Skip to main content
antwoord

Kan ik MB's bijkopen in het buitenland?

• November 23, 2025
  • 16 reacties
  • 71 Bekeken

Hoi,

ik ben op vakantie en wil graag mb’s bijkopen omdat ik weet dat ik er te weinig zal hebben voor deze maand. (Vakantie foto’s delen)

echter kan ik er alleen 500 bij kopen, kan iemand mij helpen? Abonnement gaat volgende maand pas in dus die opwaarderen helpt niet voor nu.

is er een optie om meer mb bij te kopen?

groetjes

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Lied als je nu nog geen actief abo hebt bij Simyo kun je nog niets.

Op het moment dat je abo actief is en je kunt bellen en sms’en kun je bundels bijkopen.

Bij vakantie binnen de EU kun je gewoon de 500MB bijkopen voor binnen de EU, voor buiten de EU zijn er speciale buitenlandbundels te koop.

Het is me niet duidelijk of je buiten of binnen de EU bent en wanneer je abo bij Simyo ingaat.

16 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • antwoord
  • November 24, 2025

Beste ​@Lied als je nu nog geen actief abo hebt bij Simyo kun je nog niets.

Op het moment dat je abo actief is en je kunt bellen en sms’en kun je bundels bijkopen.

Bij vakantie binnen de EU kun je gewoon de 500MB bijkopen voor binnen de EU, voor buiten de EU zijn er speciale buitenlandbundels te koop.

Het is me niet duidelijk of je buiten of binnen de EU bent en wanneer je abo bij Simyo ingaat.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 24, 2025

Hoi ​@Lied,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat ​je van @JanD al de juiste informatie hebt gekregen. 

De enigste optie is om 500 MB bij te kopen voor €5,00. Dit kan je zo vaak aanschaffen als je maar wilt. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even mee.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • November 24, 2025

bedankt voor jullie reactie!

Ik ben nu in de EU.

maar zou graag meer dan 500 bij willen kopen.

december gaat m’n nieuwe abonnement in. 
en om nou 4x 500 te kopen ben ik 3x zo duur uit als m’n eigen abonnement. 

Friesian
  • Forum Expert
  • November 24, 2025

Hoi ​@Lied  

Je bent in de EU dus is de basis heb je een telefoon met sim sloten voor een fysieke simkaart of met ook een Esim? Een fysieke simkaart wordt naar het/een adres in Nederland gestuurd.

Misschien is het een optie om te kijken naar een grotere bundel qua MB bij het aanschaffen?

Meteen een grote bundel aanschaffen is veel gunstiger dan later wijzigen via Mijn Simyo.

Een optie kan ook zijn, extra een prepaid en dan een internetbundel kiezen wanneer nodig.

https://www.simyo.nl/prepaid/internet

JanD
  • Forum Expert
  • November 24, 2025

Beste ​@Lied wat voor internetbundel heb je bij je abo, die kun je eventueel naar boven bij laten stellen zodat je niet steeds bundels bij hoeft te kopen. Zorg er wel voor dat je dataplafond activeert voor €0,50 per maand, dan krijg je nooit buitenbundelkosten binnen de EU.

Friesian
  • Forum Expert
  • November 24, 2025

Bij een wijziging krijg je te maken met de dan geldende reguliere tarieven. Dat is iets om in de gaten te houden. 

• auteur
  • November 24, 2025

@JanD 

ik heb voor iets van €4,14, 15 GB.

ik heb hem nu eenmaal 500 mb naar boven gekocht maar dat kost iedere keer €5 euro…

Omdat ik het nu voor 1 x tekort kom hoef ik natuurlijk niet m’n bundels te wijzigen.

ik ben nu toevallig op doorreis en heb t nu meer nodig dan anders. Meestal hou ik over trouwens.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 24, 2025

Hoi ​@Lied,

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even of ik eenmalig iets extra's voor je kan toevoegen 😊.

Groetjes,
Amy

JanD
  • Forum Expert
  • November 24, 2025

Beste ​@Lied het voordeel bij Simyo is dat je maandelijks je bundel naar boven of beneden kunt bijstellen, dus als je weet dat je een komende maand meer data zult gaan verbruiken hoog je het voor 1 maand op, dat is goedkoper dan steeds losse bundels kopen en stel het het voor de maand daarop weer naar beneden bij.

Denk wel aan het dataplafond, dat ik eerder noemde.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • November 24, 2025

@JanD Als je nu 15 GB voor 4,14 euro hebt en dat gaat wijzigen, ben je op de lange termijn veel duurder uit.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • November 24, 2025

Hoi,

ik ben op vakantie en wil graag mb’s bijkopen omdat ik weet dat ik er te weinig zal hebben voor deze maand. (Vakantie foto’s delen)

Geen Wifi?

• auteur
  • November 24, 2025

@XTF Nee helaas, ik maak een rondreis en kom niet in de steden. Ik neem zelf ook geen wifi router mee in m’n backpack voor in de tent.😂

JanD
  • Forum Expert
  • November 25, 2025

@XTF Nee helaas, ik maak een rondreis en kom niet in de steden. Ik neem zelf ook geen wifi router mee in m’n backpack voor in de tent.😂

Beste ​@Lied een wifirouter gaat ook niet helpen bij Simyo, want Simyo levert daar geen speciale datakaarten voor met een 097-nummer en een 06-nummer mag je daarvoor niet gebruiken.

JanD
  • Forum Expert
  • November 25, 2025

@JanD Als je nu 15 GB voor 4,14 euro hebt en dat gaat wijzigen, ben je op de lange termijn veel duurder uit.

Met alle respect ​@XTF ben ik niet met je eens, als je een bepaalde periode, zeg 2 maanden, even wat extra data nodig hebt is het veel voordeliger voor die periode je maandbundel even naar boven bij te stellen en daarna weer lager, dat blijft stukken goedkoper per GB dan steeds een losse bundel kopen naast je maandbundel.

Friesian
  • Forum Expert
  • November 25, 2025

Ik ben wel benieuwd of ​@Lied een telefoon (merk en type? ) met Esim heeft. En omdat er wordt gesproken over een nieuw abonnement in december actief benieuwd wat hij/zij nu precies heeft.

Oohja, en @Lied fijne vakantie gewenst!! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • November 25, 2025

Met alle respect ​@XTF ben ik niet met je eens, als je een bepaalde periode, zeg 2 maanden, even wat extra data nodig hebt is het veel voordeliger voor die periode je maandbundel even naar boven bij te stellen en daarna weer lager, dat blijft stukken goedkoper per GB dan steeds een losse bundel kopen naast je maandbundel.

Ik dacht even dat 4,14 euro de maandprijs van het (oude) abonnement was. Als je niet meer terug zou kunnen naar dat bedrag zou dat zonde zijn.

Als het alleen om de prijs van de bundel gaat zou dat inderdaad geen probleem zijn.