.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet. Wat nu?


Op 22 juli heb ik voor het eerst een internetbundel toegevoegd aan mijn abb. voor de vakantie. Alle instellingen heb ik aangepast in mijn simyo. Helaas heb ik geen internet. Dataroaming en mobiele gegevens staat aan op mijn mobiel. Ik heb een Samsung a3 2015. Ik heb mijn toestel al meerdere malen aan en uit gezet en ook de simkaart er opnieuw in gedaan. Niks helpt. Wat kan ik nu nog doen? Groet, Jur
icon

Beste antwoord door Jihane 24 July 2017, 16:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

Mijn vraag is: Simyo spreekt over Internet bundels bij abonnement binnen de EU zone 1 waartoe ook Zwitserland in het lijstje is opgenomen.
Maar: Zwitserland behoort niet tot de EU.
Dat betekent dan toch dat ik internet buiten mijn bundel!? En dan is er toch geen sprake van dat je eigen bundel gekdt in dat zwitserse buitenland!?Dus kom ik voor zeer hoge kosten te staan wanneer ik buiten een Wifi plek ben?!
Graag helderheid hierover?
Reputatie 5
Badge +6
Hey Caren,

dit is de vraag van Jur en niet van jou.
Als jij je vraag wil stellen doe je dat het best in een eigen topic.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +6
En Jur aan jou ik denk dat je de goede instellingen hebt, echter verwacht ik dat je een reset nodig hebt op je aansluiting, hierdoor werkt het vaak weer top.
Dit kan ik niet doen en jij ook niet dus dat is wachten op een Moderator.

Groet Paul.
Ik ben ook meerdere malen in Duitsland geweest zonder internet werkt ook alles goed ingesteld. Ik heb net als Jur een Samsung A3 2016
@ Jur en Sammy,

Misschien moeten jullie de APN even aanpassen. Dat blijkt soms nodig te zijn.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186

Verneem graag of het gelukt is.

@ carenvandijkadvies,

Zwitserland behoort niet tot de EU maar zit wel in Zone 1.

Dit land doet namelijk wel mee met de roamingregeling van de EU.
Badge
Heb hetzelfde met Samsung A5
Heb hetzelfde met Samsung A5

Zie mijn eerdere reactie.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jur,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kon internetten in het buitenland! Ik zie dat je contact hebt gehad met de klantenservice vandaag. Mijn collega heeft een reset uitgevoerd op je simkaart, waarmee hij de simkaart opnieuw heeft aangemeld op het netwerk. Ik heb daarbovenop nu ook nog een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Ik zie trouwens dat je op 23 juli toch wel internet hebt verbruikt vanuit Duitsland. Kun je dit plaatsen?

Als het toch niet werkt, wil ik toch even je telefooninstellingen met je nalopen. Dataroaming heb je al aanstaan - dat is goed! Dat is noodzakelijk om het web op te kunnen namelijk. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

@ Carenvandijkadvies, welkom op het Forum! Je stelt een goede vraag, maar zoals PaulH al aangeeft, is het handiger om hier een eigen topic over aan te maken voortaan. Nu zal ik 'm toch hier beantwoorden omdat het gaat om buitenlandverbruik, maar let je hier later op? 🙂 Zwitserland valt inderdaad niet binnen de EU, maar Zwitserland doet wel vaak mee met EU-regels. Hierbij is dat ook zo. Je kunt je bundels binnen zone 1 gebruiken. Daar valt Zwitserland onder. Maak je dus vooral geen zorgen hierover. Heb je nog andere vragen?

@ SammyG, welkom op het Simyo Forum! Ik heb voor jou ook een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Ik zie trouwens dat je op 22 juli wel internetverbinding hebt gemaakt in Duitsland. Kun je dat plaatsen? Als niet, wil je dan ook alle bovenstaande stappen doorlopen?

@ rderaet, wat onhandig dat het niet lukte om te internetten! Ik zie dat je vanaf vandaag wel internetverbinding hebt gemaakt vanuit Frankrijk. Werkt alles dus weer? Zo niet, wil jij ook bovenstaande stappen doorlopen?

@ Paul H en Ray, dank voor de reacties 🙂

Groetjes,
Jihane
Reputatie 5
Badge +6
Bedankt voor het behandelen Jihane, was wel een grote post 4 vragen in een keer behandelen. Hoop dat het voor hen weer snel mogelijk is om te internetten.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PaulH,

Wat een kanjer die Jihane! Wij hopen ook dat ze allemaal snel weer kunnen internetten.

Groetjes,
Caspar

Reageer