.

Beantwoord

Kan ik internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting?

  • 21 June 2017
  • 2 reacties
  • 111 Bekeken

kan ik met mijn prepaid bundel nu ook internetten in het buitenland?, vanwege de roaming-wetswijziging sinds 1 juni,
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 June 2017, 07:42

Bekijk originele reactie

2 reacties

Nee, de prepaid internet bundel is alleen te gebruiken in Nederland. Wat betreft roamingkosten, die wijziging betreft dus bij prepaid bel en sms en is ingegaan op 15 juni.
Mocht je graag internet willen gebruiken via Simyo (databundel) dan is dat mogelijk via sim only. Anders is bij prepaid het advies wifi of een locale sim.

Simyo heeft bij sim only de roamingkosten in de eu zone 1 afgeschaft op 1 juni, bij prepaid dus 15 juni.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Slovenie123,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je naar het buitenland gaat 🙂 Het is logisch dat je ook graag wilt internetten daar. Helaas kun je nu, zoals Friesian zegt, alleen gebruik maken van Prepaid internet in Nederland. Vanaf 15 juni zijn er inderdaad veranderingen doorgevoerd voor Prepaid, wat betreft roaming in zone 1. Deze veranderingen houden voornamelijk in dat je in zone 1 hetzelfde betaalt voor bellen en sms'en als dat je in Nederland zou doen. Hier lees je hier meer over.

Het idee dat internet in het buitenland beschikbaar zou moeten worden voor Prepaid klanten hangt al op onze Wall of Change. De Wall of Change is een wand waar alle ideeën en wensen op staan, zodat er gekeken kan worden naar de mogelijkheden. Hier zal op korte termijn geen aanpassing in komen, maar misschien in de toekomst wel.

Verder kun je er altijd voor kiezen om over te stappen op een Sim Only abonnement. Daarmee kun je wel internetten in het buitenland. Je stapt gemakkelijk over door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Beltegoed & tarieven > Overstappen naar Sim Only. Je kunt binnen één werkdag overgestapt zijn zelfs! Hier lees je meer over die overstap.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer