Skip to main content
Vraag

Kan ik een sms ontvangen buiten Europa zonder buiten bundel kosten?

• September 30, 2025
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Ik ga volgende week naar Indonesië en wil daar sms kunnen ontvangen. Internet heb ik daar niet nodig. Ik heb een prepaid abonnement. Bellen in het buitenland geactiveerd, roaming ook. Internetten in het buitenland staat uit. Kan ik op deze manier sms ontvangen zonder het risico op hoge kosten i.v.m. roaming buiten Europa?

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • September 30, 2025

Wanneer je bellen in en naar het buitenland in jouw Mijn Simyo, aan hebt staan internet buitenland in Mijn Simyo uit hebt staanen roaming op je telefoon aan hebt staan zullen er wel wat buitenbundelkosten kunnen komen maar geen zeer grote kosten. 

Wel zeer verstandig om dit zo te doen. Je hebt op netwerkbasis dan de juiste keuzes via jouw Mijn Simyo voor jezelf gemaakt in de praktijk.

Fijne tijd gewenst aldaar! 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • October 1, 2025

Hoi ​@PeetV,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@Friesian al juist informatie hebt gekregen! 

Als je bijvoorbeeld een inkomende oproep krijgt die wordt doorgeschakeld naar de voicemail kan het wel eens voorkomen dat hier kosten voor worden berekend. 

Mocht je toch iets vreemds zien wat betreft buiten bundel kosten dan kan je mij dat even laten weten, dan kijk ik graag even met je mee.

Groetjes,
Amy