LS
Ik kan niet gebeld worden in het buitenland.
Optie staat wel aan op mijn Simyo.Inmiddels enkele malen aan en uit gezet en telefoon ook, maar het helpt niet!
Zelf kan ik wel bellen vanuit buitenland.
Sms ontvangen werkt daarentegen wel in het buitenland.Graag hulp!
Bladzijde 1 / 1
Hoi EllenO,
Wat leuk dat je je vraag hier stelt.:)
Ik heb je topic verplaatst naar het subforum buitenland, zo is het voor iedereen makkelijker terug te vinden.
Als jij zelf wel uitgaand kan bellen in het buitenland, betekend dat je wel een goede connectie hebt met het netwerk. En je simkaart juist staat ingesteld. Daar is dus niets mis mee:D Heb je al een geprobeerd om je simkaart te testen in een ander toestel, wanneer je in het buitenland bent?
Wat het ook zou kunnen zijn is dat je diegene die jou belt, de landcode verkeerd gebruikt. Kun je door meerdere nummers niet gebeld worden?
Wat leuk dat je je vraag hier stelt.:)
Ik heb je topic verplaatst naar het subforum buitenland, zo is het voor iedereen makkelijker terug te vinden.
Als jij zelf wel uitgaand kan bellen in het buitenland, betekend dat je wel een goede connectie hebt met het netwerk. En je simkaart juist staat ingesteld. Daar is dus niets mis mee:D Heb je al een geprobeerd om je simkaart te testen in een ander toestel, wanneer je in het buitenland bent?
Wat het ook zou kunnen zijn is dat je diegene die jou belt, de landcode verkeerd gebruikt. Kun je door meerdere nummers niet gebeld worden?
Beste Ruud,
Degene die mij wil bellen kan wel naar me SMSen!
Bellen gaat echter niet!
Krijgt dan melding dat het nummer niet bestaat!
Zoals gezegd, SMSen naar hetzelfde nummer gaat wel!?
Degene die mij wil bellen kan wel naar me SMSen!
Bellen gaat echter niet!
Krijgt dan melding dat het nummer niet bestaat!
Zoals gezegd, SMSen naar hetzelfde nummer gaat wel!?
Hoi EllenO,
Uit je bericht begrijp ik dat je zelf wel kan bellen en ge-smsĀt kan worden. Alleen kun je niet worden gebeld.
Ik heb navraag gedaan bij de netwerkspecialisten. Er is in ieder geval geen blokkade.
Ruud vraagt of de landcode goed wordt gebruikt, omdat het bellen en smsĀen anders kan werken. Wil je het doorgeven aan diegene, dan kan er even gekeken worden naar de landcode :)
Als het hier niet aan ligt, dan hebben wij iets meer informatie nodig om dit uit te kunnen zoeken. Kunnen meerdere mensen je telefonisch niet bereiken? En krijgen zij allemaal dezelfde melding Ānummer bestaat nietĀ?
Wil je het nummer en de provider e-mailen van deze persoon. Deze kun je e-mailen naar aemail]klantenservice@simyo.nl[/email].
Laat je het ons weten? 😮
Uit je bericht begrijp ik dat je zelf wel kan bellen en ge-smsĀt kan worden. Alleen kun je niet worden gebeld.
Ik heb navraag gedaan bij de netwerkspecialisten. Er is in ieder geval geen blokkade.
Ruud vraagt of de landcode goed wordt gebruikt, omdat het bellen en smsĀen anders kan werken. Wil je het doorgeven aan diegene, dan kan er even gekeken worden naar de landcode :)
Als het hier niet aan ligt, dan hebben wij iets meer informatie nodig om dit uit te kunnen zoeken. Kunnen meerdere mensen je telefonisch niet bereiken? En krijgen zij allemaal dezelfde melding Ānummer bestaat nietĀ?
Wil je het nummer en de provider e-mailen van deze persoon. Deze kun je e-mailen naar aemail]klantenservice@simyo.nl[/email].
Laat je het ons weten? 😮
Ik heb dit zelfde probleem. Is het al opgelost?
Hi Anneke,
Welkom op het Simyo Forum!
Wat jammer dat je niet gebeld kunt worden in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je eergisteren contract hebt gehad met mijn collega Brandon. Hij is samen met de netwerkspecialisten eropuit gegaan om uit te pluizen wat er speelt. De netwerkspecialisten zijn een onderzoek gestart. Zodra dit voltooid is, zullen ze dat tegen Brandon zeggen. Hij belt jou dan meteen op!
Mijn excuses voor dit ongemak 😞 Ik snap dat je hier helemaal niet vrolijk van wordt. Zullen we samen het onderzoek afwachten?
Groetjes,
Jihane
Welkom op het Simyo Forum!
Wat jammer dat je niet gebeld kunt worden in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je eergisteren contract hebt gehad met mijn collega Brandon. Hij is samen met de netwerkspecialisten eropuit gegaan om uit te pluizen wat er speelt. De netwerkspecialisten zijn een onderzoek gestart. Zodra dit voltooid is, zullen ze dat tegen Brandon zeggen. Hij belt jou dan meteen op!
Mijn excuses voor dit ongemak 😞 Ik snap dat je hier helemaal niet vrolijk van wordt. Zullen we samen het onderzoek afwachten?
Groetjes,
Jihane
Mijn man kan ook niet gebeld worden en kan ook geen sms ontvangen in het buitenland
echt klote dit
Hoe los je dit op prepaid staat op buitenland ook al 1 dag
meerder malen telefoon uitgezet en opnieuw op gestart
groetjes
echt klote dit
Hoe los je dit op prepaid staat op buitenland ook al 1 dag
meerder malen telefoon uitgezet en opnieuw op gestart
groetjes
Hoi Jan Hendrik,
Welkom op 't forum :)
Wat vervelend dat je niet gebeld kan worden, en sms'jes kan ontvangen in het buitenland. Heb je al eens geprobeerd om handmatig andere netwerken te proberen? Dit doe je in je telefoon bij instellingen > mobiele netwerken/aanbieder.
Ik heb verder de buitenland instellingen gereset. Doe hiervoor alleen even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.
Ik hoor graag van je of het heeft geholpen.
Groetjes,
Caspar
Welkom op 't forum :)
Wat vervelend dat je niet gebeld kan worden, en sms'jes kan ontvangen in het buitenland. Heb je al eens geprobeerd om handmatig andere netwerken te proberen? Dit doe je in je telefoon bij instellingen > mobiele netwerken/aanbieder.
Ik heb verder de buitenland instellingen gereset. Doe hiervoor alleen even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.
Ik hoor graag van je of het heeft geholpen.
Groetjes,
Caspar
Hi, ik kan ook niet gebeld worden in het buitenland. Ik kan zelf wel bellen. Als ik mijn nummer belt krijg ik de toon van afgesloten. Ik moet binnen 7 dagen een sms sturen of bellen om te voorkomen dat mijn nummer wordt afgesloten. Ik heb vandaag 3 berichten verstuurd en Gebeld met een kennis in Nederland. Maar gebeld worden lukt niet. Please help. Ik heb de telefoon ook meerdere keren opgestart.
Hoi Cesar,
Goed dat je hierover contact met ons opneemt! Wat onhandig dat je niet goed bereikbaar bent in het buitenland. :(
Ik zie dat je inderdaad zelf wel uitgaande gesprekken hebt gevoerd, je simkaart zal dus niet komen te vervallen. Dat scheelt! 🙂 Wel zie ik dat je beltegoed nu helemaal op is, dus zelf bellen gaat ook niet meer. Om dit op te lossen raad ik je aan om op te waarderen via Mijn Simyo. Gaat dat lukken?
