Skip to main content

.

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.



Ik ben in het buitenland en mobiel internet werkt niet. Apn instellingen aangepast; geprobeerd internet en Portalmmm.nl met kpn en GPRS enzo maar niks helpt.



Help?
Heb je 'internet op je mobiel -buitenland' aangezet in je 'Mijn Simyo' ?
Ja, dat heb ik.
Het werkt nog steeds niet. Heeft iemand een oplossing?
Hoi Drezic,



Goed dat je hier je vraag stelt en je weer terug te zien op het forum.



Aan je gegevens te zien zou je gewoon data moeten kunnen ontvangen in het buitenland. Voor de zekerheid heb ik de optie internet buitenland op je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou jij hetzelfde willen doen met je toestel, door deze even opnieuw op te starten?



Wat de APN-instellingen betreft kan je het beste gebruik maken portalmmm.nl Met deze instelling kan je zowel in Nederland als in het buitenland gebruiken gebruik maken van mobiel internet.



Kun je daarnaast proberen handmatig naar een netwerk te zoeken, en zo te kijken via welk netwerk je op internet kan.



Kan je aangeven welke type toestel je gebruikt? Heb je een Android-toestel dan kan je LTE uitzetten en WCDMA/GSM als netwerkmodus hanteren. Bij een iPhone kan je in het buitenland de 4G schijf uitzetten, ook raden we je aan om de functie EU-internet uit te zetten.



Laat je ons weten of de tips geholpen hebben?
Nee, het werkt nog steeds niet.



Ik heb een HTC one m8. Ik heb het netwerk op 2G/3G auto gezet. Ik heb APN op portalmmm.nl gezet en met en zonder gebruikersnaam/wachtwoord geprobeerd en handmatig alle aanbieders bij langs gelopen. Het vreemde is dat internet gisteren even 2 minuten werkte en toen weer niet. Op dat moment was ik niet eens bezig met instellingen veranderen.
Hoi Drezic,



Jammer om te horen dat internet nog niet werkt.



Ik zie dat je op 24 februari kort verbinding hebt gehad in Polen. Dit kan te maken hebben gehad met de reset.



Kan je achterhalen welke instellingen je op dat moment had? Het komt in het buitenland voor dat de APN-instelling KPN4G.nl niet werkt als 4G niet beschikbaar is. In Nederland is zet het netwerk je automatisch om naar 3G als 4G (tijdelijk) niet beschikbaar is.



De netwerkspecialisten konden niets vreemds zien aan je aansluiting. Dat je (kort) verbinding had wil zeggen dat je met je aansluiting in het buitenland kán internetten.



Al geprobeerd om je simkaart uit te proberen in een andere toestel?
Okay, het werkt nu, niks veranderd, ineens verbinding nu al zo'n 15 minuten. Ik heb, om te proberen, 4G/3G/2G auto weer aangezet maar dit maakt geen verschil, dan werkt internet nog steeds. Mijn instellingen zijn portalmmm.nl en verder geen gebruikersnaam of wachtwoord.



Bedankt voor de snelle hulp in ieder geval, ook al is het nog steeds niet duidelijk wat het probleem is. Ik zal verslag blijven uitbrengen.
Kleine update: 4G (LTE) werkt in Polen bij de provider "Plus".
Hoi Drezic,



Goed om te lezen dat het nu werkt en fijn dát je dat ook even laat weten 🙂
Hallo,



Ik heb ook problemen met toegang tot internet in het buitenland. Heb de optie internet buitenland standaard aan staan in mijn simyo instellingen.

Telefoon opnieuw opstarten heeft niet geholpen en ook de APN instellingen handmatig aanpassen helpt ook niet.

Ik heb een Nokia Lumia 930.



Kan iemand mij verder helpen?
Hoi wopken,



Vervelend dat je in het buitenland geen verbinding krijgt met internet :(



Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik bij jou de optie 'Internet in het buitenland' opnieuw in je aansluiting gezet.

Mocht het daaraan liggen, dan is dat zo verholpen.

Je kunt misschien zelf via deze handige toestelhulp pagina je internetinstellingen nog even nalopen. Dan weet je zeker dat je díe goed hebt staan.



Mocht dit nu allemaal niet geholpen hebben, kun je dan laten weten in welk land je je bevindt?

Dan laat ik jou weten met welke providers je daar zou moeten kunnen internetten. Wellicht dat je die met de hand dient te selecteren.
Ik heb precies dezelfde problemen en alle bovenstaande oplossingen geprobeerd op mijn Galaxy S5. Hoe kan ik toch online komen? Vast bedankt voor jullie hulp.
Hoi evakuys, welkom op het Simyo forum :)



Goed dat je de bovenstaande tips al hebt doorgenomen.



Ik heb ook een reset uitgevoerd. Wil je je telefoon uit- en aanzetten? Je simkaart gaat zich dan opnieuw aanmelden op het netwerk.

Kun je daarnaast wel bellen in het buitenland? En wordt er ook een netwerk weergegeven op je telefoon?



