.

Beantwoord

Internet in het buitenland staat standaard aan


Vandaag heb ik ontdekt dat internet in het buitenland werkt. Ik kreeg opeens berichten en kreeg realtime verkeersinfo op de offline-versie van Google maps. Ik heb echter niets aan de instellingen veranderd. In "Mijn Simyo" is ook geen optie te vinden om internet in het buitenland in te schakelen of uit te schakelen. 

Inmiddels heb ik data op mijn mobiel uitgezet. Helaas heb ik wel voor 6 Mb (EUR30,-) aan data verbruikt. Dus, een kleine waarschuwing: internet in het buitenland staat standaard aan!
icon

Beste antwoord door Natascha 18 July 2013, 10:07

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik las op het forum ook ineens dat internet in het buitenland inmiddels actief gezet is.
Blijkbaar staat dit standaard aan al vraag ik me af of dat in mijn geval ook is aangezien ik (3G) internet in Nederland ook uit heb staan.
Als je inlogt op simyo.nl en bij 'Mijn simyo' > 'Mijn instellingen & simkaart' kijkt dan zie je wel ineens een optie erbij staan zie ook onderstaande screenshot. Als je op de buitenland link klikt dan staat er wel een 'i' van info maar die geeft geen verdere info weer. Krijgen mensen die internet in Nederland hebben aanstaan ook een knop aan/uit te zien bij internet in het buitenland? Ik niet namelijk zoals je ziet.

http://www.funriders.net/temp/Simyo_instellingen.jpg

Het zou inderdaad netter zijn om alle klanten d.m.v. een e-mail en sms te informeren dat internet in buitenland nu (eindelijk) mogelijk is via Simyo en dat het standaard aan staat voor alle klanten danwel voor alle klanten met 3G internet in NL.
Het is sowieso altijd aan te raden in het buitenland roaming uit te zetten om onverwachte kosten te voorkomen i.v.m. data al snap ik dat je dit nu niet had verwacht omdat Simyo dit tot voorkort niet eens aanbood.
Toen ik het berichtje op 3 juli plaatste, was er onder "Mijn instellingen & simkaart" nog geen mogelijkheid om internet in het buitenland in- en uit te schakelen (ik heb er een screenshot van gemaakt). Op dat moment werkte internet in het buitenland, zonder dat ik het zelf had aangezet of erover was geïnformeerd was geactiveerd. De volgende dag bleek de optie opeens te zijn toegevoegd aan "Mijn instellingen". Internet in het buitenland stond toen wél uitgeschakeld. Ik zette dataroaming in het buitenland nooit uit. Dat is natuurlijk een beetje overbodig als je toch weet dat het niet werkt.

Dus, als je tussen 1 en 4 juli in het buitenland was, kan het zijn dat je telefoon bijvoorbeeld e-mails is gaan binnenhalen zonder dat je in de gaten had dat dat via 3G ipv wifi gebeurde.

De knop om internet buitenland aan- of uit te zetten wordt waarschijnlijk toegevoegd als je internet in NL ook aan hebt staan. Bij mij staat de knop er nu wel in ieder geval.

De klantenservice van Simyo heeft overigens niets laten horen op mijn vraag hierover.
Badge
Bij mij saat de optie nu standaard uit (ik was er zelf nog niet aan geweest) dus blijkbaar heeft Simyo dit nu wel goed ingeregeld.
Wel erg vervelend voor de mensen die nu per ongeluk kosten hebben gemaakt.
Badge
De knop is er wel en staat standaard op uit, maar ik kan hem ook niet op aan zetten. Simyo, is er nou wel of niet internet in het buitenland???????
Reputatie 1
Badge +1
@dcl inmiddels zag ik ook een bericht op de Simyo Facebook langskomen met een link naar deze pagina waarop ook staat aangegeven dat internet in het buitenland standaard (nu) uitstaat voor iedereen.

@ToHa je kunt internet in het buitenland alleen aanzetten via MijnSimyo mits je internet in Nederland ook op aan staat. Heb je eerder wel andere zaken aan/uit kunnen zetten via de site? Anders is het misschien een internet browser probleem of toch nog een foutje aan de kant van Simyo. Ik heb zelf geen 3G internet in NL aanstaan bij Simyo en zal dan ook niet in het buitenland kunnen aanzetten, omdat ik dat niet wil.
Bij mij stond in de instellingen op mijn simyo internetgebruik in het buitenland keurig op uit. Hij staat nu aan trouwens ;)
Ikzelf let altijd op dat dataroaming standaard uit staat op mijn toestel. Ook toen ik deze optie nog niet had met simyo. Juist om deze verrassingen te voorkomen.
Toch ben ik nu blij met deze optie. Tenslotte kan ik zelf bepalen of ik wil roamen of niet.
Badge +6
Vandaag heb ik ontdekt dat internet in het buitenland werkt. Ik kreeg opeens berichten en kreeg realtime verkeersinfo op de offline-versie van Google maps. Ik heb echter niets aan de instellingen veranderd. In "Mijn Simyo" is ook geen optie te vinden om internet in het buitenland in te schakelen of uit te schakelen. 

