.

Beantwoord

Kan ik mijn abonnement pauzeren?

  • 11 September 2017
  • 10 reacties
  • 169 Bekeken

Beste heer, mevrouw,

Over twee weken ga ik voor 7 maanden op reis, buiten Europa. Ik zie dat ik mijn abonnement dat loopt tot maart, niet nu kan opzeggen. Ik zie ook dat Simyo geen mogelijkheid heeft tot gebruik in het buitenland, klopt dat? Ik ben op zoek naar een oplossing. Hopelijk kunnen jullie die mij bieden.

Groet,
Maikel
icon

Beste antwoord door Els 12 September 2017, 10:43

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Maikel,

Welkom op het Simyo Forum! Wat ontzettend gaaf dat je op reis gaat! Ik snap dat je dan niet zo vaak gebruik gaat maken van je Nederlandse simkaart, want buiten Europa kun je je bundels niet gebruiken. Je wilt natuurlijk niet met hoge kosten worden opgezadeld.

Het is bij Simyo helaas niet mogelijk om je abonnement tijdelijk stop te zetten. Wel heb je de mogelijkheid om je bundels maandelijks te wijzigen. Je zou er voor kunnen kiezen om je bundels zo laag mogelijk te zetten. De laagst mogelijke optie is dan 100 belminuten en geen internetbundel. Dan betaal je €4,- per maand en kun je wel je nummer behouden.

Je kunt er ook voor kiezen om na je einddatum over te stappen naar Simyo Prepaid. Dan kun je gewoon je telefoonnummer behouden en als je terug bent kun je gemakkelijk weer overstappen naar Sim Only. Op deze pagina kun je lezen hoe je dit allemaal regelt. Wil je toch opzeggen? Dan kan dit online via Mijn Simyo vanaf twee maanden voor de einddatum. Als je eerder van je abonnement af wilt, kun je ook afkopen. Hierbij betaal je de originele abonnementskosten tot je einddatum in één keer. Als je een afkoopvoorstel wilt ontvangen, laat het me dan weten. Dan stuur ik je die per e-mail toe.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Hoi Els,

Helder. Bedankt voor jouw uitgebreide reactie.

Groet,
Maikel
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Maikel,

Heel graag gedaan namens Els!

Ik wens je alvast een hele fijne dag toe.

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Ik heb toch nog een vraag.
Kan ik wel gebeld worden in het buitenland? Of een sms verzenden?

Groet,
Maikel
Reputatie 6
Badge +7
Hoi MaikelStaring,

Als jij je Prepaid simkaart even in je telefoon plaatst in Nederland, dan kun je 'm inderdaad in het buitenland gebruiken. Let er alleen wel op dat je de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanzet via Mijn Simyo.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Dit snap ik niet.
Ik heb namelijk geen prepaid simkaart.
Ik heb wel een simkaart waar een abonnement op staat. En ik heb hierboven vernomen dat ik niet kan bellen in het buitenland. Kan ik met deze simkaart wel gebeld worden?
Of moet ik daarvoor een prepaid simkaart als extra optie aanschaffen?

Groet,
Maikel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maikel,

Ik geloof dat Asma er vanuit ging dat je je aansluiting om zou zetten in een Prepaid-aansluiting. Je kunt namelijk sowieso bellen en gebeld worden in het buitenland, mits je de optie 'Bellen in/naar het buitenland' aanzet. Dat kan ook gewoon als je ervoor kiest om je bundels te verkleinen.

Let je er alleen op dat de tarieven buiten Europa uiteenlopend zijn?

Groetjes,
Jihane
Oke, ik wist niet dat ik wel kan bellen in het buitenland met mijn huidige abonnement.
Ik was in verwarring, omdat Simyo geen buitenlandbundels aanbied. Fijn dat het toch kan.

Wat ik graag nog bevestigd wil krijgen: ik kan geen internet gebruiken binnen mijn abonnement. Daar betaal ik dus extra voor als ik het wel gebruik. Klopt dat?

Bedankt.

Groet,
Maikel
Reputatie 7
Badge +6
Binnen zone 1 valt dit binnen je internetbundel mocht je deze hebben, buiten zone 1 is dit vijf euro per MB.
Reputatie 6
Badge +5
Wat ik graag nog bevestigd wil krijgen: ik kan geen internet gebruiken binnen mijn abonnement. Daar betaal ik dus extra voor als ik het wel gebruik. Klopt dat?

Op het moment heb je nog een internetbundel MaikelStaring. Vanaf 1 oktober zo te zien niet meer, het klopt dat je dan extra kosten per MB betaald. In zone 1 gaat het om € 0,15 per MB, zoals @Ron H aangeeft is het in de andere zondes duurder om te internetten zonder bundel. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels

Reageer