Verder zie ik voor inkomende oproepen geen blokkade staan op je aansluiting. Voor de zekerheid reset ik je simkaart, dan wordt hij helemaal opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor ten minste tien minuten kunnen uitzetten? Test hierna of je weer gebeld kunt worden. Zo niet, bel dan het nummer ##002# om alle mogelijke doorschakelingen te verwijderen. Soms kan het zijn dat er een doorschakeling actief is, waardoor niemand je kan bereiken. Controleer ook of je in je telefoon geen blokkade hebt aangezet voor inkomende oproepen.
Houd je ons op de hoogte van de situatie? Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!
Groetjes,
Els
Goed dat je hierover contact met ons opneemt! Wat onhandig dat je niet goed bereikbaar bent in het buitenland. :(
Ik zie dat je inderdaad zelf wel uitgaande gesprekken hebt gevoerd, je simkaart zal dus niet komen te vervallen. Dat scheelt! 🙂 Wel zie ik dat je beltegoed nu helemaal op is, dus zelf bellen gaat ook niet meer. Om dit op te lossen raad ik je aan om op te waarderen via Mijn Simyo. Gaat dat lukken?
Verder zie ik voor inkomende oproepen geen blokkade staan op je aansluiting. Voor de zekerheid reset ik je simkaart, dan wordt hij helemaal opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor ten minste tien minuten kunnen uitzetten? Test hierna of je weer gebeld kunt worden. Zo niet, bel dan het nummer ##002# om alle mogelijke doorschakelingen te verwijderen. Soms kan het zijn dat er een doorschakeling actief is, waardoor niemand je kan bereiken. Controleer ook of je in je telefoon geen blokkade hebt aangezet voor inkomende oproepen.
Houd je ons op de hoogte van de situatie? Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!
Groetjes,
Els
Hoi. Ik zit met het zelfde probleem. Een week Duitsland maar niemand van de groep kon mij bellen. ( Nummer niet in gebruik ) Wel sms versturen. Zelf kon ik hun wel bellen. Heb nog andere netwerken geprobeerd maar geen resultaat. Ook in Belgiƫ het zelfde probleem. Zodra we terug in Nederland waren werkte alles weer normaal.
Groeten Jan
Groeten Jan
Hi Jan,
Welkom op 't Simyo Forum!
Wat zuur dat je niet gebeld kon worden! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Hiermee worden die instellingen vernieuwd op ons netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?
Ook raad ik je aan om handmatig een ander netwerk te zoeken. Op deze pagina kun je kiezen welk toestel je hebt, en onder het kopje 'Netwerk selecteren' zie je de optie 'Handmatig een netwerk kiezen'. Je ziet daar stap voor stap hoe je dat allemaal regelt!
Laat je me weten hoe dit gaat?
Groetjes,
Jihane
Welkom op 't Simyo Forum!
Wat zuur dat je niet gebeld kon worden! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Hiermee worden die instellingen vernieuwd op ons netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?
Ook raad ik je aan om handmatig een ander netwerk te zoeken. Op deze pagina kun je kiezen welk toestel je hebt, en onder het kopje 'Netwerk selecteren' zie je de optie 'Handmatig een netwerk kiezen'. Je ziet daar stap voor stap hoe je dat allemaal regelt!
Laat je me weten hoe dit gaat?
Groetjes,
Jihane
Bedankt voor de reset. Kom niet zo vaak in het buitenland dus kan het wel een tijdje duren, voordat ik het kan testen. Maar voor nu bedankt voor de tips. Als het niet is opgelost is hoor je nog van me.
Groeten. Jan
Groeten. Jan
Hi Jan,
Dankjewel voor je berichtje! Ik ben heel benieuwd - hou je me op de hoogte? 🙂
Geniet van je dag!
Groetjes,
Jihane
Dankjewel voor je berichtje! Ik ben heel benieuwd - hou je me op de hoogte? 🙂
Geniet van je dag!
Groetjes,
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.