Inmiddels heb ik data op mijn mobiel uitgezet. Helaas heb ik wel voor 6 Mb (EUR30,-) aan data verbruikt. Dus, een kleine waarschuwing: internet in het buitenland staat standaard aan!


Hoi Onno Meijer,

Ik heb dit voor je bekeken. Simyo is in overleg geweest met KPN en dit schijnt daar ook te gebeuren.
In het verleden had Simyo niet de mogelijkheid om gebruik te maken van het internet in het buitenland en gebeurde dit niet. Sinds Simyo dit aanbiedt zijn we er achter gekomen dat er een bug in het netwerk zit. Ik zie dat de kosten zijn vergoed die onterecht in rekening zijn gebracht. 🙂
Badge +6
Bij mij stond in de instellingen op mijn simyo internetgebruik in het buitenland keurig op uit. Hij staat nu aan trouwens ;)
Ikzelf let altijd op dat dataroaming standaard uit staat op mijn toestel. Ook toen ik deze optie nog niet had met simyo. Juist om deze verrassingen te voorkomen.
Toch ben ik nu blij met deze optie. Tenslotte kan ik zelf bepalen of ik wil roamen of niet.


Hoi Schaaphok,

Welkom op het forum!
Simyo heeft er voor gekozen om de optie internet in het buitenland standaard uit te zetten voor klanten die geen gebruik willen maken van het internet in het buitenland. Wanneer de optie uitstaat op je persoonlijke pagina dan zal je niet gebruik kunnen maken van het internet in het buitenland.
Badge +6
De knop is er wel en staat standaard op uit, maar ik kan hem ook niet op aan zetten. Simyo, is er nou wel of niet internet in het buitenland???????

Hoi ToHa,

Het is sinds 2 juli mogelijk om gebruik te maken van het internet in het buitenland. De optie 'Internet op je mobiel/MMS' dient wel aan
te staan om gebruik te maken van het internet in het buitenland.
Badge +6
Bij mij saat de optie nu standaard uit (ik was er zelf nog niet aan geweest) dus blijkbaar heeft Simyo dit nu wel goed ingeregeld.
Wel erg vervelend voor de mensen die nu per ongeluk kosten hebben gemaakt.


Hoi Dcl,

Op onze Facebook pagina en Twitter pagina is dit al bekend gemaakt. De klanten krijgen dit goede nieuws nog per e-mail te lezen.
Hoeveel kost internet in het buitenland? Is dat erg duur? Ik ga namelijk volgende maand op vakantie :) 
Reputatie 7
Badge +9
€ 0,55 per MB in zone 1, in alle andere zones € 5,00 per MB. Alleen met een abonnement kun je internetten in het buitenland. Om te zien in welke zone een land valt, zie

http://www.simyo.nl/gfx_content/PDF/tarieven/tarieven_roaming_zones.pdf

Er zijn geen internetbundels voor het buitenland.
Bij mij saat de optie nu standaard uit (ik was er zelf nog niet aan geweest) dus blijkbaar heeft Simyo dit nu wel goed ingeregeld. Wel erg vervelend voor de mensen die nu per ongeluk kosten hebben gemaakt. Hoi Dcl, Op onze Facebook pagina en Twitter pagina is dit al bekend gemaakt. De klanten krijgen dit goede nieuws nog per e-mail te lezen.


Waarom dan pas zo laat een officiele bekendmaking via email? Ik kan het zelfs niet op de website vinden. Ik kan me voorstellen dat er veel mensen op dit goede nieuws zitten te wachten.
Hoi,

Ik ga 12 september naar Turkije.
Als ik het nu allemaal goed begrijp staat mijn internet gewoon uit en maak ik dan dus geen kosten.
Als er ergens wifi is kan is dus ook gewoon kosteloos op de wifi terecht.
Ik heb natuurlijk geen zin in hoge kosten maken terwijl ik amper internet gebruik.

Gr. Tamara
Reputatie 7
Badge +9
Je zou even kunnen controleren op Mijn Simyo of internet in het buitenland inderdaad uit staat. Als je ergens een WiFi hotspot kunt vinden dan is het gebruik daarvan uiteraard gratis.
Als ik het goed begrijp gaan de kosten die je maakt voor internet in en sms'en vanuit het buitenland dus bij je standaard abonnementskosten op? Gaan het aantal sms'jes, bel minuten of MB's die je verbruikt in het buitenland dan wel van je abonnement af of valt internet/bellen/sms'en in het buitenland echt buiten je bundel?

M.v.g. Yosie van den Boom.
Kan je ook een dag of maandbundel internet buitenland nemen? Ik ken mb of dagbundels voor nl, maar hoe werkt t in bijv Frankrijk en wat zijn kosten? Of is een mifi aanschaffen beter? Er zijn nog enkele apparaten in t gezin.
Reputatie 7
Badge +9
Als ik het goed begrijp gaan de kosten die je maakt voor internet in en sms'en vanuit het buitenland dus bij je standaard abonnementskosten op? Gaan het aantal sms'jes, bel minuten of MB's die je verbruikt in het buitenland dan wel van je abonnement af of valt internet/bellen/sms'en in het buitenland echt buiten je bundel?

M.v.g. Yosie van den Boom.


Alle kosten die je maakt in het buitenland (bellen, sms, internet) worden apart, d.w.z. buiten eventuele bundels die je hebt, in rekening gebracht.
Reputatie 7
Badge +9
Kan je ook een dag of maandbundel internet buitenland nemen? Ik ken mb of dagbundels voor nl, maar hoe werkt t in bijv Frankrijk en wat zijn kosten? Of is een mifi aanschaffen beter? Er zijn nog enkele apparaten in t gezin.

Helaas, die bestaan (nog) niet bij Simyo. Kosten in het buitenland worden altijd apart afgerekend.

Tarieven voor Sim Only vind je hier:
http://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven


Voor Prepaid hier:
http://www.simyo.nl/tarieven/prepaid?tag=Tarieven%20prepaid%20buitenland
Badge
Ik heb het aanstaan en ben nu in het in het buitenland, maar geen internet.
Al 3x telefoon uit en aangezet.
Stop ik mn zakelijke simkaart erin doet ie het wel
Wat is het probleem ?
Ik vind het wel zorgelijk dat ik nu meerdere berichten lees dat het niet werkt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi,

Ik ga 12 september naar Turkije.
Als ik het nu allemaal goed begrijp staat mijn internet gewoon uit en maak ik dan dus geen kosten.
Als er ergens wifi is kan is dus ook gewoon kosteloos op de wifi terecht.
Ik heb natuurlijk geen zin in hoge kosten maken terwijl ik amper internet gebruik.

Gr. Tamara


Hoi Tammy,

Je kunt gewoon gebruik maken van wifi in het buitenland. Simyo berekent dit niet. De optie 'internet in het buitenland' staat standaard uit, dus je kunt niet zonder je eigen toestemming kosten genereren voor internet in het buitenland.

Als ik het goed begrijp gaan de kosten die je maakt voor internet in en sms'en vanuit het buitenland dus bij je standaard abonnementskosten op? Gaan het aantal sms'jes, bel minuten of MB's die je verbruikt in het buitenland dan wel van je abonnement af of valt internet/bellen/sms'en in het buitenland echt buiten je bundel?

M.v.g. Yosie van den Boom.


Hoi Yosievdb,

Verbruik in het buitenland valt buiten de bundel. Zowel bel/sms als dataverbruik.

Kan je ook een dag of maandbundel internet buitenland nemen? Ik ken mb of dagbundels voor nl, maar hoe werkt t in bijv Frankrijk en wat zijn kosten? Of is een mifi aanschaffen beter? Er zijn nog enkele apparaten in t gezin.

Hoi Corinne,

We bieden geen internetbundels aan welke je in het buitenland kunt gebruiken.

Ik heb het aanstaan en ben nu in het in het buitenland, maar geen internet.
Al 3x telefoon uit en aangezet.
Stop ik mn zakelijke simkaart erin doet ie het wel
Wat is het probleem ?


Hoi Galton,

Ik heb je gegevens doorgestuurd naar de technische dienst. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het hier weten.

Ik vind het wel zorgelijk dat ik nu meerdere berichten lees dat het niet werkt.

Hoi Bulletdodger,

We houden dit scherp in de gaten. Als we het idee hebben dat het vaker niet werkt, gaan we hier mee aan de slag. Niet kunnen internetten in het buitenland kan namelijk meerdere oorzaken hebben.

@Scotsman. Bedankt voor het geven van de juiste antwoorden.

Groetjes,

Alex
Badge
@ Alex,

Dank je. 
Ik hoor het dan wel. 

Grtx
Reputatie 5
Badge +10
@ Alex,

Dank je. 
Ik hoor het dan wel. 

Grtx


Hoi Galton,

De optie 'internet in het buitenland' staat aan volgens de technische dienst. Zou je je toestel nog eens uit/aan willen zetten en het nog eens proberen? Ook ben ik benieuwd in welk land je op dit moment bent en op welk netwerk je daar bent aangemeld. Heb je wellicht ook een ander toestel waar je onze simkaart in kan stoppen?

Groetjes,

Alex

Reageer