.

Beantwoord

Internetten met roaming in het buitenland

  • 3 July 2014
  • 7 reacties
  • 2922 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben op het moment in IJsland en wil daar graag kunnen internetten. Helaas lukt dit niet.
Bellen lukt wel.
Ik heb internetten in het buitenland aan staan in 'Mijn Simyo'.
Ik krijg op m'n telefoon (Nexus 5) de melding: "De gegevensverbinding is verbroken, omdat u uw thuisnetwerk heeft verlaten terwijl de gegevensroaming was uitgeschakeld".
Weet iemand de juiste manier om internet in het buitenland aan de praat te krijgen terwijl ik nog hier in IJsland zit ?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 4 July 2014, 08:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ja, je toestel zegt precies wat u moet doen:
Home -> Applicaties -> Instellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken -> Gegevensroaming aanvinken.

Mocht dat niet werken staat er in dat menu nog het menu-item "Namen toegangspunten".
  • Tikt dat aan en dan zie je een nieuw menu, met 1 geselecteerd item.
  • Tik op dat menu item en dan verschijnt weer een ander scherm.
  • In dat scherm staat onder APN, gebruikersnaam en wachtwoord in een iets kleiner lettertype een waarde.
Kun je die drie waarden hier plaatsen?
Badge
Onder apn's heb ik vier apn staan
- kpn/hi 4g lte mobiel internet (kpn/4g.nl)
- kpn/hi mobiel internet (portalmmm.nl)
- rabo mobiel int.
- rabo mobiel mms
de eerste staat aangevinkt.

apn=kpn4g.nl
gebruikersnaam = niet ingesteld
wachtwoord = niet ingesteld

bij het icoontje in de statusbalk zie ik overigens alleen een 'R' staan, geen '3G' of '4G', of 'H'.
Reputatie 7
Badge +9
Weet niet hoe Groentjuh er over denkt maar hier in de UK werkt portalmmm.nl (zonder gebruikersnaam en wachtwoord) dus dat zou je kunnen proberen. Een recente test hier wees uit dat de apn "Internet" (zonder aanhalingstekens) het ook deed.
Reputatie 7
Badge +9
Selecteer de tweede eens en herstart je toestel. De laatste twee zou je kunnen verwijderen, want die zijn niet van Simyo.

Laat even weten of het dan werkt. Recent is Simyo het een en ander aan het testen en die informatie is zeer handig voor ze.
Badge
Het selecteren van portalmmm.nl werkt !!
Die rabo's zal ik verwijderen.

By the way: Ik zie bij het status icoontje nog steeds een 'R'. kan ik nog ergens zien of ik nu op 3G of 4G zit ?
Reputatie 7
Badge +9
De R staat voor Roaming. Dat staat voor dure MBs (0,25euro/MB indien in Zone 1). Fabrikanten hebben ervoor gekozen om die 'R' te tonen en '3G', '4G' en 'H' niet te tonen als je roamt. Een app zoals Network Signal Info kan je prima vertellen of je op '3G' of '4G' zit, maar reken er maar op dat je op 3G zit!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi whazeleger,

Gelukkig hebben Groentjuh en Scotsman je al heel goed kunnen helpen :o
Ik kan nog maar 1 dingetje aanvullen; je zult niet op 4G zitten, want dat wordt enkel op nationaal niveau aangeboden.
Ook zou je in Nederland 4G hebben, dan heb je het in het buitenland niet.

Groentjuh en Scotsman, dank jullie voor de hulp!

Reageer