.

Beantwoord

Kan ik internetten met een Prepaid simkaart in het buitenland?

  • 1 July 2017
  • 3 reacties
  • 678 Bekeken

Ik ga aankomende maandag naar het buitenland. Ik heb een prepaid simkaart met daarop een internet bundel. Kan ik van deze internetbundel ook gebruik maken in het buitenland of wat kan ik het beste doen?
icon

Beste antwoord door Jihane 3 July 2017, 16:35

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Nee, dat kan niet.
Wifi of een lokale sim is de oplossing.

Of lekker zoals vroeger gewoon onbereikbaar tijdens een vakantie.
Simyo heeft inderdaad als enige? telefoonprovider het beleid dat prepaid-gebruikers geen internet in het buitenland kunnen gebruiken. Bij KPN en Tmobile is het wel mogelijk.
Je kunt bij Simyo ook geen vakantiebundel kopen ( dacht ik). https://www.simyo.nl/prepaid/buitenland
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jakker,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je naar het buitenland gaat 🙂 Je kunt met je Prepaid aansluiting wel bellen en sms'en in het buitenland, maar niet internetten. Dat is een dienst die we niet aanbieden. Als je dus graag in het buitenland wilt internetten, heb je een paar opties:

- Je kunt vooral op wifi-netwerken zitten. Daarmee kun je dan je WhatsApp, e-mail, enzovoorts bijhouden. Het is niet ideaal, maar het kan wel een uitkomst bieden. Op de meeste plekken heb je tegenwoordig toch wel wifi-verbinding.
- Je kunt er ook voor kiezen om een lokale simkaart aan te schaffen. Het nadeel daarvan is dat je dan een buitenlands telefoonnummer hebt en dat je moet schakelen tussen simkaarten.
- Je kunt overstappen naar een Sim Only aansluiting. Je kunt dat makkelijk doen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Beltegoed & tarieven > Overstappen naar Sim Only. Je kunt dan binnen één werkdag overgestapt zijn. Wist je dat je je Sim Only bundels dan ook binnen zone 1 gewoon kunt gebruiken? Als je bijvoorbeeld kiest voor 100 minuten en 2000 MB's, dan kun je 100 minuten en 2000 MB's verbruiken in een zone 1 land. Als je kiest voor een maandelijks contract kiest, kun je daarna weer overstappen wanneer je wilt. Hier lees je hoe je dat doet.

Ik zie dat jij vandaag bent overgestapt van een Prepaid aansluiting naar een Sim Only aansluiting. Wat leuk! Let je erop dat je nog even je buitenlandopties aanzet via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen, zodat je je aansluiting kunt gebruiken in het buitenland?

Heb je nog andere vragen?

@ Cvmathilde, dankjewel voor je toevoeging! Je kunt inderdaad geen buitenlandbundels aanschaffen, nee. Gelukkig kun je met een Sim Only aansluiting wél internetten in het buitenland 🙂 Heb je nog andere vragen?
@ Wimj12, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Reageer