Skip to main content
Van 1 april tot en met 1 augustus ga ik in Duitsland studeren. Hier wil ik mijn Simyo-abonnement gebruiken, hoe kan ik mijn kosten zo laag mogelijk en de internetverbinding zo optimaal mogelijk houden? 
Hoi Mark,



Zover ik kan zien kent Simyo geen buitenland bundels.

Als je in het buitenland bent betaal je dus helaas duur voor het verbruik via Simyo.



Ik weet niet wat je allemaal wilt doen maar je jan misschien een keer per 2 uur op whatssapp kijken.

Ik denk dat ze in Duistland ook veel Wifi hebben. Misschien kan je daar gebruik van maken?



Hopelijk heb je wat aan mijn bericht.
Beste Mark,



Zoals Maikel.Martens al aangaf, heeft Simyo Nederland geen aparte bel- en/of internetbundels voor in het buitenland, je belt, smst of internet dan volgens de roamingtarieven, die je kunt vinden bij tarieven op deze site.

Zo betaal je in Duitsland € 0,24 cent per MB.



Ik adviseer je dan een Prepaid simkaart te kopen bij Simyo Duitsland http://www.simyo.de, die gebruik maakt van het E-Plus netwerk.

Hiermee houdt je het voor jezelf goedkoop en makkelijk, en kun je (afhankelijk van je lokatie) in Duitsland een download snelheid halen van 42 Mbps.

Enigste nadeel kan zijn, dat je dan wel het Duitse (tijdelijke) nummer moet doorgeven aan je vrienden en familie, zodat ze je wel kunnen bereiken.

Je kunt uiteraard ook kijken naar een andere Prepaid simkaart in Duitsland.



Hoop dat je wat hebt aan mijn TIP!!


Zover ik kan zien kent Simyo geen buitenland bundels.





@ Mark Notermans. 

Helemaal correcto, bellen /sms / internet valt in het buitenland buiten je bundel.



Kijk hier.

Er staat te lezen...



Houd er rekening mee dat bellen, sms'en en internetten in het buitenland altijd buiten je bundel vallen.



Je kunt het beste ervoor kiezen om voor 25 maart je minuten zo laag mogelijk 100 min/sms indien je abbo niet maandelijks opzegbaar is.



Kort samengevat, het beste is te kiezen voor een lage bel/sms voor 25 maart.

Internetbundel op mijn Simyo heb je dan niet nodig ! Dus ook uit.....

Zoals maikel.martens adviseert, gebruik zoveel mogelijk Wi-Fi, zet synchronisaties WhatsApp, Gmail om wat voorbeelden te geven op handmatig.

Synchroniseer indien mogelijk bij voorkeur via Wi-Fi.



Ik weet niet over wat voor soort toestel je beschikt, maar heb je een dual sim toestel dan is er meer mogelijk uiteraard.





Hopelijk heb je wat aan mijn bericht.



@MichD, geldt ook voor jou !

Ik heb er het volste vertrouwen in. :)



Groet van het paerdjuh

Friesian
Hoi Mark Notermans,



Wat leuk dat jij je vraag hier op ons forum stelt:D En een heerlijk vooruitzicht, zo een half jaartje over de grens studeren!

Zover ik kan zien kent Simyo geen buitenland bundels.

Als je in het buitenland bent betaal je dus helaas duur voor het verbruik via Simyo.
Dat klopt. Je kunt inderdaad het beste zoveel mogelijk gebruik maken van wifi. In combinatie met dit advies:D
Ik adviseer je dan een Prepaid simkaart te kopen bij Simyo Duitsland http://www.simyo.de, die gebruik maakt van het E-Plus netwerk.




Je ziet dat je hier direct vanuit alle hoeken goede adviezen krijgt.
Kort samengevat, het beste is te kiezen voor een lage bel/sms voor 25 maart. Internetbundel op mijn Simyo heb je dan niet nodig ! Dus ook uit.....
Zo behoud jij je Nederlandse nummer, en bedragen de kosten maar €4,- p/m.



Is alles je zo duidelijk?



@de heren; Allemaal super bedankt voor jullie snelle en correcte reacties!

Reageer