.

Beantwoord

Internet in Oostenrijk werkt niet, wat kan ik doen?


Ik heb sinds kort, volgens mij sinds begin maart, het probleem dat ik geen internetverbinding meer heb wanneer ik niet op de wifi zit. Ik kan nog steeds gebeld worden, maar het internet krijg ik niet aan. Ik zit momenteel in Wenen.

> Ik heb gekeken naar mijn instellingen op mijn Iphone 12, en roaming staat aan. Ook heb ik de verschillende andere netwerken geprobeerd en de APN ingevuld die ik in een ander topic vond.

> Ik heb mijn telefoon enkele malen opnieuw opgestart.

> Ik heb in mijn account gezorgd dat alle opties voor internet in het buitenland aanstaan. Maar gezien ik het echt pas sinds enkele dagen heb, ging ik er al niet vanuit dat het daaraan zou liggen.

 

Wat kan ik nog meer proberen? 

icon

Beste antwoord door Tessanne 10 March 2021, 15:23

Bekijk originele reactie

18 reacties

Hallo @somewouter  

Heb je prepaid of sim only? Saldo bij prepaid moet hoger zijn dan 0.

Hallo @somewouter  

Heb je prepaid of sim only? Saldo bij prepaid moet hoger zijn dan 0.

Ik heb een abonnement en slechts 1 mb van de 8000 gebruikt, dus dit is sowieso niet het probleem.

Morgen zal zich sowieso een moderator, medewerker van Simyo melden. Die kan vaak net wat extra zoals een reset van de buitenland opties.

Succes!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi somewouter,

 

Wat balen dat je geen internet hebt in het buitenland! 

 

Voor de zekerheid heb ik je simkaart zich opnieuw laten aanmelden bij het netwerk. Zou jij, om dit af te ronden, de telefoon voor 10 minuten helemaal kunnen uitschakelen? Ook zou ik je willen vragen om de instellingen in de telefoon nog 1x zorgvuldig na te lopen met behulp van deze instructies. Hierna kun je met de roaming aan testen of je verbinding krijgt. Lukt dit niet? probeer dan nogmaals een ander netwerk te selecteren. In Oostenrijk kun je gebruik maken van de volgende netwerken: 

 

Orange Austria TelecommunicationGmbH

 

Hutchison3G AustriaGmbH (H3G - Austria)

 

T-Mobile AustriaGmbH

 

Orange Austria TelecommunicationGmbH

 

A1 Telekom Austria AG

 

T-Mobile AustriaGmbH (fka Tele.Ring)

 

Alvast bedankt voor het proberen en ik hoor graag van je of het heeft gewerkt! 

 

Bedankt Friesian! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Dank @Tessanne , na het herstarten werkt het nu.

 

Groet,

 Wouter 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Wouter, 

Goed om te horen dat alles inmiddels weer werkt zoals het hoort!

Mocht je in de toekomst onverhoopt weer een keer problemen hebben, dan staan we weer voor je klaar 😊

Groetjes, 
Bas

Dag Simyo,

 

Na 2 weken werkend internet te hebben, is het nu wederom niet meer mogelijk om het internet te gebruiken buiten wifi om. Wat gaat er fout?

 

-Wouter

@somewouter heb je al geprobeerd of een ander netwerk handmatig zoeken verbetering geeft? 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Wouter, 

Wat gek dat je na twee weken opeens weer geen gebruik kunt maken van mobiel internet. 

Ik heb je simkaart voor de zekerheid een reset gegeven. Zou je je toestel voor tien minuten kunnen uitschakelen en hem daarna weer aanzetten? Even kijken of dat het probleem verhelpt!

Kun je het ons laten weten als je internet het nog steeds niet doet straks? Dan kijken we even verder 😊

Groetjes,
Bas

Hi Simyo team,

 

Ok, wat late reactie maar mijn internet doet het helaas nog steeds niet. Alle instellingen die ik heb lijken te kloppen, en toen ik onlangs in Duitsland en Zwitserland was had ik nog steeds geen connectie. Ik heb alle verschillende netwerken in mijn bereik geprobeerd, maar helaas. Buiten de deur kan ik enkel gebeld worden. 

-Wouter

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Wouter, 

Wat vervelend dat je wéér problemen had met internet in het buitenland! 😥

Ben je op dit moment ook in het buitenland? 

Je kunt denk ik het beste even je netwerkinstellingen resetten op je toestel. Deze optie vind je terug onder Instellingen > Algemeen > Herstel. Als je dat doet, dan worden alle instellingen op je iPhone automatisch goed gezet en zou het probleem opgelost moeten zijn!

Kun je ons laten weten of het geholpen heeft? 😊

Groetjes,
Bas

Hi Bas,

Ja, ik ben momenteel weer in Oostenrijk waar ik regelmatig ben.

Ik heb zojuist de instellingen gereset, en nu met de correcte datanetwerk info lijkt het te werken! Dank.

-Wouter

Reputatie 7
Badge +6

Houd er alleen rekening mee dat je je bij bekenden wifi netwerken opnieuw moet aanmelden😉

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Wouter, 

Fijn dat het eindelijk gelukt is!

Zoals Ron hierboven zegt zul je je inderdaad wel opnieuw moeten aanmelden op WiFi-netwerken, maar het werkt in ieder geval weer zoals het hoort 😊

Veel plezier nog in Oostenrijk!

Groetjes,
Bas

Dag Bas,

Toch weer een probleem. Het lijkt nu telkens dat na de reset ik toegang heb tot het internet voor een uur,  en dat snel daarna het weer niet meer mogelijk is. Dit was eigenlijk elke keer het geval, waardoor ik in eerste instantie dacht dat het opgelost was maar dat het dan snel niet meer werkt.

Ik heb ook gekeken op verschillende plekken in de stad of het aan mijn bereik van A1 kan liggen, maar dat is het ook niet. 

 

-Wouter

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Wouter, 

Wat gek dat je internet het maar een uur doet en daarna niet meer 🤔

Heb je onze simkaart al een keer in een ander toestel geplaatst om te kijken of ‘ie het dan wel langer dan een uur volhoudt? 

Groetjes,
Bas

Ja, zojuist op een ouder iPhone model geprobeerd en daar werkt het wel.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Wouter, 

Heel bijzonder dit.. Dan lijkt het toch aan je toestel te liggen!

Heb je ook een andere simkaart in dat toestel getest om te kijken of je dan dezelfde problemen ondervindt? 

Groetjes,
Bas

Reageer