.

Beantwoord

Kan geen netwerk vinden in het buitenland, hoe kan dit?

  • 12 August 2014
  • 7 reacties
  • 959 Bekeken

Ik was pas in Duitsland en mijn i-phone gaf aan dat er geen service was. Hij kon geen netwerk vinden en ook met handmatig zoeken lukt het niet.
Ik heb mijn instelling bellen in het buitenland wel aan staan. Of is er een instelling in mijn i-phone verkeerd?
icon

Beste antwoord door Kim 13 August 2014, 15:39

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Ik was pas in Duitsland en mijn i-phone gaf aan dat er geen service was. Hij kon geen netwerk vinden en ook met handmatig zoeken lukt het niet.
Ik heb mijn instelling bellen in het buitenland wel aan staan. Of is er een instelling in mijn i-phone verkeerd?


Je hebt wel de optie 'Roaming' aanstaan in je telefoon?
Nee mijn dataroaming stond uit want daar hamert ierdereen juist zo op in het buitenland.
Ik kan me eerdere vakanties herinneren dat dit ook geen probleem was.

Ik was pas in Duitsland en mijn i-phone gaf aan dat er geen service was. Hij kon geen netwerk vinden en ook met handmatig zoeken lukt het niet.
Ik heb mijn instelling bellen in het buitenland wel aan staan. Of is er een instelling in mijn i-phone verkeerd?


Je hebt wel de optie 'Roaming' aanstaan in je telefoon?
Badge +6
Ik was pas in Duitsland en mijn i-phone gaf aan dat er geen service was. Hij kon geen netwerk vinden en ook met handmatig zoeken lukt het niet.
Ik heb mijn instelling bellen in het buitenland wel aan staan. Of is er een instelling in mijn i-phone verkeerd?


Nee mijn dataroaming stond uit want daar hamert ierdereen juist zo op in het buitenland.
Ik kan me eerdere vakanties herinneren dat dit ook geen probleem was.


Hoi Mollyj, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat je geen verbinding kreeg met een netwerk in Duitsland :(

Ik heb even je aansluiting laten checken en alles staat goed op het netwerk om verbinding te kunnen krijgen met een mobiel netwerk in het buitenland. Daarom zou ik graag willen weten of je een bepaalde melding kreeg toen je handmatig een netwerk probeerde te kiezen?

Daarnaast is het inderdaad niet noodzakelijk om Dataroaming aan te hebben staan om te kunnen bellen in het buitenland, want die instelling hoeft alleen aan te staan om verbinding te kunnen maken met mobiel internet in het buitenland.

Maar sommige telefoons hebben ook nog een aparte optie 'Roaming' om ĂĽberhaupt verbinding te kunnen maken met een mobiel netwerk in het buitenland, maar naar mijn weten kan je met een iPhone gewoon verbinding krijgen met een mobiel netwerk in het buitenland :)

Wanneer je een volgende keer in het buitenland bent en je krijgt onverhoopt geen verbinding, zou je dan je simkaart eens in een andere telefoon willen plaatsen en kijken of je dan wel kan bellen?

@RicoK, dankjewel voor het meedenken!
Volgens mij kreeg ik gewoon de melding dat hij geen netwerk kon vinden.
Weet niet of ik de beschikking heb over een andere telefoon en kom ook niet dagelijks in het buitenland.
Maar het is niet anders...

Groetjes
Ik was pas in Duitsland en mijn i-phone gaf aan dat er geen service was. Hij kon geen netwerk vinden en ook met handmatig zoeken lukt het niet.
Ik heb mijn instelling bellen in het buitenland wel aan staan. Of is er een instelling in mijn i-phone verkeerd?


Nee mijn dataroaming stond uit want daar hamert ierdereen juist zo op in het buitenland.
Ik kan me eerdere vakanties herinneren dat dit ook geen probleem was.


Hoi Mollyj, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat je geen verbinding kreeg met een netwerk in Duitsland :(

Ik heb even je aansluiting laten checken en alles staat goed op het netwerk om verbinding te kunnen krijgen met een mobiel netwerk in het buitenland. Daarom zou ik graag willen weten of je een bepaalde melding kreeg toen je handmatig een netwerk probeerde te kiezen?

Daarnaast is het inderdaad niet noodzakelijk om Dataroaming aan te hebben staan om te kunnen bellen in het buitenland, want die instelling hoeft alleen aan te staan om verbinding te kunnen maken met mobiel internet in het buitenland.

Maar sommige telefoons hebben ook nog een aparte optie 'Roaming' om ĂĽberhaupt verbinding te kunnen maken met een mobiel netwerk in het buitenland, maar naar mijn weten kan je met een iPhone gewoon verbinding krijgen met een mobiel netwerk in het buitenland :)

Wanneer je een volgende keer in het buitenland bent en je krijgt onverhoopt geen verbinding, zou je dan je simkaart eens in een andere telefoon willen plaatsen en kijken of je dan wel kan bellen?

@RicoK, dankjewel voor het meedenken!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Mollyj,

Dat is erg jammer, het hoort namelijk wel goed te werken 😞 Had je je telefoon ook wel uit/aan gedaan? Als je de volgende keer in het buitenland bent en je hebt geen netwerk, zou je dat dan direct willen laten weten? We kunnen dat meteen voor nakijken wat er aan de hand is. Hopelijk is dat niet nodig en werkt het meteen goed 🙂
Ok zodra ik het weer heb zal ik het gelijk laten weten..
Bedankt in ieder geval!!

Groetjes!!

Hoi Mollyj,

Dat is erg jammer, het hoort namelijk wel goed te werken 😞 Had je je telefoon ook wel uit/aan gedaan? Als je de volgende keer in het buitenland bent en je hebt geen netwerk, zou je dat dan direct willen laten weten? We kunnen dat meteen voor nakijken wat er aan de hand is. Hopelijk is dat niet nodig en werkt het meteen goed :)
Badge +6
Helemaal goed, Mollyj en graag gedaan! 🙂

Reageer