.

Beantwoord

Kan ik internetten met een Prepaid in het buitenland?

  • 9 July 2017
  • 9 reacties
  • 665 Bekeken

Badge
Mijn dochter heeft een internetbundel van 1000 MB gekocht zodat ze op vakantie in het buitenland kon whatsappen en internetten. Nu blijkt dat toch niet te kunnen met prepaid. Klopt dat? Wat kan ik vanuit Nederland voor haar doen om te zorgen dat ze met haar gekochte bundel toch op internet kan?
icon

Beste antwoord door Jihane 10 July 2017, 16:30

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge
Ze is in belgie aan de kust en zegt dat ze op het strand wel kan internetten en in het appartement niet? Heel vreemd.
Reputatie 7
Badge +7
Klopt, prepaid internet kan niet in het buitenland met simyo. Sommige providers bieden wel die mogelijkheid.
Wifi, overstappen naar een andere provider of al dan niet tijdelijk naar een simyo abonnement is de optie.

Maar dat zijn allemaal oplossingen die of minder praktisch zijn of wat geld kosten. En die bundelkosten krijg je er niet mee terug, tenzij Simyo een ongebruikte bundel wil terug nemen.
Beste Meike van Herel.

Je kunt met prepaid van Simyo NIET internetten in het buitenland. De 1000 MB is dan ook niet te gebruiken in België.
De 1000 MB kan alleen in Nederland worden gebruikt, 30 dagen.

*edit
Als aanvulling op wimj12.
Voor je dochter is behalve het genoemde Wi-Fi een lokale sim te gebruiken voor data wellicht ook interessant.
Badge
Ze zegt dat ze gister in belgie toch mb's verbruikt heeft en echt op internet kon bij het strand. Vreemd toch?
Reputatie 7
Badge +9
Dan heeft dochter geen prepaid maar een abonnement.

Of ze is op het strand vlak bij de grens met Zeeuws Vlaanderen waar ze verbonden is met het netwerk van Simyo/KPN.
Reputatie 7
Badge +7
Ik neem maar aan dat het echt om een prepaid gaat. TS zal dat toch het beste weten?
Wifi van een strandtent oid lijkt me dan, naast vlak bij de grens de optie.
Ik denk dat ik niet de exacte locatie weet van de dochter, maar als de er MB gebruikt zijn van de databundel dan zou dat zichtbaar zijn in haar mijn simyo., alsmede dat ze sowieso prepaid heeft.
Reputatie 7
Badge +9
Ik was gisteren in Knokke en had verbinding met een KPN mast Nederland......
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Meike,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je dochter naar België toe is gegaan! Ik kan me voorstellen dat ze het dan balen vindt dat ze haar internetbundel niet kan gebruiken. Met een Prepaid aansluiting kun je namelijk niet internetten in het buitenland (via mobiele data). Als ze toch internet verbruikte, dan moet dat via wifi zijn gegaan of via een Nederlands netwerk. Ik wilde dat even nakijken, maar ik zie dat haar nummer niet gelinkt is aan je Forum account. Wil je me haar nummer toesturen via een privébericht? Dan kan ik meekijken namelijk.

Is het voor haar anders een optie om over te stappen op een Sim Only abonnement? Dat is dan al binnen één werkdag voltooid. Haar beltegoed wordt dan verrekend met haar eerste factuur én ze hoeft geen aansluitkosten te betalen. Hier lees je hoe je dat doet. Met een Sim Only abonnement kun je namelijk wel internetten in het buitenland.

Haar bundel van 1000 MB's is 30 dagen geldig. Als ze dus voor die 30 dagen in Nederland is, kan ze gewoon haar bundel verbruiken hier 🙂 Totdat de bundel verlopen is. Ze hoeft dan alleen haar internetoptie aan te zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Laat je me weten of je hier nog vragen over hebt?

@ Wimj12, Friesian, Scotsman en Franswon, dank voor het meedenken mannen!

Groetjes,
Jihane

Reageer