.

Beantwoord

Kan ik goedkoper bellen naar de VS?

  • 28 June 2017
  • 2 reacties
  • 506 Bekeken

Ik bel op het moment veel buiten de EU, waardoor ik hoge kosten krijg.
Wat voor acties moet ik ondernemen voor bellen buiten de EU.

GR. John
icon

Beste antwoord door Jihane 30 June 2017, 16:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Moeten is nogal erg, jij maakt een keuze niet een ander.
Je kunt bijvoorbeeld heel veel gebruik maken van bellen via wifi, voorbeeld messenger, whatsapp.
Je kunt een lokale sim gebruiken, scheelt al aanmerkelijk.

Maar zoals gezegd..jij maakt de keuze. Moeten, no way.
Reputatie 7
Badge +10
Hi John,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat goed dat je even aan de bel trekt hierover. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je vorige maand best veel vanuit Nederland naar de Verenigde Staten hebt gebeld. Sinds juni zijn er nieuwe regelingen rondom roaming, maar die gelden alleen binnen zone 1. Bovendien betekent roamen dat je gebruik maakt van een buitenlands netwerk. Dus als je vanuit Nederland belt, dan betaal je daar buitenbundelkosten voor. Zelfs als je naar een zone 1-land belt, betaal je buitenbundelkosten als je daar naartoe belt vanuit Nederland.

Hier vind je alle tarieven terug. Zoals je kunt zien, kost het € 1,02 per minuut om naar de Verenigde Staten te bellen vanuit Nederland. Als je bijvoorbeeld een halfuur belt naar de VS, dan betaal je daar al gauw € 30,06 voor.

Helaas hebben we geen buitenlandbundels. Als je dus veel vanuit Nederland belt naar de VS, dan is er geen snelle oplossing voor die kosten. Wel kun je eraan denken om via een internetdienst te bellen. Je zou bijvoorbeeld via WhatsApp of Skype kunnen bellen. Als jij dan gebruik maakt van een wifi-netwerk, dan betaal je daar niets voor.

Sorry 😞 Laat je weten of het een optie is om online te bellen?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie. Ha, 'moeten' hoef je niet letterlijk op te vatten. Want inderdaad: niemand moet echt iets, maar toch wordt het woordje vaak gebruikt. Dat is niet uitzonderlijk.

Groetjes,
Jihane

Reageer