.

Beantwoord

Kan ik mijn simkaart activeren in het buitenland? (Zuid-Afrika)

  • 23 November 2018
  • 4 reacties
  • 399 Bekeken

Ik heb een nieuwe sim kaart in Zuid-Afrika voor de eerste keer in mijn telefoon gedaan, maar ik kan nu niet bellen. Ik heb buitenland aanstaan en mijn telefoon een paar keer aan en uitgezet.

Wat moet ik doen om toch bereikbaar te kunnen/te kunnen bellen met deze nieuwe sim kaart?
icon

Beste antwoord door Sarah 24 November 2018, 13:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Voor zover ik weet moet een nieuwe simkaart altijd eerst met het Nederlandse netwerk contact gemaakt hebben voordat deze in het buitenland bruikbaar is. Het lijkt me dat er niets anders op zit dan de simkaart naar iemand in Nederland sturen die de eerste registratie kan verrichten waarna hij of zij de simkaart weer naar jou terugstuurt.
Reputatie 2
Badge +1
Hi JorisC!

Super leuk dat je in Zuid-Afrika bent! Ik snap dat je graag je Simyo simkaart zo snel mogelijk wilt gebruiken. Ik heb je aansluiting even gecheckt, en zie dat de simkaart wel al is geactiveerd, dus dat gaat goed. ;)

Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Als dat ook niet werkt, is het misschien handig om je simkaart even te testen in een andere telefoon. Misschien ligt het wel daar aan!

@Scotsman , Bedankt voor je reactie! Het was een tijdje terug inderdaad zo dat je je simkaart eerst in Nederland moet activeren voordat je deze in het buitenland kunt gebruiken, maar sinds kort is dit gelukkig niet meer nodig. Dat scheelt een hoop gedoe!

Nu maar hopen dat het bij JorisC ook gaat werken. :D

Groetjes,
Sarah
Hi Sarah, met een andere telefoon is het gelukt. Bedankt voor je hulp!

Groeten,
Joris
Reputatie 7
Badge +10
Hi Joris,

Goed om te horen 😃 Trek je aan de bel als je in de toekomst nog een vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer