Skip to main content
Hallo,



Wij gaan binnenkort naar Vietnam en Thailand.



Waar moet ik opletten dat ik mijn bundel niet overschrijd en is het mogelijk binnen de bundel sms te sturen of berichten via Whatsapp.

En kan ik mijn abo gewoon op buitenland aanzetten zonder telkens berichten te krijgen van bv Welkom in Vietnam enz.



Indien mogelijk log ik in op lokaal internet van hotel.



Groetjes
Ik zou mobiel internet niet gebruiken in Thailand. Tenzij je 5 euro per MB wilt betalen.



Je kunt je wenden tot Wifi maar ook daar moet je mee oppassen, helemaal de gratis hotspots.



Advies, koop een lokaal simkaartje (prepaid) om te kunnen internetten.



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-kost-internet-in-het-buitenland-346?c=415
Hi Djessy,



Wat leuk om je terug op het Forum te zien!



Lekker hoor, Vietnam en Thailand 🙂 Beiden landen liggen in Zone 3, dit betekent dat je je bundels niet kan gebruiken. De kosten voor bellen, sms'en en het gebruik van internet zijn hier te vinden. Zoals Ray al aangeeft gaat het om hoge bedragen.



Je kan inderdaad het beste gebruik maken van een wifiverbinding. Ray, zou ik je mogen vragen waarom dat niet overal veilig is. Daarnaast is het het beste om via Mijn Simyo de optie tot internet in het buitenland uit te zetten. De tip van Ray om ter plekke een simkaart te kopen is ook een goede 😉 Heb je hier verder nog vragen over?



Groetjes,

Niels
Het is algemeen bekend dat openbare Wifi niet veilig is. Omdat ook hackers gemakkelijk mee kunnen kijken. Bankzaken zou ik er niet op doen, simpel een berichtje sturen moet kunnen.
@Niels (@Ray) behalve wat Ray noemt loop je in Azië meer risico op een virus dan in onze contreien.

Verder is bij Wi-Fi....Private internet acces wellicht iets om naar te kijken..



PIA app, Tunnelbear..
Bedankt voor de reactie’s.



Ik zet mobiel internet uit.

Loop ik geen risico.



En gebruik voor bellen alleen in nood de telefoon.



WiFi in hotels is wel veilig is alleen voor enkele berichtjes.
Hi Djessy,



Ik ben blij dat het nu helder voor je is 🙂 Over het algemeen is een openbaar wifi-netwerk niet de veiligste optie, maar ik ben het met je eens: als je wat berichtjes wilt controleren, dan kan het niet zoveel kwaad. Eens, Ray en Friesian?



Groetjes,

Jihane

Reageer