Als het goed is heb je al geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren, kijk je ook netwerken te zien? Als je deze selecteert, komt er dan ook een bepaalde melding?



Ik hoor het graag van je 😮
Bij mijn android teostel werkt internet helaas ook niet in Tenerife.

Op mijn simyo staat alles aan...snap er niets van.

heb nu al 6 keer de telefoon uit en aan gezet. Wie kan kij belpen.

ik heb 2 sim kaarten van simyo.
Hoi tpa1967,



Welkom op ons Simyo Forum:)



Ik heb jouw vraag in dit topic al behandeld. Ik wist alleen niet dat jij twee simkaarten hebt. Ik heb diegene waarmee jij je ingeschreven hebt op het forum een reset gegeven:$



Werkt alles nu?
Hoi ruud. Alles werkt nu. Dank je wel.

kun me de sim van 06xxxxxxxx ook ressetten?
Hoi ruud. Alles werkt nu. Dank je wel.

kun me de sim van 06xxxxxxxx ook ressetten?




Hoi tpa1967,



Goed om te horen dat de reset geholpen heeft.



De internetinstellingen van je andere aansluiting heb ik voor gerest. Uit privacy overweging heb ik het nummer weggehaald.



Je mag het toestel uit en aanzetten om de wijziging op het netwerk af te ronden.
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Zowel in Duitsland als in Polen geen mobiel internet, ook niet na herstarten. Ik kreeg de melding over onjuiste APN-instellingen. Met hulp van internet van anderen heb ik APN-instellingen aangepast, maar zonder resultaat. Terug in NL echter ook geen mobiel internet meer. Ik heb via de optie 'herstel APN-instellingen' op de HTC One Mini 2 de instellingen terug gezet naar de oorspronkelijke waarden, maar nog steeds geen mobiel internet.



Ik heb zojuist, na het lezen van het forum, nogmaals de telefoon herstart en heb nu wel mobiel internet. Kan ik er van uit gaan dat ik, wanneer ik dit weekend naar België ga, ook mobiel internet kan gebruiken of moet ik daarvoor toch (APN-)instellingen aanpassen?
Hoi DreBos, welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend dat je in het buitenland helemaal geen internet had. Met deze toestelhulp stel je je telefoon in met de beste instellingen voor internet op je mobiel, ook voor in het buitenland.



Voor de zekerheid heb ik je simkaart opnieuw toegang gegeven voor internet in het buitenland. Je kunt in dit geval het beste even je telefoon opnieuw opstarten. Ik hoor van je of dit heeft geholpen.



Groetjes, Tiury
Hoi DreBos, welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend dat je in het buitenland helemaal geen internet had. Met deze toestelhulp stel je je telefoon in met de beste instellingen voor internet op je mobiel, ook voor in het buitenland.



Voor de zekerheid heb ik je simkaart opnieuw toegang gegeven voor internet in het buitenland. Je kunt in dit geval het beste even je telefoon opnieuw opstarten. Ik hoor van je of dit heeft geholpen.



Groetjes, Tiury




Het heeft gewerkt. Ik weet niet of het de toestelhulp is geweest of de 'reset' van de simkaart. Maakt natuurlijk ook niet uit 😉 Dank voor de hulp.



Groet,

André
Hoi DreBos,



Een combinatie van beide is vaak een effectief paardenmiddel 😉. Fijn dat het heeft geholpen. Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag terug op het forum!



Groetjes, Tiury
Toch erg raar dit allemaal. Ik heb ook geen toegang tot het internet in het buitenland. Uiteraard wel alles aan staan (roaming en internetten in het buitenland aan). Bij mijn vorige telefoon (HTC m8) had ik dit ook. Nu heb ik net een nieuwe (Samsung S7) en hoopte ik dat 't nu wél zou werken. Niet dus... Mijn vriendin die ook simyo heeft kan ook niet op het internet. Laten jullie nu iedereen handmatig alle APN instellingen intypen en resetten jullie de simkaarten handmatig? Boel werk.... Maar zou je die van mij ook willen resetten?
Hoi BasZer,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet in het buitenland. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Normaliter moet het direct werken, maar er zijn her en der gevallen waarbij wij inderdaad een reset moeten uitvoeren. Dat heb ik dan ook meteen gedaan! Kun je jouw toestel voor tien minuten uitgeschakeld laten en dan weer inschakelen? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.



Kun je mij ook het 06-nummer, adresgegevens en de naam van je vriendin per privébericht opsturen? Ik zal dan ook voor haar een reset uitvoeren.



Heb je ook de optie voor dataroaming ingeschakeld op het toestel?



Groetjes,

Ilias
Ook ik heb dezelfde problemen.

Via Simyo alles goed gezet, roaming aan, telefoon (Galaxy S7) een paar keer opnieuw opgestart, handmatig alle providers geprobeerd.

Maar ik kan niet bellen en zonder WiFi niet online.

Wat kan ik hieraan doen?
Ah... spelfout gemaakt....het werkt!

Reageer