.

Beantwoord

Internet in het buitenland

  • 14 September 2013
  • 21 reacties
  • 15935 Bekeken

Op 30 aug.2013 kreeg ik van Simyo een email mbt een aantal Internetmogelijkheden te gebruiken in het buitenland.
Een deel van die mail:

Nu ook mobiel internet in het buitenland
We blijven natuurlijk fan van wifi in het buitenland. Maar omdat wel héél erg veel mensen het aan ons vroegen, hebben we nu ook mobiel internet in het buitenland. Meer informatie vind je hier.
Door op HIER te klikken kwam ik op dat deel van de site waarop ik mijn reeds lopende abb. kon aanpassen.
Omdat ik op het punt stond naar het buitenland te vertrekken was dit voor mij een prettige mail, zeker omdat een ieder weet dat het gebruik van internet in het buitenland je op behoorlijk hoge kosten kan brengen.
Direct besloot ik een pakket aan te schaffen van 1000mb.
Nergens viel voor mij te lezen/waar te nemen dat wanneer ik daadwerkelijk in het buitenland gebruik zou maken van de internetmogelijkheden er afwijkende betalingsregelingen zouden worden toegepast.

Tot mijn stomme verbazing zag ik na enige dagen gebruik dat het gebruik NIET in mindering was gebracht van de de door mij aangeschafte 1000mb, doch dat voor het gebruik buitenlandse APARTE tarieven werden berekend en dus HOGE tarieven.
Ik zal en kan dus geen gebruik meer maken van de mogelijkheid tot internet in het buitenland.

Ik voel mij op deze wijze behoorlijk BEDONDERD door Simyo en ik verwacht tenminste dat de kosten van de aanschaf 1000 mb zijnde € 10,00 op mijn rekening worden teruggestort.

Ik vermeld dit op dit forum teneinde andere abb.houders te behoeden voor deze wijze van handelen.
Robert.
icon

Beste antwoord door Charlene 16 September 2013, 16:38

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het klopt inderdaad dat er geen buitenland bundels zijn (link). Ik kan me niet meer herinneren of dit ook in de oorspronkelijke email gezegd werd maar er is op dit forum al een paar keer op gewezen dat alle gemaakte kosten in het buitenland apart worden berekend. Helaas, het is niet anders.
Badge +8
Op 30 aug.2013 kreeg ik van Simyo een email mbt een aantal Internetmogelijkheden te gebruiken in het buitenland.
Een deel van die mail:

Nu ook mobiel internet in het buitenland
We blijven natuurlijk fan van wifi in het buitenland. Maar omdat wel héél erg veel mensen het aan ons vroegen, hebben we nu ook mobiel internet in het buitenland. Meer informatie vind je hier.
Door op HIER te klikken kwam ik op dat deel van de site waarop ik mijn reeds lopende abb. kon aanpassen.
Omdat ik op het punt stond naar het buitenland te vertrekken was dit voor mij een prettige mail, zeker omdat een ieder weet dat het gebruik van internet in het buitenland je op behoorlijk hoge kosten kan brengen.
Direct besloot ik een pakket aan te schaffen van 1000mb.
Nergens viel voor mij te lezen/waar te nemen dat wanneer ik daadwerkelijk in het buitenland gebruik zou maken van de internetmogelijkheden er afwijkende betalingsregelingen zouden worden toegepast.

Tot mijn stomme verbazing zag ik na enige dagen gebruik dat het gebruik NIET in mindering was gebracht van de de door mij aangeschafte 1000mb, doch dat voor het gebruik buitenlandse APARTE tarieven werden berekend en dus HOGE tarieven.
Ik zal en kan dus geen gebruik meer maken van de mogelijkheid tot internet in het buitenland.

Ik voel mij op deze wijze behoorlijk BEDONDERD door Simyo en ik verwacht tenminste dat de kosten van de aanschaf 1000 mb zijnde € 10,00 op mijn rekening worden teruggestort.

Ik vermeld dit op dit forum teneinde andere abb.houders te behoeden voor deze wijze van handelen.
Robert.


Hoi Robmzb,

Welkom op het forum :)

De mail die jij ontving, ging over een aantal zaken die met Internet te maken hadden. Sneller internet voor abonnementen en prepaid, de mogelijkheid om in het Buitenland gebruik te maken van internet, en een nieuwe grotere internetbundel voor abonnementen.
De link met het woordje hier bracht jou op Mijn Simyo? Dan was je daar waarschijnlijk al ingelogd. De link hoort te verwijzen naar de informatie over hoe je Internet in het Buitenland kunt gebruiken, hoe je het inschakelt, en wat je in je toestel aan instellingen zou moeten aanpassen.
De kosten voor Internet in het Buitenland vallen inderdaad, zoals alle Buitenland kosten, standaard buiten de bundel. Dit is ook bij bellen het geval. Het spijt me dat u de informatie hierover niet duidelijk vond. Juist omdat de tarieven hoog kunnen oplopen in het geval van Roaming, zijn wij fan van wifi in het Buitenland, of een andere lokale oplossing.
Het is nooit de bedoeling geweest om je te 'bedonderen'. Dat Buitenland kosten standaard buiten de bundel vallen, zullen we daarom op nog meer plaatsen gaan vermelden.

