.

Beantwoord

Internet in het buitenland doet het niet. Wat nu?

  • 23 July 2017
  • 1 reactie
  • 138 Bekeken

Hallo simyo,

Ik lees op het forum dat internet in het buitenland bij meer mensen niet werkt. Volgens mij staan al mijn instellingen juist. Kunnen hiervoor mijn instellingen ook gereset worden? Ik zou namelijk ook graag gebruik willen maken van internet in het buitenland. Ik lees dat dit voor meerdere mensen heeft gewerkt.

Groet, Menno
icon

Beste antwoord door Jihane 24 July 2017, 15:33

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hi Menno,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet niet werkt in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat jij je buitenlandse internetoptie netjes aan hebt gezet via Mijn Simyo. Ik heb deze optie een reset voor je gegeven - precies zoals je wilde 🙂 Een reset houdt in dat ik de instellingen op het netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil ik toch even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Kun je wel bellen en gebeld worden, of lukt dat ook niet?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer