.

Beantwoord

Kan ik gratis bellen sms'en van België naar Nederland en van Nederland naar België?

  • 25 June 2017
  • 2 reacties
  • 8485 Bekeken

Kan je nu (dus vanaf 1 juni 2017) gratis vanuit België naar Nederland bellen/sms-en, dus vanuit je bundel? Of valt dat nog steeds buiten je bundel en moet je er gewoon voor betalen?
En valt bellen/sms-en vanuit Nederland naar België altijd buiten je bundel?
icon

Beste antwoord door Ray 25 June 2017, 16:06

Bekijk originele reactie

2 reacties

Ten eerste moet ik zeggen dat ik het wel grappig vind dat als extra kosten vervallen mensen dit dan gratis gaan noemen. Voor de duidelijkheid. Als je bij Simyo een abonnement hebt, dan gaan je kosten in zone 1 uit je bundel. Het is dus niet gratis want je hebt immers voor die bundel betaald. In jouw geval gaat bellen/smsen vanuit België naar Nederland uit je bundel.

Dan het antwoord op je 2e vraag. Anders om, dus van Nederland naar België, gaat het niet uit je bundel maar kost dan 23 cent per minuut. De reden waarom: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer valt niet onder roamen en valt dus onder de vrije markt in Nederland. Bij Simyo worden deze kosten buiten je bundel gerekend. Er is echter één maar. Als jij een Nederlands nummer belt en deze is in het buitenland dan betaal je dat wel weer uit je bundel want jij hoeft niet per definitie te weten waar diegene zich bevind.

Lees er alles nog eens over na op deze pagina >>> Klik
Badge +7
Hoi Wilma97,

Welkom op het Simyo forum :)

Goed dat je dit even navraagt! Als je belt vanuit België, gaat dit van je belbundel af. Hierbij worden geen extra kosten meer gerekend. Het maakt hierbij ook niet uit of je naar een Nederlands, Belgisch of zelfs Frans nummer belt.

Als je belt vanuit Nederland ligt dit anders. Bel je vanuit Nederland naar een Nederlands nummer dat toevallig in België is? Dan gaat dit gewoon van je bundel af, zonder bijkomende kosten. Bel je vanuit Nederland naar een Belgisch telefoonnummer, dan wordt hiervoor € 0,23 per minuut in rekening gebracht.

Meer informatie hierover kun je vinden in het forumtopic dat Ray je heeft gestuurd, en op deze pagina op onze website. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, super bedankt! Ik heb niets toe te voegen 🙂

Reageer