Skip to main content

.

Ik zou wel eens willen weten of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met de klantenservice van Simyo.

Ik probeer al maanden internet te krijgen in het buitenland, maar wat ik ook moet wijzigen of wat ik ook doe, Ik krijg geen internet in Duitsland of Belgie. 

Waar ik me mateloos aan stoor is dat ik telkens dezelfde antwoorden krijg. Staat je internet buitenland wel aan. Heb je handmatig providers gezocht en uitgeprobeerd. heb je na het zoeken de telefoon wel opnieuw opgestart. heb je.....  

Ik heb er de balen van. En het is niet enkel mijn eigen telefoon, (samsung galaxy) maar ook de telefoon van mijn vrouw die het niet doet....

Nu krijg je weer een mailtje dat het toch echt niet aan Simyo ligt en of ik de volgende keer als ik in het buitenland ben wil bellen, dan kunnen ze kijken of ze het kunnen oplossen.... tijdens kantooruren. Ik zit normaal gesproken door de week op mijn werk. In het weekend ga ik er graag uit maar dan kan ik niet bellen... Zit er al sterk over te denken om maar over te stappen.
Nee ik heb geen prepaid en ik heb internet in het buitenland gewoon aan.
Ik hoor regelmatig dat in dit soort situaties een IT specialist van Simyo iets aan jouw aansluiting moet sleutelen, zoiets als de buitenland internetverbinding met de hand een reset geven of iets dergelijks. Over dus naar een Simyo moderator die dit z.s.m. in orde zal maken.
Hoi bill147,



Dat is vervelend. De optie staat inderdaad prima aan. Kun je wel gewoon bellen en gebeld worden in het buitenland?

Ik wil je vragen om na te gaan of je Dataroaming wel aan hebt staan in je toestel. Dat zorgt ervoor dat je op een ander netwerk data kunt gebruiken.

Ik hoor het graag van je :)



Scotsman, bedankt voor het meedenken :)



Groetjes,

Charlene
Ik ben vandaag weer in duitsland geweest en heb daar de telefoon nog een keer opnieuw opgestart maar ik krijg geen internet. Kunnen jullie nog iets anders proberen? Misschien internet instellingen per sms doorsturen of misschien een nieuwe simkaart? Ik begrijp echt niet waarom het niet werkt.



mvg



Bill147
Hoi bill147,



Ik heb even de netwerkspecialisten voor je gebeld, maar die zeggen dat op het netwerk alles goed staat. Je hebt dus wel de mogelijkheid om te internetten, maar je maakt geen verbinding. Dit wijst op verkeerde APN-instellingen. Zou je toch nog een keer je APN-Instellingen willen controleren? Wat staat er nu? Check je telefoon of (data)roaming wel aan staat, anders kun je helemaal geen verbinding maken.



Ik hoor graag van je 🙂
Kunnen jullie mij de apn instellingen sturen dan?



Bill147
Hoi Bill147,



Jouw toestel is niet geschikt om een configuratiesmsje te ontvangen.

Je kunt de volgende stappen doorlopen om de instellingen in je toestel te zetten:



Druk de Menu knop.



Blader naar en selecteer Settings en blader naar en selecteer Mobile network.



Selecteer Access Point Names.



Druk de Menu knop en druk New APN.



Blader naar en selecteer Name en schrijf internet.



Druk OK.



Blader naar en selecteer APN en schrijf internet.



Druk OK.



Blader naar en selecteer APN type en schrijf Default.



Druk OK.



Druk de Menu knop en druk Save.



Blader naar en selecteer een nieuw profiel.



Druk de Home knop om terug te keren naar het hoofdscherm.




Het kan helpen om na de nieuwe instellingen het toestel even uit te schakelen en daarna weer aan te zetten.

Laat je even weten of het daarmee is gelukt?



Groetjes,

Charlene
Charlene..............Helemaal top!!!!



Ik heb een stukje motor gereden in Duitsland en ff de mobiel geprobeerd. Ik heb eindelijk internet!!!!!!



Thnx!!!!!!!



Groetjes en goed weekend.



Bill147 (Mark)
Hoi bill147,



Dankjewel voor je terugkoppeling, fijn om te horen dat je nu wel verbinding krijgt met mobiel internet in Duitsland, graag gedaan namens Charlene! :D



Fijne Pinksterdagen gewenst!
Bestaan er wel mensen die gewoon via roming op internet kunnen met een simyo kaart?
Hoi koosenmagda,



Je hebt in een andere topic je vraag uitgebreid geplaatst. Ik heb je vraag hier net beantwoord 😉

Reageer