.

Beantwoord

Kan ik dataroaming aan laten staan terwijl ik in Nederland ben?

  • 4 June 2017
  • 3 reacties
  • 20182 Bekeken

Badge
hallo,

kan ik roaming altijd aan laten staan.
en ook internet in het buitenland?
ook al ga ik pas in oktober naar het buiten land.
groetjes Dorrie.
icon

Beste antwoord door Ron H 5 June 2017, 10:24

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Tuurlijk houdt er wel rekening mee als je buiten zone 1 gaat dat dit extra kosten met zig mee brengt .
Badge
Bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi TJ Wensink,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat goed dat je dit even na komt vragen. De optie '(data)roaming' op je toestel is alleen relevant als je in het buitenland bent. Als je 'm dus in Nederland aan hebt staan, dan maakt dat helemaal niets uit. Vind je het prettiger om 'm aan te laten staan? Dan kun je dat zo laten. Roaming staat je namelijk toe om verbinding te maken met een buitenlands netwerk.

Hetzelfde geldt voor de opties 'Bellen in/naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel in het buitenland' die je allebei kunt vinden door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Je kunt deze opties aan laten staan. Het 'Bellen in/naar het buitenland' is natuurlijk ietsjes anders, omdat je misschien soms ook wilt bellen náár het buitenland. Dan is deze optie binnen Nederland ook relevant. Maar 'Internet op je mobiel in het buitenland' heeft alleen een functie als je daadwerkelijk verbinding maakt met een buitenlands netwerk. Je kunt 'm dus in Nederland aan laten staan als je dat graag wilt.

Waar ga je naartoe in oktober? Als je binnen zone 1 reist, dan kun je namelijk gewoon je internet- en belbundel gebruiken zoals je ook in Nederland doet 🙂 Hier lees je daar meer over.

Heb je nog andere vragen?

@ Ron H, dankjewel voor je antwoord! Topper!

Groetjes,
Jihane

Reageer