.

Beantwoord

Kan ik mijn simkaart voor een lange tijd in het buitenland gebruiken?

  • 17 October 2019
  • 2 reacties
  • 1022 Bekeken

Badge

Ik ga over een maand voor een half jaar naar het buitenland. Ik blijf binnen de EU dus mijn bundels blijven gelden, maar ik las dat er na 4 maanden wordt gekeken of je een duurzame band met Nederland hebt. Dat heb ik dus voor 6 maanden niet. Moet ik dan mijn abonnement stopzetten en een nieuwe simkaart kopen in het buitenland? Of kan ik mijn abonnement op de een of andere manier behouden? Ik zou namelijk wel graag mijn nummer behouden. Wat wordt dan geadviseerd om te doen?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 October 2019, 11:33

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Die regeling is voornamelijk om te voorkomen dat je in Nederland een goedkoop abonnement neemt en in een ander zone 1 land permanent gebruik gaat maken van roam-like-at-home.

Nadat je 4 maanden in het buitenland bent, is het mogelijk dat er onderzocht gaat worden of je een duurzame band met Nederland hebt. Ik verwacht dat je die duurzame band best kunt aantonen zolang je bijvoorbeeld een adres binnen Nederland blijft hebben. Na 6 maanden kom je toch weer terug naar huis?

Mocht daar twijfel over zijn, geloof ik niet dat je abonnement wordt opgezegd, maar krijg je te maken met extra toeslagen voor je verbruikt. De toeslagen zijn op dit moment € 0,032 per uitgaande minuut, € 0,01 per SMS en € 4,50 per GB data.

Dit document bevat veel aanvullende informatie en voorwaarden.

@Mods, waarom staat dat document niet op de voorwaarden pagina?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lotterijnvis,

 

Wat groentjuh aangeeft klopt inderdaad, maar geen zorgen! Er wordt hier niet moeilijk over gedaan als je maar voor een bepaalde tijd in het buitenland bent. Je hoeft dus niet je abonnement op te zeggen en je kan deze daar gewoon gebruiken. 😊

 

Thanks Groentjuh!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reageer