Groetjes,
Charlene
Komt er ooit een internetbundel buitenland?
Reputatie 7
Badge +9
Er is volgens mij redelijk veel vraag naar. Het zou mij ook niet verwonderen als het gaat komen. Het kan echter wel een tijd duren en op dit moment is ook nog niets officieel erover gezegd. Internet in het buitenland heeft ook 2 jaar geduurd voordat het uiteindelijk kwam.
Badge +6
Komt er ooit een internetbundel buitenland?

Hoi Cyberdoc,

Welkom op het forum!
Momenteel is er helaas nog geen bundel voor het internet in het buitenland. Het is helaas niet bekend of en wanneer de bundel komt.

@ Groentjuh bedankt voor het meedenken.
Badge
Il heb geen verbinding in frankrijk... Ligt. Dat aan simyo of aan mijn telefoon instellingen?
Reputatie 7
Badge +9
Heeft U geen verbinding met het internet of helemaal geen verbinding? Kun je bellen/gebeld worden en/of SMSen ontvangen of versturen? Heeft het toestel verbinding gemaakt met een Frans mobiel netwerk?

Staat de optie "Bellen in en naar het buitenland" aan op mijn Simyo?
(Indien het om internet gaat: Staan de opties "Internet op je mobiel - Nederland" en "Internet op je mobiel - Buitenland" aan?)
Badge +8
Il heb geen verbinding in frankrijk... Ligt. Dat aan simyo of aan mijn telefoon instellingen?Heeft U geen verbinding met het internet of helemaal geen verbinding? Kun je bellen/gebeld worden en/of SMSen ontvangen of versturen? Heeft het toestel verbinding gemaakt met een Frans mobiel netwerk?

Staat de optie "Bellen in en naar het buitenland" aan op mijn Simyo?
(Indien het om internet gaat: Staan de opties "Internet op je mobiel - Nederland" en "Internet op je mobiel - Buitenland" aan?)


Hoi jerome,

Ik zie dat je beide opties die Groentjuh noemt aan hebt staan. Heb je geprobeerd om handmatig een netwerk te zoeken? En wat voor toestel gebruik je?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo, ik heb een HTC X Desire, telefoneren kan ik wel, maar internetten gaat niet. Apps die verbinding zoeken werken ook niet. Staat wel een R by het signaal logo. Ik moet misschien iets instellen op mij toestel?
Badge
In mijn telefoon staat by netwerk iets over apn instelling
Reputatie 7
Jerome, je hebt wel Internetten in het buitenland geactiveerd?
Badge
Goedemorgen, ja Internet is geactiveerd.
Badge +8
Hallo, ik heb een HTC X Desire, telefoneren kan ik wel, maar internetten gaat niet. Apps die verbinding zoeken werken ook niet. Staat wel een R by het signaal logo. Ik moet misschien iets instellen op mij toestel?

Hoi Jerome,

Heb je dataroaming of gegevensroaming zoals dat op jouw toestel heet, aan staan? De optie staat zoals ik al zei netjes aan. Wellicht kan je het op een ander netwerk proberen?
Ik hoor het van je.

Groetjes,
Charlene
Badge
Goedemorgen,

ja, Orange & bouygue.

Jérôme
Reputatie 7
Badge +9
Kun je vertellen wat de APN instelling van uw toestel nu zijn. In het buitenland heb je soms meer succes met andere instellingen.
Reputatie 5
Badge +11
Goedemorgen,

ja, Orange & bouygue.

Jérôme


Hi Jerome,

Lukt het je om 1 van deze handmatig te selecteren? Zo niet, verneemt Groentjuh graag je APN instellingen 😉
Badge
Il heb by beiden providers geprobeerd, maar helaas. Apn staat op basicinternet en apn type op 'default,hiri'
Groet, Jérôme
Reputatie 7
Badge +9
probeer volgende instellingen eens:

APN: portalmmm.nl
ipv basicinternet (, dus dat even veranderen.)

MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
(staan mogelijk al goed...)
Reputatie 5
Badge +11
probeer volgende instellingen eens:

APN: portalmmm.nl
ipv basicinternet (, dus dat even veranderen.)

MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
(staan mogelijk al goed...)


Hou je ons op de hoogte of dit helpt, Jerome?
Badge
probeer volgende instellingen eens:

APN: portalmmm.nl
ipv basicinternet (, dus dat even veranderen.)

MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
(staan mogelijk al goed...)


Hou je ons op de hoogte of dit helpt, Jerome?


Goedemorgen,

Ik ben inmiddels weer terug in nederland en kan dus niet proberen als dit de oplossing is.
Staat wel genoteerd. Bedankt.

Groet,
Jérôme
Badge +6
Hoi Jérôme,

Oke, we horen het graag! 🙂

Reageer