Skip to main content

.

Beste Helpdesk,

Ik heb dataroaming aangezet en op Mijn simyo aangegeven dat ik in het buitenland toegang tot internet wil hebben. Ik ben in Italie maar krijg steeds het bericht: could not activate mobile data network. You are not subscribed to a mobile data Service. In mijn instellingen heb ik portalmmm.nl ingevoerd en KPN als userid gekozen met het door jullie opgegeven password. Ik heb mijn iphone ook uit en aangezet maar heb non steeds geen toegang. Veel dank voor jullie hulp. Piet-Hein
Hoi Piet-Hein,



Welkom op het Forum!



O jee, balen dat je niet kunt internetten in Italië. Kan mij heel goed voorstellen dat dit helemaal niet prettig voor je is. :(



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' al aan hebt staan. Om ervoor te zorgen dat je gauw kunt internetten, heb ik deze optie voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk.



Mocht het probleem blijven bestaan, dan adviseer ik je om te controleren of de optie 'dataroaming' al aanstaat op je iPhone. Deze optie vind je bij Instellingen > Mobiel netwerk > opties mobiele data. Hierna kun jij je telefoon weer opnieuw starten en handmatig naar een netwerk zoeken.



Gaat het lukken zo?



Groetjes,

Asma
Beste Asma,

Probleem is opgelost door netwerkspecialist van Simyo. Ik moest een ander APN kiezen. Met KPN4G.nl is het gelukt. Veel dank aan Simyo team.

Piet-Hein
Beste helpdesk,

Ik kan ook niet internetten in het buitenland. Heb het aangezet in mijn simyo, data roaming aan, verschillende settings voor APN geprobeerd, telefoon uit en aangezet maar geen effect.

Nu las ik op het forum dat het kan helpen als iemand de buitenland-optie voor mijn sim reset oid. Willen jullie dat voor me doen?

BVD Sander
Hoi Piet-Hein,



Wat fijn dat het is opgelost 🙂 Graag gedaan en nog een fijne vakantie gewenst!



@sandxr, Welkom op het Simyo forum 🙂 Balen dat bij jou het internet ook niet werkt in het buitenland. Je hebt de instellingen op Mijn Simyo inderdaad allemaal juist staan. Daarom heb ik jouw internetopties een reset gegeven, waardoor je simkaart een nieuwe internetverbinding met het netwerk maakt. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk kun je daarna wel internetten. Als dat niet zo is, probeer dan handmatig een ander netwerk te zoeken via de netwerkinstellingen van je telefoon. Lukt het via een ander netwerk wel?



Groetjes,

Samantha
Hoi Samantha,



Het werkt helaas nog steeds niet. Het valt me wel op dat ik als ik de telefoon aanzet kort de melding "no data sim" krijg (op de plek waar normaal de naam van de provider staat). In Nederland heb ik wel gewoon data, maar gisteren in Duitsland en vandaag in Slovenië dus niet.

Een ander netwerk uitkiezen werkt ook niet (verschijnt ook alleen de R van roaming). Is er nog iets wat we kunnen proberen?



Groeten,

Sander
Hallo Simyo, ik heb ook geen internet op mijn mobiel. Ik heb ook alles ingesteld net als Piet Hein maar mijn internet werkt helaas ook niet. Ik ben vanaf 20 juli in spanje en ik zie dat het aantal mb s in mijn simyo sinds die tijd ook niet is bijgewerkt. Kunnen jullie het voor mij ook resetten? Alvast bedankt voor uw moeite
Inmiddels ook eens geprobeerd van sim te wisselen met mijn vriendin. Die van haar werkt in mijn telefoon (dus internet in Kroatië) en andersom ook, na wat geklooi met APN, alleen wel erg traag internet (aangegeven met H). Maar als ik mijn sim weer in mijn toestel heb (LG Nexus 5) krijg ik het niet aan de praat. Dus het ligt aan de combinatie. Mijn sim is ook al wel best oud (7 jaar?), kan dat er misschien iets mee te maken hebben? Is er nog iets wat ik kan proberen?
Dag Simyo,



Ook ik heb geen mobiel internet in het buitenland. Alle instellingen op mijn mobiel en op MijnSimyo nagelopen en alles lijkt goed te staan. Bij mijn netwerksymbool qua bereik op mijn homescreen staat een 'R'. Kunnen jullie het oplossen?
Hoi Piet-Hein,



Wat goed om te horen dat het probleem is verholpen. Dat is goed nieuws! :D



@ Kampen, welkom op het Forum! Ontzettend vervelend dat internet in het buitenland niet lukt.



Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega. Je internetoptie is gereset en APN instellingen zijn doorgelopen. Mijn collega heeft je aangeraden om je telefoon te rebooten. Is dit gelukt?



@ Sandxr, balen dat je internet niet werkt! Wel heel goed dat je de kruistest al hebt uitgeprobeerd.



Ik zie inderdaad dat je simkaart al ruim zes jaar oud is. Dit kan zeker de oorzaak zijn dat je internet niet werkt. Voor de zekerheid heb ik de optie 'Internet op je mobiel' gereset, evenals je simkaart. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste gegevens op het netwerk.



Als het probleem blijft bestaan, dan kun je mij een privé bericht sturen. Ik stuur je dan gratis een nieuwe simkaart op. Goed?



@ Bass1980, welkom op het Forum!



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je nu probleemloos kunt internetten. Dat is goed nieuws!



Alvast een heel fijn verblijf toegewenst. :$



Groetjes,

Asma

Reageer