.

Beantwoord

Kan ik een buitenlandbundel aanschaffen?

  • 19 December 2016
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Ik heb een prepaid abonnement.
Maar ik wil internetten in het buitenland (Duitsland).
Ik wil geen films bekijken. alleen WhatsApp, email, en wat informatie opvragen via internet.
Wat is hierin mogelijk wat betaalbaar is en waar ik geen risico loopt voor onverwachte hoge rekeningen.
(een prepaid databundel zou mooi maar die is er volgens mij niet voor het buitenland).
icon

Beste antwoord door Ray 20 December 2016, 10:19

Bekijk originele reactie

3 reacties

Met prepaid kun je met je Simyo aansluiting enkel bellen bellen of smsen in het buitenland. Je zult je dus moeten wenden tot (gratis) wifi. Let op bij gratis Wifi, die zijn niet altijd erg veilig.

Of een plaatstelijke simkaart kopen, maar dan heb je ook een Duits nummer.
Reputatie 5
Badge +6
Hey Ronald,

wat Raytje allemaal zegt zijn inderdaad goede oplossingen en je kan dus niet internetten met prepaid in het buitenland.
Wat wel kan is als je dat er voor die tijd het ervoor over hebt is een abonnement, het goedkoopste abonnement in jouw geval pakken en dan kan je voor 6 cent per MB internetten.
zie https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internet-in-het-buitenland-184 voor meer info.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ronald internet buitenland.

Welkom op het Simyo forum.

Dat is een goede vraag! Met een Prepaid aansluiting is het helaas niet mogelijk om te internetten in het buitenland.

Zoals Raytje al uitlegde zijn er wel alternatieven, zoals WiFi of een lokaal simkaartje. Wat de beste oplossing is, hangt af van de duur van je verblijf.

Je kunt ook de suggestie van PaulH overwegen, met een Sim Only abonnement is het namelijk wel mogelijk te internetten in het buitenland. Hier zijn geen aparte bundels voor, je betaalt in Duitsland het EU-tarief van € 0,06 per MB. Je vindt alle buitenlandtarieven op deze pagina.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@Raytje en PaulH, bedankt weer voor jullie hulp 😃

Reageer