Skip to main content
Hoi allemaal,



Ik heb sinds kort het probleem dat ik met geen mogelijkheid internet in het buitenland meer kan gebruiken op mijn Oneplus One toestel in combinatie met een Simyo simkaart. Dit heeft in het verleden wel gewerkt. Ik heb al heel wat dingen geprobeerd om dit probleem op te lossen zonder resultaat.



De belangrijkste feiten op een rij:

- Internet (3G en 4G) werkt in Nederland prima. De laatste tijd ben ik Ierland, Italië en Engeland geweest en daar werkte het totaal niet.

- Als ik mijn Simyo simkaart in een andere toestel steek (een Galaxy 4) kan ik wel gebruik maken van internet in het buitenland (zowel 3G als 4G). Het lijkt dus niet zozeer een probleem met mijn simkaart of Simyo account instellingen te zijn.

- Als ik een Britse simkaart in mijn Oneplus toestel steek werkt internet in Engeland zonder problemen. Het is dus niet dat mijn toestel niet overweg kan met het netwerk aldaar.



Dingen die ik tot nu toe geprobeerd heb (zonder resultaat):

- APN instellingen aanpassen. Ik heb verschillende APN instellingen geprobeerd, inclusief de instellingen die werken als ik mijn Simyo simkaart in een ander toestel steek.

- Handmatig een netwerk kiezen. In de drie verschillende landen waar ik dit heb geprobeerd heeft dit niet geholpen, zelfs niet als ik het netwerk kies waarop ik wel internet toegang heb als ik mijn simkaart in een ander toestel steek.

- Contact opgenomen met Simyo klantenservice. Mijn internetinstellingen aan de kant van Simyo zijn al twee keer gereset en ik heb mijn telefoon ontelbare keren opnieuw opgestart.

- Netwerkvoorkeur instellingen aanpassen: 2G/3G/4G alles geprobeerd. Ook roaming en dataverbinding staan allebei aan op mijn Oneplus toestel (niet onbelangrijk).



Ik word er een beetje radeloos van. Als iemand een tip heeft hoor ik dat heel graag. Volgend weekend ben ik weer in het buitenland dus dan zal ik het nogmaals proberen aan de praat te krijgen.



Groetjes,

Duco
Hoi ducok,



Welkom op het Simyo forum :)



Ik kan het me voorstellen dat je een beetje radeloos wordt als je internet telkens maar niet wilt werken in het buitenland. Als ik je verhaal zo lees, vermoed ik dat dit toch aan de APN instellingen van je toestel ligt. Helaas hebben we geen toestelhulp van de OneplusOne, daarom ga ik proberen om de juiste APN-instellingen met je te achterhalen.



Je kunt het beste een nieuwe APN aanmaken. Vervolgens vul je de volgende dingen in:

APN: voer portalmmm.nl in;

Proxy: (geen);

Poort: (geen)

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: GPRS

Server: 0.0.0.0;

MMSC: (geen);

MMS Proxy: (geen);

MMS Poort: (geen);

MCC: 204;

MNC: 08;

Verificatietype: Geen

APN type: Probeer 'Internet' of 'default' of 'default,supl'



Sla vervolgens deze APN op. Deze APN staat nu ook tussen je toegangspunten. Vink deze APN aan open vervolgens je internetbrowser. Pas eventueel de startpagina aan. Start daarna je toestel opnieuw op. Lukt het je daarna wel om een internetverbinding te maken?



Groetjes,

Samantha
Hoi Samantha,



Bedankt voor je antwoord. Uiteindelijk leek het niet aan de APN te liggen, maar aan de roaming instelling op mijn telefoon. Na een Android update kon deze niet meer aan of uit gezet worden. De oplossing was om de cache te wissen in het herstelmenu van mijn telefoon. Nu werkt internet in het buitenland weer.



Groetjes,

Duco
Hi Duco,



Dankjewel voor de terugkoppeling 😃 Ik ben blij dat alles weer werkt! Fijn dat je ook precies laat weten wat er dan precies mis ging, zodat andere mensen hier ook iets aan kunnen hebben.



Trek je aan de bel als je in de toekomst nog 's ergens tegenaan loopt?



Groetjes,

Jihane

Reageer