.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet. Wat nu?

  • 27 December 2017
  • 2 reacties
  • 223 Bekeken

Mijn internet in het buitenland (Canarische Eilanden) werkt niet. Ik heb alles geprobeerd: mijn instellingen staan goed, roaming staat aan, toestel is opnieuw opgestart, handmatige instellingen, niets werkt. Wie helpt? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door franswon 28 December 2017, 08:58

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Lisa Glorie,

Vervelend dat je geen internet hebt op de Canarische eilanden.

Voor alle zekerheid, heb je Sim-Only? Met prepaid is internet in het buitenland niet mogelijk.

Met Sim-Only is het noodzakelijk dat internet in het buitenland op Mijn Simyo aan staat.
Daarnaast moet roaming op je toestel ook aan staan.
Het volgende belangrijke punt is de instelling van je toegangspunt (APN).

APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS of gprs (soms werkt het ene soms het andere.

Als dit alles goed staat je toestel opnieuw opstarten en naar netwerken laten zoeken.

Als je nu nog geen internet hebt probeer dan of jouw simkaart het doet in een ander, simlockvrij, toestel en of die andere het doet in jouw toestel.

Helpt dit allemaal niet dan kan een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Lisa Glorie,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je internet in het buitenland niet werkt. Dat is niet handig! 😞

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' aanstaat. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk gebruik kunt maken van je internet, heb ik deze optie voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, waarna je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan is het aan te raden om je internetinstellingen na te lopen met behulp van onze Toestelhulp. Je APN hoort 'portalmmm.nl' te zijn, gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS'.

Gaat het lukken zo?

@Franswon, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer