.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet?

  • 6 March 2024
  • 9 reacties
  • 33 Bekeken

Hi, ik heb een Samsung A32 met 2 Simkaarten (allebei Simyo). 1 van de sim-kaarten kan niet internetten in het buitenland, de andere wel. 

06xxxxx528 internet niet

06xxxxx565 internet wel

als ik de sim kaart overzet in mijn oude toestel (Galaxy SM-A600FN) dan werkt internet wel

als ik de sims van positie verwissel, blijft het probleem bij 06xxxxx528

icon

Beste antwoord door Seren 7 March 2024, 16:21

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Aloha58,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat niet kunt internetten in het buitenland met een van de simkaarten. Heb je gecontroleerd of de optie '’Internet in het buitenland'’ aanstaat in Mijn Simyo voor het nummer eindigend op 528? Daarnaast zou je ook kunnen controleren of de optie '’Roaming'’ aanstaat op het toestel voor de simkaart eindigend op 528. 

Graag hoor ik wat je bevindingen zijn!

Groetjes,
Seren

hi Seren, 

jazeker alles gecontroleerd en staat goed, anders zou ik ook niet met de andere sim kunnen internetten, toch?

kun je een reset doen op mn 528 sim?

 

groeten, Alexander 

Reputatie 7
Badge +6

hi Seren, 

jazeker alles gecontroleerd en staat goed, anders zou ik ook niet met de andere sim kunnen internetten, toch?

kun je een reset doen op mn 528 sim?

 

groeten, Alexander 

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd op het nummer eindigend op 528. Zou je jouw telefoon 10 minuten kunnen uitzetten en opnieuw opstarten? Ik hoor graag of dit heeft gewerkt!

Hi, helaas geen verbetering. Ik heb alles nog eens doorgelopen, zowel bij de ene als bij de andere sim: alles staat hetzelfde.

Zou het helpen mij een nieuwe sim te sturen? 

groeten, Alexander

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Aloha58,

Voordat we een nieuwe simkaart gaan aanvragen lijkt het mij goed om te kijken of het probleem ook echt daadwerkelijk aan de simkaart ligt. Zou je voor mij als eerst de volgende stappen kunnen volgen op de volgende pagina's: Handmatig mobiel internet instellen en Mobiel internet in het buitenland instellen

Ook wil ik je vragen om jouw simkaart in een ander toestel te testen, zo kunnen we kijken of het daadwerkelijk aan de simkaart ligt. 

Als geen van deze opties werkt kan ik je een nieuwe simkaart opsturen. Ik hoor graag van je of het heeft gewerkt. 

Groetjes,
Seren

hi Seren

het probleem is de sim in dit toestel, de andere sim werkt wel in dit toestel. 

Alle instellingen staan hetzelfde, puur sim wisselen en dan geen internet. Kun je kijken of er in de Samsung A32 nog ergens anders instellingen zijn?

bedankt alvast

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Aloha58,

Bedankt voor je reactie. Heb je de simyo simkaart ook in een andere telefoon getest? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. Als de simkaart wel werkt in een andere telefoon ligt het niet aan de simkaart, zo kunnen we makkelijk uitzoeken welke instellingen we nog kunnen bekijken/doornemen. 

Groetjes,
Amy

hi Amy,

zoals ik al eerder heb uitgelegd: ik heb 2 sin van Simyo en 2 toestellen geprobeerd. Beide Sim doen het wel in oude toestel.

Sim 65 doet het ook in mn nieuwe A32, maar sim 28 doet het niet in de A32.

Alle instellingen staan hetzelfde in beide toestellen en ook in het profiel van Simyo. 

het lijkt dus de combinatie van sim <> toestel. Het toestel is dezelfde, alleen de sim niet, dus lijkt me de sim niet ok

Kan ik nog iets anders proberen?

groeten

Alexander 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Aloha58,

Bedankt voor je reactie. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik een nieuwe simkaart naar je op. 

Groetjes,
Amy

Reageer