad met mijn collega Brandon. Hij is samen met de netwerkspecialisten eropuit gegaan om uit te pluizen wat er speelt. De netwerkspecialisten zijn een onderzoek gestart. Zodra dit voltooid is, zullen ze dat tegen Brandon zeggen. Hij belt jou dan meteen op!

Mijn excuses voor dit ongemak 😞 Ik snap dat je hier helemaal niet vrolijk van wordt. Zullen we samen het onderzoek afwachten?

Groetjes,
Jihane
Mijn man kan ook niet gebeld worden en kan ook geen sms ontvangen in het buitenland
echt klote dit
Hoe los je dit op prepaid staat op buitenland ook al 1 dag
meerder malen telefoon uitgezet en opnieuw op gestart

groetjes
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jan Hendrik,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je niet gebeld kan worden, en sms'jes kan ontvangen in het buitenland. Heb je al eens geprobeerd om handmatig andere netwerken te proberen? Dit doe je in je telefoon bij instellingen > mobiele netwerken/aanbieder.

Ik heb verder de buitenland instellingen gereset. Doe hiervoor alleen even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Ik hoor graag van je of het heeft geholpen.

Groetjes,
Caspar
Hi, ik kan ook niet gebeld worden in het buitenland. Ik kan zelf wel bellen. Als ik mijn nummer belt krijg ik de toon van afgesloten. Ik moet binnen 7 dagen een sms sturen of bellen om te voorkomen dat mijn nummer wordt afgesloten. Ik heb vandaag 3 berichten verstuurd en Gebeld met een kennis in Nederland. Maar gebeld worden lukt niet. Please help. Ik heb de telefoon ook meerdere keren opgestart.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Cesar,

Goed dat je hierover contact met ons opneemt! Wat onhandig dat je niet goed bereikbaar bent in het buitenland. :(

Ik zie dat je inderdaad zelf wel uitgaande gesprekken hebt gevoerd, je simkaart zal dus niet komen te vervallen. Dat scheelt! 🙂 Wel zie ik dat je beltegoed nu helemaal op is, dus zelf bellen gaat ook niet meer. Om dit op te lossen raad ik je aan om op te waarderen via Mijn Simyo. Gaat dat lukken?

Verder zie ik voor inkomende oproepen geen blokkade staan op je aansluiting. Voor de zekerheid reset ik je simkaart, dan wordt hij helemaal opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor ten minste tien minuten kunnen uitzetten? Test hierna of je weer gebeld kunt worden. Zo niet, bel dan het nummer ##002# om alle mogelijke doorschakelingen te verwijderen. Soms kan het zijn dat er een doorschakeling actief is, waardoor niemand je kan bereiken. Controleer ook of je in je telefoon geen blokkade hebt aangezet voor inkomende oproepen.

Houd je ons op de hoogte van de situatie? Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Els
Badge
Hoi. Ik zit met het zelfde probleem. Een week Duitsland maar niemand van de groep kon mij bellen. ( Nummer niet in gebruik ) Wel sms versturen. Zelf kon ik hun wel bellen. Heb nog andere netwerken geprobeerd maar geen resultaat. Ook in België het zelfde probleem. Zodra we terug in Nederland waren werkte alles weer normaal.

Groeten Jan
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jan,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat zuur dat je niet gebeld kon worden! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Hiermee worden die instellingen vernieuwd op ons netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Ook raad ik je aan om handmatig een ander netwerk te zoeken. Op deze pagina kun je kiezen welk toestel je hebt, en onder het kopje 'Netwerk selecteren' zie je de optie 'Handmatig een netwerk kiezen'. Je ziet daar stap voor stap hoe je dat allemaal regelt!

Laat je me weten hoe dit gaat?

Groetjes,
Jihane
Badge
Bedankt voor de reset. Kom niet zo vaak in het buitenland dus kan het wel een tijdje duren, voordat ik het kan testen. Maar voor nu bedankt voor de tips. Als het niet is opgelost is hoor je nog van me.

Groeten. Jan
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jan,

Dankjewel voor je berichtje! Ik ben heel benieuwd - hou je me op de hoogte? 🙂

Geniet van je dag!

Groetjes,
Jihane

Reageer