.

Beantwoord

Kan ik in het buitenland internetten?

  • 21 December 2014
  • 16 reacties
  • 852 Bekeken

Hoi, Ik ben pas enkele weken bij Simyo en sinds donderdag in het buitenland. Ik krijg echter internet niet aan de gang (wel via wifi, niet via roaming). Hoe kan dit ongemak verholpen worden?
icon

Beste antwoord door RicoK 22 December 2014, 08:24

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Als eerste: Heb je in je Mijn Simyo de optie internet in het buitenland geactiveerd?

Ten tweede: Ik weet niet wat voor een toestel je hebt, iOS, Android, Windows, of iets anders, maar van elk van deze besturingssystemen is op dit forum een how-to te vinden hoe internet aan de praat te krijgen in het geval dit het niet out-of-the-box doet.

Laat je het even weten?
Reputatie 7
Badge +9
Ten derde: je hebt niet toevallig een prepaid aansluiting want dan heb je nooit internet in het buitenland.
Reputatie 7
En dat vergeet ik nou altijd, dat er naast Sim-Only klanten ook nog Prepaid-klanten zijn.......:o.

En dat terwijl mijn ouders ook al weer eventjes Prepaid-klant zijn........
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Johan van Iersel,

Welkom op het forum :)

Ik zie dat RicoK je vraag al heeft beantwoord :)

Om te kunnen internetten in het buitenland hoort de de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' aan te staan. Je kan de optie aanzetten via Mijn Simyo onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.

Je hebt een Sim Only abonnement, dus internetten in het buitenland is mogelijk.

Het tarief voor mobiel internet binnen de EU (Zone1) is € 0,25 per MB. Voor alle overige landen is het € 5,00 per MB. Hier vind je een overzicht welke landen binnen zone 1 vallen.

Ik zie dat je de optie voor mobiel internet in het buitenland hebt ingeschakeld. Heb je inmiddels verbinding kunnen leggen ?


@RicoK & Scotsman, bedankt voor jullie bijdrages!
Dag allemaal,

Dank voor jullie reacties. Ik kan echter nog altijd niet op internet. Ik ben in Ierland (dus binnen de EU) en heb een android telefoon (samsung s5 mini).

Wie oh wie heeft de gouden tip?
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet of dit een gouden tip is maar ik ontdekte laatst hier in de UK dat er providers zijn waar je wel mee kunt bellen maar niet internetten. Hoe het in Ierland zit weet ik niet, maar probeer eens met de hand een ander netwerk te kiezen, wellicht dat je via hun wel kunt internetten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Johan van Iersel,

Wat onhandig dat je nog niet op internet komt! De tip van Scotsman is een hele scherpe:

Hoe het in Ierland zit weet ik niet, maar probeer eens met de hand een ander netwerk te kiezen, wellicht dat je via hun wel kunt internetten.

Hier zou het wel eens aan kunnen liggen. Mocht dit niet hebben geholpen, kijk dan in dit topic of je internet wel goed staat ingesteld.

Laat je me weten of je iets aan deze tips hebt gehad?
Dag allemaal,
Ik had al geprobeerd andere aanbieders te selecteren. Ik kan het mijzelf om uiteenlopende redenen niet veroorloven om zonder internet komen te zitten. En ik zit nu al bijna een week zonder. Ik weet het niet meer 😞
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Johan van Iersel,

Probeer deze instellingen eens.

Bij Naam, KPN Internet in.
Bij APN, portalmmm.nl in.
Bij Proxy, niet ingesteld
Bij Poort, niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam niet ingsteld
Bij Wachtwoord, niet ingesteld
bij server niet ingesteld
bij MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
bij MMS-proxy 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype geen
Type toeganspunt default,mms,supl
Bij APN-type, internet

Daarna even je telefoon uit en weer aanzetten aub.
Internet is het plots gaan doen.
Reputatie 4
Badge +8
Wat leuk! En dat op kerst avond! Vrolijke kerst dagen mét internét!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Johan van Iersel,

Super dat hij het doet! Heb je ook kunnen ontdekken waar het aan lag? Andere forumgebruikers die tegen hetzelfde aanlopen, kunnen hiermee ook geholpen worden :)

Nog fijne dagen 😮
Badge
Hoi Johan van Iersel,

Probeer deze instellingen eens.

Bij Naam, KPN Internet in.
Bij APN, portalmmm.nl in.
Bij Proxy, niet ingesteld
Bij Poort, niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam niet ingsteld
Bij Wachtwoord, niet ingesteld
bij server niet ingesteld
bij MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
bij MMS-proxy 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype geen
Type toeganspunt default,mms,supl
Bij APN-type, internet

Daarna even je telefoon uit en weer aanzetten aub.

Je kunt beter alles wat met MMS te maken heeft achterwege laten om onverwachte rekeningen te voorkomen. Zonder dat je het zelf beseft kun je een MMS ipv een SMS versturen; verschil is dat MMS 50 cent per bericht kost en dat ongemerkt flink kan oplopen.
Reputatie 3
Badge +7
Je kunt beter alles wat met MMS te maken heeft achterwege laten om onverwachte rekeningen te voorkomen. Zonder dat je het zelf beseft kun je een MMS ipv een SMS versturen; verschil is dat MMS 50 cent per bericht kost en dat ongemerkt flink kan oplopen.

Hoi simonlebon,

Bedankt voor je aanvullende tip.

Indien je geen MMS-berichten verstuurd kan je de instellingen het beste verwijderen.
Badge
Je kunt beter alles wat met MMS te maken heeft achterwege laten om onverwachte rekeningen te voorkomen. Zonder dat je het zelf beseft kun je een MMS ipv een SMS versturen; verschil is dat MMS 50 cent per bericht kost en dat ongemerkt flink kan oplopen.

Hoi simonlebon,

Bedankt voor je aanvullende tip.

Indien je geen MMS-berichten verstuurd kan je de instellingen het beste verwijderen.


Misschien is het dan beter dat op de Simyo website de MMS instellingen apart worden vermeld ipv onder de internetinstellingen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simonlebon,

Dat is een idee dat ik even moet overleggen. Misschien dat hierdoor de vraag naar de MMS instellingen toeneemt, omdat ze toch de instellingen zien staan in het APN menu. In je telefoon staat dit nou eenmaal bij elkaar. Toch begrijp ik precies wat je bedoelt. Ik kom hier op terug!

Reageer