.

Beantwoord

Kan ik op Wifi met mijn prepaid in het buitenland?

  • 4 August 2014
  • 9 reacties
  • 525 Bekeken

Binnenkort ga ik naar het buitenland. Kan ik daar met mijn prepaidkaart van simyo wel internetten via de wifi?
icon

Beste antwoord door MartijnR 4 August 2014, 13:52

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi JohannesB,

Als Simyo klant kan ik je het volgende vertellen.

Als je via wifi in het buitenland wil internetten, dan kan dat zowel met prepaid als met een abonnement.
WiFi gaat helemaal buiten een provider om en gaat via de modem waar je ontvangst hebt.

Soms is het een gratis dienst en soms moet je een code of de service voorwaarden accoderen.
Dit is meestal al te zien in het WiFi tekentje, zoals een slotje of een open WiFi.

p.s. een code is vaak ook gratis (achter de bar of receptie).

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust en alvast een hele fijne vakantie.
Dank je wel voor dit heldere antwoord.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JohannesB,

Zo te zien heb je al een compleet antwoord gekregen van Martijn®. Er rest mij dus niet meer dan je een hele fijne vakantie te wensen! 😃

@Martijn® Bedankt voor het antwoord! 🙂
Badge
waarom kan ik dan niet internetten in het buitenland?als ik het aanzet krijg ik te zien alleen internetten in NL
Met prepaid kun je inderdaad alleen internetten in NL als dat via de dataverbinding (3g) gaat. Met wifi kun je zelfs internetten zonder dat er een simkaart in het toestel zit.

Weet je zeker dat je op Wifi zat? 😉
Badge
ja met wifi gaat het heb ik symio niet voor nodig.maar wil gewoon internetten via symio in het buitenland
Badge
ls je via wifi in het buitenland wil internetten, dan kan dat zowel met prepaid als met een abonnement.

dat bedoel ik
Nee met prepaid kun je alleen via wifi internetten in het buitenland. Niet via je Simyo aansluiting. Dat kan alleen bij een abonnement.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hookie,

Rayje heeft je zo te zien al uitgelegd dat het niet mogelijk is om met Simyo Prepaid te internetten in het buitenland. Stapt je over naar bijvoorbeeld een Simyo Sim Only, dan kan dit wel 🙂. Heb je dit al eens overwogen?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Raytje 😉!

Reageer