.

Beantwoord

Kan ik bezwaar aantekenen tegen deze kosten?

  • 28 February 2019
  • 8 reacties
  • 731 Bekeken

Beste Lezer(es), Kan ik bezwaar maken tegen 50 euro data kosten binnen 10 minuten bij alleen even gebruik van de Uber app? Ben ik de enige die dit een exorbitant bedrag vindt (zeker als het om het relatief goedkope Brazilië gaat)? Bij voorbaat dank voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door Ray 28 February 2019, 20:28

Bekijk originele reactie

8 reacties

Bezwaar maken kan altijd, of het gegrond is dat moet uitwijzen. Ik ben echter bang dat het feit dat de tarieven bekend zijn gemaakt, door deze te plaatsen, op de tarieven pagina in je nadeel gaat werken. Maar nooit geschoten is altijd mis.

Brazilië zit in Zone 3, de tarieven die daar bij horen zijn € 2,542 per minuut om te bellen en gebeld te worden, €0,508 per sms en € 5,- per 1 MB.

Tip: Koop een lokaal prepaid simkaartje om te internetten.

Een moderator zal dit verder oppakken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi 50 eu buiten bundel in 10 minuten,

Welkom op 't Simyo Forum!

Logisch dat je het zonde vindt dat er in zo'n korte tijd zoveel verbruikt is! Ray legt het al goed uit: Brazilië is een zone 3 land, waardoor je daar € 5,- per MB betaalt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat de kosten buiten je bundel voornamelijk komen doordat je in Brazilië geïnternet hebt. Je kunt de tarievenpagina altijd raadplegen voor informatie voordat je naar het buitenland toe gaat. Je bundels zijn in zone 3 landen ook taniet geldig, helaas. Dat kan dus erg snel gaan, met € 5,- per MB.

Ik snap dat Brazilië zelf een relatief goedkoop land is, maar het blijft een land dat ook ver weg is. Daardoor zijn die tarieven hoger.

Je kunt absoluut bezwaar aantekenen, echter zie ik geen reden om die kosten te vergoeden omdat ik terugzie dat ze wel terecht zijn. Je hebt overigens ook een sms ontvangen op 28 februari met de volgende inhoud:

Welkom in Brazilie. Je belt voor 254 cent p/min, 51 cent p/sms en 500 cent p/MB. Gebeld worden kost 254 cent p/min. Sms ontvangen is gratis. Geen verbinding in het buitenland? Controleer je instellingen op Mijn Simyo of de app onder Bellen en Internetten en start je toestel even opnieuw op. Meer tariefinformatie? Bel +31612001330. Vragen? Alle Info: http://bit.ly/SimyoRoaming. Geen tariefberichten meer ontvangen bij de grens? Sms INFO UIT naar 1330. Groet, Simyo


Ik heb de relevante kosten dik gedrukt. Je bent op tijd geïnformeerd over de kosten, namelijk.

Is er iets anders dat ik voor je kan doen?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Een tip voor het geval dat @50 eu buiten bundel in 10min vaker naar Brazilië reist: met Bitebird betaal je in dat land slechts €0.09 per MB. Bellen via internet (met apps zoals WhatsApp, FaceTime, Skype en dergelijke) wordt dan ook ineens een stuk betaalbaarder vergeleken met bellen op de klassieke manier.
Reputatie 2
Badge +2
Zeker een goede tip Scotsman! Zelf nog niet eerder van gehoord ook :)

Groetjes,
Lu
60 euro voor een paar minuten de Uber app aanzetten in Brazilie en even met google maps kijken waar je zit tijdens de taxi rit.

28 februari 2019, 17:27:50 Zone 3, Brazilie, 28-02-2019, Internet gebruik - Brazilie 2,23 MB € 11,13
28 februari 2019, 17:40:36 Zone 3, Brazilie, 28-02-2019, Internet gebruik - Brazilie 9,63 MB € 48,16
Reputatie 6
Badge +6
Hoi 50 eu buiten bundel in 10 min,

Ik zie dat je al tekst en uitleg hebt gekregen van mijn collega.

We begrijpen dat je het nog steeds veel geld vindt voor hetgeen je ervoor terugkrijgt. Maar daarom krijg je ook een waarschuwing over de hoge tarieven op het moment dat je je telefoon aanzet na een lange vlucht naar Rio de Janeiro. Als je er dan een dag later zelf voor kiest om tóch te gaan internetten, dan moet je niet raar opkijken als die kosten vervolgens in rekening worden gebracht.

Kan ik verder nog iets voor je doen?

Groetjes,
Bas
Reputatie 7
Badge +9
Ja, dat kan inderdaad 12 MB kosten! In Brazilië, waar je bundels niet geldig, waar de tarieven 5 euro per MB zijn, is dat een dure activiteit. Ik raad ook aan om buiten zone 1 geen gebruik te maken van Simyo, maar andere opties te kiezen. Lokale simkaart kopen tot aan een zogenaamde mifi huren is goedkoper dan per MB betalen bij Simyo.

Buiten de zone 1 landen, waar je bundels geldig zijn, kost internetten gewoon heel veel! Bij vele providers zie je dat data per MB in Brazilië meerdere euro's per MB kosten. Daar is niet uniek bij Simyo. KPN, Vodafoon, T-mobile hebben allemaal tarieven van meerdere euro's per MB zodra je in Brazilië aan het roamen bent!

Roamingkosten binnen Europa zijn afgeschaft, maar daarbuiten zeker niet!
Reputatie 6
Badge +6
Bedankt voor je aanvulling Groentjuh! 🙂

Reageer